8113401041161044468

Oficiální premiéra Chevroletu Corvette C7!

14. 1. 2013 • Novinky, Videa

Chevrolet dnes v noci oficiálně odhalil dlouho očekávanou novinku – zbrusu novou “Vette”, se kterou se také vrátilo legendární jméno Stingray. Ano, sedmá generace (C7) tohoto kultovního sporťáku se jmenuje Stingray a odkazuje tím tak na druhou generaci, poprvé představenou v roce 1963.

Nejprve jsme se seznámili s inovovaným motorem LT1, poté jsme nahlédli do interiéru a už jsme v podstatě všichni věděli o nové Vette skoro vše. Tedy až na to, jak bude vypadat…

Corvette C7 (na název Stingray 2013 si nejspíš nezvyknu :) ) má zcela nový, evoluční design, který předchozí generaci připomíná pouze dle tvaru karoserie. Vše se jinak od základu změnilo a tak si můžeme prohlédnout zcela novou přední část, které dominují světlomety s LED denním svícením a blinkry. Pokračuje to kapotou s otvory kvůli proudění vzduchu z nárazníku a za předními blatníky jsou výdechy, které se sklonily o 45°. Aerodynamické boční prahy jsou navíc zakomponovány ve dveřích a aby nebylo málo nasávacích otvorů, další se nastěhovaly také nad zadní blatníky. Odnímatelný střešní panel á la Targa ovšem zůstal, ale ty nejradikálnější změny se odehrály až na zadní části samotného vozu. Kromě zadního spojleru s integrovaným třetím brzdovým světlem a zadního nárazníku s čtveřicí výfukových koncovek (umístěných uprostřed!), se změnila především světla, která už nemají kulatý tvar, ale inspirovala se jistě nějakým nepravidelným mnohoúhelníkem.

Teď už pojďme ale k použité technice. C7 vyjede na novém hliníkovém rámu, který zásadně dopomůže k dokonalému vyvážení hmotnosti 50:50. Podvozek dostal několik dílů z kompozitních materiálu, které se použily také na blatníky a dveře.

Dále bude k dispozici (pouze za příplatek) samosvorný diferenciál, chladící systém a aerodynamickýbalíček, který se součástí Z51 Performance Paketu.

Motor už známe, takže jen zopakuji, že se jedná o pátou generaci atmosférického osmiválce o objemu 6,2 litru, který zde má označení LT1 a pyšní variabilním časováním ventilů a kompresním poměrem 1.5:1. Dostane ale také systém vypínámí poloviny válců. Ne nadarmo je tento motor silnější, než předchozí LS7, ale díky nové technologii také o 20% úspornější. Poskytuje zde výkon 450 koní (336 kW) a točivý moment 609 Nm. Menší hmotnost a tyto výkony pak novodobé Stingray umožní zrychlit na 100 km/h za 3,9 sekundy.

Na výběr bude buď sedmistupňová manuální převodovka (doposud výsada pouze Porsche) a nebo šestistupňová automatická.

Do prodeje se Corvette C7 Stingray dostane ve třetím čtvrtletí tohoto roku (tedy na podzim, někdy v září) a ceny budou upřesněny až se bude více blížit zahájení prodejů. Zatím si prohlédněte galerii a dvě skromná videa. :)

YouTube Preview Image

Pokud si chcete Vette C7 prohlédnout v akci, určitě si pusťte video ze simulároru GranTurismo 5, kde je Corvette Stingray v pohybu.

YouTube Preview Image .

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz