34b87f59-mercedes-c300de-45

Mercedes-Benz oživuje hybridní diesel. Má 306 koní a 700 N.m.

11. 10. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Pod kapotou nově představeného modelu nenajdete pouze dieselový agregát, je tu rovněž silný elektromotor a poměrně velké baterie, díky nimž ujede auto čistě na elektřinu až 57 kilometrů. Už jen samotná skutečnost, že Mercedes v době masivního odklonu od dieselů vyrobil hybrid poháněný vznětovým motorem, je ale nesmírně zajímavá…

Pod kapotou Mercedesu C 300 de najdeme dobře známý vznětový dvoulitr s výkonem 143 kW, tedy 194 koní. K samotnému motoru však přibylo hybridní ústrojí s elektromotorem o výkonu 90 kW (122 koní) a baterie s kapacitou 13,5 kWh, díky nimž budete moci ve městě úplně zapomenout, že řídíte auto vybavené rovněž konvenčním pohonem. Ujede totiž bez problémů přes 50 kilometrů, aniž byste museli startovat naftový agregát, což podle statistických výpočtů stačí naprosté většině uživatelů při cestě do práce.

Točivý moment jak v AMG!

Tou největší lahůdkou je ale chystaná jízdní dynamika. Nutno podotknout, že kvůli převodovce 9G-Tronic, která snese maximálně 840 N.m točivého momentu se museli konstruktéři trochu uskromnit, výsledných 700 N.m točivého momentu (ve spojení dieselu s elektromotorem) je ale stejná hodnota, na jakou si sahá třeba i vrcholné osmiválcové provedení od AMG. A pozor – auto 700 N.m dosahuje už ve 1400 otáčkách za minutu!

V praxi to znamená, že nenápadný model C vypálí z 0-100 km/h za 5,6 sekundy a s naprostým přehledem to rozbalí na obligátních 250 km/h. A pokud by vás náhodou omrzelo vzdálené naftové klapání, můžete čistě na baterie frčet rychlostí až 130 km/h.

Úsporný rekordman

Upřímně nám spojení dieselu a vymakaného elektromotoru dává možná ještě větší smysl, než spojení obyčejného a málo výkonného benzínového motoru s bateriemi. Výrobce totiž udává, že tohle auto bude umět s přehledem jezdit pod 2 litry nafty na 100 ujetých kilometrů. No a vzhledem ke skutečnosti, že i bez baterií byl diesel od Mercedesu obdivuhodně hospodárný, bychom se snad ani nedivili. Dost možná tu tedy máme nového rekordmana ve spotřebě.

Závěrem se sluší dodat, že Mercedes vám k autu nabídne i Mercedes-Benz Wallbox s výkonem 7,4 kW, tedy speciální nabíječku do garáže, díky níž si baterie v autě dobijete za 1,5 hodiny (více než slušné). Ze standardní sítě pak trvá dobití nového Mercedesu rovných 5 hodin. Ale nezapomínejte – odjet můžete kdykoliv, stačí nastartovat naftový dvoulitr a jezdit jako za dřívějších časů.

První vozy se k zákazníkům dostanou v polovině příštího roku, přičemž výroba by měla odstartovat ještě před koncem tohoto roku. Kolik bude nové Céčko stát, prozatím nevíme, už kvůli unikátnímu spojení dieselu a baterií nás ale hodně zajímá!

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz