1680553791106483336

BMW M135i od Tuningwerk – Říkejte mi 1 M!

12. 9. 2013 • Novinky, Tuning

Velmi rychlou jedničku z dílen BMW M Performance jsme na AutoJournal prověřili už dvakrát. Nejdříve testem prošla verze M135i xDrive s automatickou převodovkou ZF. Podruhé jsme vzali M135i se zadním náhonem a manuální převodovkou do Varšavy a musíme přiznat, že i když nebyla tato verze tak rychlá, jako právě xDrive s automatem, za jejím volantem jsme se opravdu neskutečně bavili! Na test této verze se těšte již brzy, ale nyní si trochu odpočineme od autosalonu ve Frankfurtu a podíváme se na M135i očima tunera Tuningwerk…

U Tuningwerku si jednoduše řekli, že je M135i prostě moc pomalá a aplikovali na ní dost rapidní injekci výkonu. Ve standardu už tak disponuje M135i velmi solidním výkonem 320 koní (235 kW), které poskytuje TwinScroll turbem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litrů.

Německý tuner ale zachází s tímto motorem mnohem dále. Upravil například turbodmychadlo a jeho plnící tlak, vyměnil mezichladič, byl nainstalován nový watercooler, komplet výfukové potrubí a o 2 kg lehčí setrvačník. Pokud si ale zákazník přeje, může mít setrvačník o hmotnosti pouze 4,5 kilogramu. Vše bylo pak zapsáno do nové řídící jednotky a výsledek je… jednoduše úchvatný! Tuner zatím vyladil jen verzi s manuální převodovkou, kterou doplňuje také zesílenou spojkou. Pro automat ale bude k dispozici stejný Performance balíček.

M135i nyní po těchto úpravách je schopna vydolovat ze sebe až šílených 450 koní (331 kW), což je o 130 koní víc, než má sériová M135i. Ta pro připomenutí zrychlí na 100 km/h už za 4,9 sekundy a dosáhne elektronicky omezených 250 km/h. Dynamické hodnoty po úpravě však Tuningwerk neuvádí. I tak ale musíme říct, že představit si 450 koní v takto malém hatchbacku, to je vskutku šílené!

Kromě tohoto výkonu může ale M135i dostat také nové tlumiče KW Clubsport a samosvorný diferenciál. Tím se rozhodně zábavou a výkony M135i vyrovná i obávané M3 (a dokonce i nové M4). Dále můžete mít také výkonnější brzdový systém (s ocelovými hadičkami, novými kotouči a destičkami) a nová 18″ kola, která jsou obuta do semi-slicků Dunlop Direzza (s rozměry 245/40R18 vpředu a 265/35R18 vzadu). Také díky tomuto obutí udává tuner zastavení z rychlosti 100 km/h už na 33 metrech!

Exteriér však zůstává střídmý. Tuner nainstaloval jen přední lízátko pod nárazník a větší spojler na vrchu dveří zavazadelníku.

Dovnitř si pak zákazník může zvolit sedadla Recaro i bezpečnostní klec. Vše samozřejmě homologováno.

Jen pro informaci, Tuningwerk vzal tuto jedničku na okruh Hockenheim a ta tam zajela skvělý čas 1:58! Což je na úrovni Porsche 911 GT3 RS 997!

Pokud je pro někoho 450 koní moc, může si zvolit jakýkoliv balíček, který se pyšní výkony od 350 do výše zmíněných 450 koní!

Já osobně si M135i opravdu zamiloval a 450 koní v tomto hatchbacku musí být už opravdu masakr!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz