87382799511209134

Audi S6 Avant od SKN – Aneb skoro RS6

19. 1. 2013 • Novinky, Tuning

Německý specialista (nejen) na úpravu řídících jednotek představil tuningový balíček pro aktuální generaci Audi S6, která vozí pod svou kapotou dvojitě přeplňovaný osmiválec o objemu rovných 4,0 litrů. Tento motor dává v sériovém provedení výkon 420 koní a točivý moment 550 Nm, což dopomůže ke zrychlení na 100 km/h pod 5 vteřin a v rozletu na další rychlosti jej zastaví elektronický omezovač na hodnotě 250 km/h.

Společnost SKN ovšem vypustila do světa celkem tři stupně úprav. “Základní” Stage 1 obsahuje přeprogramovanou řídící jednotku, která zvyšuje plnící tlak obou turbodmychadel a dopomůže tak této Audi k výkonu až 543 koní (399 kW), v čele s točivým momentem, který se vyhoupl na hodnotu 687 Nm. Díky této úpravě je schopen tento kombík (úprava je ale k mání i pro sedan) zrychlit na 100 km/h už za 4,6 sekundy a může dosáhnout maximální rychlosti až 309 km/h.

Druhý stupeň Stage 2 už ale navíc k tomu obsahuje i nový výfukový systém, díky kterému se výkon zvedne o dalších 8 koní a točivý moment o 9 Nm. Zrychlení na sto pak proběhne stejně rychle, jako v případě základního balíčku, ovšem maximální rychlost vzroste o další 1 km/h. Tato S6 tedy pojede až 310 km/h.

Vrcholem se pak stává výkonový balíček Stage 3, který díky dalšímu chipu řídící jednotky posune výkon motoru 4,0 TFSI na výsledných 560 koní a točivý moment až 701 Nm, což je naprosto stejně, jako má nová Audi RS6 a ještě k tomu dodává 1 Nm navíc. I když tato upravená S6 nebude v přímce tak rychlá (RS6 je schopna akcelerovat na 100 km/h už za 3,9 sekundy!), nicméně i tak se může rovnat alespoň s RS6 předchozí generace. Dynamické parametry Stage 3 totiž vyvolají zrychlení na stovku už za 4,5 sekundy a rozjede se s nimi S6 SKN až na 311 km/h.

SKN k tomu navíc dodává mírně pozměněnou masku, zadní difuzor a na přání bude také možnost zvolení sníženého podvozku o 40 mm. Navíc si můžete také doobjednat 20” nebo 21” kola. Cena úpravy bohužel zveřejněna nebyla.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz