1795521095373810231

Nový VW Golf oficiálně – A Greenpeace zuří!

7. 9. 2012 • Novinky

O VW Golf VII. generace jsme toho napsali již dost ještě předtím, než se vůbec ukázal světu. Nejdřív jsme tu měli menší seznámení s novou platformou MQB (na které Golf  v přítomnosti vyjel) a posléze přibylo pár těch informací o použitých motorech a o papírových parametrech těchto motorů. Nyní ale přestala hra na schovávanou a Golf se představil veřejnosti oficiálně! A k našemu velkému překvapení začala organizace Greenpeace proti tomuto novému modelu demostrovat. :-D

Vrhneme se ale nejdřív na seznámení s touto novou generací. Zvenčí měří VII.generace na délku 4255 mm, na šířku 1799 mm a vysoký je tento nový Golf 1452 mm. Pokud Vás tedy zajímá srovnání oproti nynější generaci, nová “semička” je delší o 56 mm, širší o 13 mm, ale na druhou stranu je dokonce nižší – a to až o 28 mm. Rozvor kol pak činí 1750 mm (takže nárůst o 14 mm) a rozchod zadních kol narost o 15 mm. Když se ale podíváme na design, nechci v žádném případě říct, že nový Golf zklamal, ale přece jen… Dle mého názoru by si nová generace zasloužila větší stylingové odvázání, ale to už posuďte sami z fotogalerie pod článkem. :)

Co se týká interiéru, tam by se mělo jednat opět o velký kvalitativní posun. Vybrat si budete moci ze tří stupňů výbavy, z nichž tzv. “entry model” bude mít k dispozici “jen” klimatizaci, pár kovových doplňků, eletrická okna i zrcátka, dálkový centrál, sklopitelné zadní sedačky a 15” kola. V dnešním světě tedy vlastně klasická výbava. Druhý stupeň se nazývá Comfortline, který přidá specifické komfortní sedačky, volant potažený kůží, dotykový informativní displej, systém hlídání bdělosti řidiče, parkovací senzory a kola zde budou mít 16 palců. Třetím (a nejvyšším) stupněm bude výbava Highline, která dostane exteriér s několika chromovými prvky, xenonová světla, 17” kola a uvnitř se budete moci těšit dokonce i na alkantaru, která bude spolu s látkou použita na “sportovních” sedadlech.

Jinak ale všechny zmíněné stupně výbavy dostanou od VW informační systém s obrazovkou (dle výbavy) 5; 5,8 a 8 palců, kdy entry model dostane 5” obrazovku pouze v černobílých barvách a se základními údaji. Jinak je ale samozřejmostí připojení Bluetooth, AUX, SD karty, iPod a MP3 a dále také volitelný navigační systém.

Jinak nový Golf dostane v nejvyšší výbavě (za dost tučné příplatky) nám už velmi dobře známé systémy, jako jsou brzdy, které auto zabrzdí, pokud dojde k nehodě a Vy budete například v bezvědomí, PreCrash systém, který utáhne bezpečnostní pásy a sám zavře okna v případě nehody apod. Další asistent sleduje vozy před autem a sám dokáže zabrzdit, pokud vyhodností, že je už srážka nevyhnutelná, dále pak XDS el. zámek diferenciálu a dále takové klasické systémy, jako parkovací asistent, čtení dopravních značek atd.

Novému Golfu se ale také nevyhnuly předvolené režimy jízdy. ECO, Sport, Normal, Individual a Comfort (ale to jen pouze u modelů, které jsou vybaveny adaptivním podvozkem. Například při funkčním režimu ECO se klimatizace a ostatní systému optimalizují na minimální funkčnost na úkor spotřeby paliva.

Ale konečně se dostáváme k motorům. Ty samozřejmě dostanou Start/Stop systém a rekuperaci brzdné energie.

Benzínové varianty zastupuje motor 1.2 TSI, který dává 63 kW (85 koní) a údajně spotřebuje jen 4,9 l/100km. Emise pak mají mít hodnotu 113 g/km. Druhým v nabídce benzíňáků bude 1.4 TSI s výkonem 103 kW (140 koní) a díky technologii vypínání válce spotřebuje stejně, jako 1.2 TSI a vypustí dokonce o 1 gram na kilometr méně emisí.

Pro naftomily jsou tu dva turbodiesely o výkonech 77 kW (105 koní), který by měl spotřeboval 3,8 litru nafty na 100 km jízdy a emise se vešly pod 100 g/km. Druhá verze má výkon už 110 kW (150 koní) při spotřebě 4,1 l/100 km a emise CO2 činí 106 g/km. Ale to se pořád nelíbí (nepříliš chytré) organizaci GreenPeace, která dokonce už spustila demonstrace proti tomuto novému modelu. :-D Nám nezbývá nic jiného, než se tomuto kroku zasmát.

A dokonce ale bude později k dispozici verze BlueMotion (3,2 l/100 km) a také verze GTi a GTD.

Nový model je lehčí o 100 kg, než ten již předchozí, takže tato informace nás samozřejmě těší nejvíce.

To je zatím s představení vše, takže si nyní už užijte fotogalerii a jen ještě prozradím, že cena nového Golfu startuje v Německu na 16 975 Eurech (což je cca 420 000,- kč).

(Jo a pokud jde o nespokojenost Greenpeace, tato organizace se sešla cca ve třiceti lidech a vyjádřila nespokojenost tím, že měl VW u svého entry modelu dosáhnout spotřeby 3,0 l/100km a postupně ji srážet ekologičtějšími verzemi. Také Vám to připadá tak k smíchu? :-D)

YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz