2276370121436688953

Mazda MX-5 GT Koncept – 205 koní pro Miatu!

26. 6. 2012 • Novinky

Určitě to znáte, pokud jste automobilovým fanouškem… Mazda MX-5 je sice motoristická modla, synonymum zábavy za volantem, precizní soucítění řidiče a stroje – to vše na popis Mazdy MX-5 sedí dokonale. Ale ačkoliv je MX-5 stále jedním z nejzábavnějších aut na trhu, přesto se najdou lidé, kteří stále pláčou nad tím, že milé “Miatce” přece jen něco chybí…

Tím “něčím” je samozřejmě výkon. Pro mě osobně je MX-5 jednou z největších automobilových senzací, jenže setkáváme se často s názorem, že MX-5 má k absolutní dokonalosti prostě málo koní. Neříkám, že to není pravda, ale stále jsem zastánce názoru, že některá auta prostě o výkonu nejsou a ten výkon k zábavě nepotřebují. Co si ale budeme povídat, MX-5 by si pár těch koní navíc určitě zasloužila. Je pravda, že dnes můžete koupit MX-5 s dvoulitrem o výkonu 160 koní, který dokope Miatu na 100 km/h za 7,9 sekundy. Jenže to je na dnešní poměry nejspíš málo.

Proto se konečně dostáváme k tomu hlavnímu, o čem dnes má být řeč. Mazda odhalila koncept MX-5 GT, která se má představit na letošním festivalu v Goodwoodu. Tento model je inspirován stejnojmenným závodním strojem MX-5 GT pro šampionát GT4, což už také o něčem vypovídá.

Silniční verze má být ale poněkud slabší odvar, pochopitelně. Bude mít pod kapotou atmosférický dvoulitr, který Mazda “upgraduje” na 205 koní. Více informací zatím nevíme, dá se ale očekávat zrychlení na 100 km/h pod 7 sekund a maximální rychlost někde přes 225 km/h. Na další info si ale budeme muset počkat právě na festival rychlosti v Goodwoodu.

Kromě této špetky informací víme už jen to, jak má MX-5 GT vypadat. Oranžový koncept dostal velkou dávku karbonu, ze kterého je přední splitter a zadní difuzor. Dále pak poznáte “GéTéčko” podle dvou výfukových koncovek uprostřed nárazníku.

Už se nemůžeme dočkat na více informací a já za sebe musím říct, že pokud se tato MX-5 začne prodávat, já začnu rozprodávat své tělesné orgány (nevyjímaje toho nejmilejšího). :-D

   

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz