4

Lexus GS F – Kladivo na německé supersedany je tu!

8. 1. 2015 • Novinky

Lexus posiluje svou nejostřejší kategorii ‘‘eF‘‘ o další posílený model, tentokrát je to supersedan GS F, který bude dělat většího bratříčka sportovnímu coupé RC F. Oficiální představení proběhne 13. ledna 2014 na mezinárodním autosalonu NAIAS v americkém Detroitu.

Po designové stránce interiéru se GS F podobá zbylým vozům z ostatních modelových řad, nic zásadního zde nepřibylo ani neubylo. V exteriéru se toho moc nezměnilo, přibylo pár agresivních a karbonových prvků, nový nárazník s většími nasávacími otvory, zadní karbonové křidélko, ztmavené světla, difuzor, zajímavě nad sebou umístěné dvě koncovky výfuků po obou stranách a líbivá 19‘ palcová kola o rozměrech pneumatik 255/35 R19 vpředu a 275/35 R19 vzadu. Auto není žádný drobeček, má 4 915 mm na délku, 1 845 mm na šířku, 1 440 mm na výšku, rozvor 2 850 mm a rozchod 1 555 a 1 560 mm. Celková hmotnost potom činí 1 830 kilogramů, což je nejmíň ze všech německých konkurentů, dokonce ani britský Jaguar XF-R na něj v tomto ohledu nedosáhne.

V motorovém prostoru se s velkým překvapením objevuje atmosférický osmiválec do V s objemem pět litrů (všechny konkurenční vozy mají přeplňované, menší motory). Ten má výkon 473 koní při 7 100 otáčkách za minutu. Takových otáček nedokáže dosáhnout ani BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG nebo Audi RS6. Takže za toto číslo od nás jednoznačně dostává palec nahoru. Točivý moment je na tom na atmosférický motor taktéž velice dobře, činí 527 Nm v 4 800 až 5 600 otáčkách za minutu. Agregát kombinuje Ottův a Atkinsonův spalovací cyklus kvůli co nejnižší spotřebě paliva. Výkon bude posílán na kola přes automatickou osmi-stupňovou převodovku, která bude nabízet i sekvenční řazení.

Mezi další úpravy patří nové odpružení a elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu, tzv. TVD, který používá i ostřejší coupé RC-F. TVD bude nabízet tři jízdní režimy, nejostřejší ‘‘Track‘‘ (určený k okruhovému a velice ostrému ježdění pro co nejrychlejší výkony), střední variantu ‘‘Slalom‘‘ (určenou pro rychlejší jízdu po silnici) a poslední komfortní režim ‘‘Standard‘‘ (přinese nevyváženější jízdu při normálním ježdění).

Díky všem těmto úpravám tento nový supersedan GS F vystartuje z nuly na 100 km/h za 4.5 sekundy a maximální rychlost se zastaví až u obligátně vypadající číslice na tachometru s hodnotou 275  km/h. Cena pak pravděpodobně atakuje hranici dvou a půl milionu korun, podobně jako konkurenční vozy z Německa a Velké Británie.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz