21194122291171851902

Evropská verze Fordu Ranger se představí ve Frankfurtu

10. 9. 2015 • Novinky

Ford Ranger, který bude určen pro evropský trh, uvidíme již za týden na letošním 66. ročníku IAA ve Frankfurtu. Co tedy evropská verze nabídne?

Jaký bude rozdíl mezi US verzí a evropskou je samozřejmě předem jasné. Bude se jednat především o nabízenou paletu motorů.

Ford Ranger po faceliftu bude na první pohled rozeznatelný díky mlhovkám, které mají obdélníkový tvar (oproti malým kulatým v US verzi). Jiné bude také lakování jednotlivých dílů, jako zrcátek, masky chladiče a klik dveří. Jiná jsou také 18″ kola a na výběr bude také dobrodružný Wildtrack vzhled.

A jaké tedy motory budou mít evropští zákazníci k dispozici? Všechny motory budou samozřejmě vznětové a budou na výběr celkem dva.

Základní agregát TDCi bude mít objem 2,2 litru a poskytne výkon 118 kW (160 koní). Pokud by to náhodou někomu nestačilo, v nabídce bude také pětiválec 3,2 TDCi, který už poskytne vyšší výkon 147 kW (rovných 200 koní). Oba motory dostanou samozřejmě systém Start-Stop a nový elektronický posilovač řízení EPAS. Ford tvrdí, že se spotřebu podařilo snížit až o 17 oproti předchozímu Rangeru. Dvojice agregátů bude také na výběr jak s manuální, tak s automatickou převodovkou – obě šestistupňové.

Samozřejmostí je také elektronický řízený pohon všech kol, kdy si může sám řidič vybrat, zda bude poháněna pouze jedna nebo dvě nápravy. V těžším terénu pomůže ještě například i elektronický zámek diferenciálu zadní nápravy a pokud někdo potřebuje převážet těžké věci, Ranger nezklame ani v tomto ohledu. Jo a mimochodem, táhnout za sebou můžete přívěs o celkové hmotnosti 3,5 tuny.

Ranger dostane také spoustu asistenčních systémů, například asistent rozjezdu do kopce (vpřed či vzad), asistenta sjíždění z kopce, Adaptive Load Control (upraví nastavení stabilizačního systému v závislosti na zatížení vozu) či souzový brzdový asistent.

Ranger zvládne se světlou výškou 299 mm nájezdový úhel 25° a například brodit se můžete vodou hlubokou až 800 mm.

Na více podrobností si už musíme počkat týden na autosalon ve Frankfurtu.

.

« »