Jaguar XE – Rival pro Boxstera již brzy

1. 8. 2011 • Novinky

Šest a třicet let poté, co se výroba ikonického Jaguaru E-type stala historií, se britská automobilka rozhodla představit tolik očekávaný nový sportovní vůz, rivala pro Boxstera, s předpokládanou cenou 1 100 000 kč. Zdroj uvnitř společnosti se nechal slyšet, že XE “zcela odfoukne konkurenci,” což jsou hodně silná slova. Ukazují, jak moc si současný Jaguar na poli sportovně laděných vozů věří.

K zákazníkům se vůz nejspíše nedostane dříve než koncem roku 2012, ale vše naznačuje tomu, že sériová verze by mohla být představena již na autosalonu ve Frankfurtu letos v září, kde by XE mohlo částečně zastínit novou 911 991 od Porsche, stejně jako ostatní německé vozy na domácí půdě. Designově půjde o čisté a subtilní auto, čímž bude vizuálně vyjadřovat lehkost konstrukce, která bude převážně z hliníku. Roadster má duchovně navazovat na E-type a jistě se na něm objeví i konkrétní designové prvky odkazující na svého slavného předchůdce.

XE bude založeno na nové celohliníkové platformě pro otevřené vozy Jaguaru. Očekává se délka kolem 4,3 metru a šířka stejná jako u většího XK. Proporce budou také odkazovat na E-type, očekávejte tedy krátkou záď a dlouhou kapotu. Předpokládaná hmotnost nového roadsteru je 1500kg, tedy zhruba o 50 kg více, než kolik váží dnešní Boxster. Jestli bude v nabídce i coupé zatím není jasné, úhlavní rival pro takovýto vůz, tedy Porsche Cayman, se nesetkal s prodejním úspěchem, ačkoliv je to působivý a precizní stroj. U něj se však může jednat čistě o zastínění ikonickou 911.

K pohonu roadsteru vyráběného v britském Castle Bromwich bude pravděpodobně sloužit jak atmosferický tak přeplňovaný vidlicový šestiválec. Uvažuje se rovněž o čtyřválci s turbem. V kombinaci s lehkou konstrukcí, osmistupňovým automatem a systémem start-stop očekávejte rekordní hodnoty spotřeby a emisí ve své třídě. Nejvýkonnější modely dostanou osmiválec a představí se brzy po základní verzi.

Otazník visí nad tím, jak se bude XE (což je zatím jen kódové označení) ve skutečnosti jmenovat. Část vedení společnosti by uvítalo přímo jméno E-type jako odkaz na originál. Otázkou je, co by na to řekla konzervativní klientela Jaguaru. Jedno je však jisté, máme se opět na co těšit.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz