nmyybhqzqacqhlfw0_mcaw

Nejzábavnější auta do 100 tisíc: Žádné BMW ani Miata

11. 11. 2021 • Novinky, Videa, Zajímavosti

Sezona pomalu ale jistě končí, jsou před námi dlouhé zimní večery a vám už jistě vrtá v hlavě, co budete dělat. Co se připravit na další sezonu s novým sypátkem? Ale co když zrovna nesedíte na balíku peněz? I to má řešení. Dneska se podíváme na nejzábavnější auta do 100 tisíc a slibuju, že ani jedno z nich nebude Mazda MX5 nebo BMW.

Peugeot 206 RC

Začneme ve Francii, protože tahle země má zatraceně dlouhou historii ve vytváření zábavných aut. První na našem seznamu je Peugeot 206 RC. Sportovní Peugeoty vždy patřily k tomu nejlepšímu, co trh rychlých hatchbacků nabízel. Bohužel za 205 GTI nebo 306 GTI dnes už dáte docela hodně peněž. Peugeot 206 RC je pravým duchovním nástupcem legendární 205. Pod kapotou tohohle drobečka je pořádný dvoulitr o výkonu 130 kW (177 koní), který točí 7500 otáček, rozhýbe ho až na 230 a má pěkně ostrý zvuk. Přitom váží směšných 1059 kilo, díky čemuž jde o neuvěřitelně hravé a agilní autíčko. Sportovní sedačky vás dobře podrží, alcantarová palubka zase navodí tu správnou sportovní atmosféru. Najít slušný kousek rozhodně nebude snadné, ale získáte tím hromadu dostupné zábavy, která vás ani provozem nepoloží. Do budoucna má navíc slušnou šanci na růst hodnoty. Jako takovou třešničku na dortu beru vzhled. Je to stále krásné auto.

18_peugeot_206_rc_2002_01_b

Renault Clio Sport (2. generace)

V zemi Galského kohouta ještě chvílí zůstaneme. Sportovní divize Renaultu je záruka skvělé zábavy. Renault Clio druhé generace bylo pro automobilku trefa do černého a prodávalo se jak teplé housky. Proto se dočkalo několika sportovních verzí, na jejichž vrcholu trůní šílené Clio V6 s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Na takové auto už by vám dnes asi nestačila ani hypotéka. Za zlomek ceny ale můžete pořídit skvělé Clio Sport, které je jednou z nejlevnějších cest, jak se dostat ke skvělým produktům sportovní divize Renaultu. Designově to není takové hitparáda jako 206 RC, ale nemůžu si pomoct. Druhá generace Clia stárne opravdu dobře. Pod kapotou je taky dvoulitrový čtyřválec (jiná doba, co), výkon je 124 kW a váha po 1.1 tuny. I na dnešní poměry tak jde o pěkně čipernou krabičku. Největší výsadou Clia Sport je lepivá přední náprava a hravý zadek. Při troše cviku tak můžete po okreskách létat rozevlátým stylem rallyových závodníků. S tímhle prckem si užijete moře zábavy. A počkejte na tu škodolibou srandu, kterou si budete užívat, až na okreskách budete touhle nenápadnou nákupní taškou tlačit mnohem silnější sporťáky. Navíc je spolehlivé, levné na provoz a o moc levnější než teď už taky asi nebude.

classic_and_sports_car_buyers_guide_renault_clio_172_phase_1

MG F

Jak by se vám líbilo vlastnit sportovní roadster s pohonem zadní nápravy a motorem uprostřed? Že nejste miliardáři? Díky tomu, že existuje MG F, to nevadí. Elegán postavený podle pravidel klasické britské sportovní školy. I přes pověst takových aut jde o spolehlivý roadster, který oproti Miatě tolik netrpí na korozi, na svoji kategorii má nezáludné chování (hlavně v porovnání s Toyotou MR2) a především umí být i komfortní – to je zásluhou podvozku Hydragas, který používá namísto tlumičů měchy, ve kterých je kapalina, kterou je potřeba dolévat. Díky tomu ale umí skvěle kombinovat klidnou komfortní jízdu se sportovními jízdními vlastnostmi. Motor točí 7.500 otáček, v nejsilnější verzi dává něco kolem 140 koní a proslavil se především krásným zvukem. S hmotností 1087 kilo je lehký jako pírko. Při vyjížďkách si vás získá upřímností a komunikativností. Klasická koncepce supersportu mu navíc dává jistý punc výjimečnosti. Horší je to jen se shánění dílů. Ale kolem MG F je skvělá komunita, která vám s většinou problémů bude umět pomoct.

mgf

Ford Fiesta ST (5. generace)

Žádný seznam zábavných aut by nebyl kompletní, kdyby tam nebyl Ford. Automobilka, které proslula skvělými podvozky a řízením. Pátá generace Fiesty je asi nejnovějším autem v seznamu. Pod kapotou je dvoulitr o výkonu 110 kW. Což je trochu méně, než zvládali Francouzi o pár let dřív, ale Ford už bojoval s mnohem přísnějšími emisními limity. Tady nějak můžete pozorovat linii, kdy se to začalo lámat a auta později „už nebyly co dřív“. Točivý dvoulitr ale dává 1130 kilo vážící nákupní tašce skvělou dynamiku a především podvozek vám vykouzlí úsměv na tváři. Fiesty ST patří dlouhodobě k tomu nejlepšímu mezi hothatchi a tady to není jinak. Auto je trochu divočejší, takže chce zkušené ruce, ale na dobrých gumách umí stíhat mnohem výkonnějším autům. Snad jediná nevýhoda je divný design, který je až moc podobný otřesnému Fusionu. Na druhou stranu je to ale spolehlivé praktické auto, všude je dost dílů a netrápí ho žádné závažnější problémy.

ford_fiesta_st_12_01980129081c05bc

Ford Focus ST170

U Modrého oválu ještě zůstaneme, jen se posuneme kousek v historii – k první generaci Fordu Focus, která se do srdcí mnohých zapsala skvělými podvozky. Nejvíc to samozřejmě táhne k legendárnímu RS, to už je bohužel ale vyhledávaný sběratelský kousek a jeho ceny letí do nebes. Za zlomek ceny ale můžete mít aspoň kousek jeho odkazu. Ford Focus ST170. Ten má skvělý dvoulitr o výkonu 170 koní, točí přes 7.000 otáček a váží jen 1280 kilo. Jízdní vlastnosti jsou téměř geniální, taky má perfektní řízení a užijete si s ním kupu zábavy. Z továrny vyjíždí skvěle naladěn, takže stačí jen lepivé gumy a můžete válcovat track days. Výhodou je taky fakt, že je to stále Focus: takže spolehlivé praktické auto s celkem moderním interiérem. Nemusí to tak být jen sypátko na okresky. Taky pořád vypadá fantasticky. Tady opravdu není co vytknout.

autowp-ru_ford_focus_st170_4

Fiat Panda 100 HP

A teď moje srdcovka. Fiat Panda. Tenhle italský koblížek má v mém srdci speciální místo a je to pro mě jedno z nejlepších aut, které svět poznal. Je roztomilý, skvěle jezdí, vejde se do toho hromada věcí, je neprůstřelně spolehlivý, a když už se něco podělá, dá se to vyměnit za pár stovek na parkovišti na před sídlištěm. Dokonalé auto pro lidi. Existuje ale i jeho peprná varianta 100 HP. Agresivnější bodykit a 15“ kola místo 13“ z ní dělají takového malého rváče, kterého musíte už od pohledu milovat. O pohon se stará atmosférická 1.4 o výkonu 100 koní. Panda váží tunu, takže se umí pěkně rozparádit. Díky skoro čtvercovému půdorisu a miniaturním rozměrům je to až neuvěřitelně obratné auto. Taková myš na kokainu a v technických pasážích s tím potrápíte kde co. Geniální auto.

vintage-fiat_panda_100hp-5

Suzuki Jimny

Tak, abych tu potěšil i lidi, kteří radši tráví čas mimo silnice, protože je to tam poslední dobou blázinec: máme tu malou legendu – Suzuki Jimny. S ním nebude žádný kopec dost prudký. Offroad je geniální zábava. Nejde o rychlost, ale o přesnost, a když se po centimetrech posouváte místy, kam byste normálně nedošli ani pěšky, srdce vám buší stejně, jako když sekáte desetinky na okruhu v Mostě. A jedna z nejlepších cest k budgetovému offoradu je Suzuki Jimny. Tenhle roztomilý Japoneček už prokázal, že se před ničím nezastaví. Už z továrny má vše důležité – 4×4, uzávěrku, redukci. Stačí sehnat pořádné drapáky a můžete jít orat. Navíc je všude dostupných spoustu dílů a můžete si z něj postavit hotové monstrum.

0000468279

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz