IMG_4915

První jízdní dojmy: Subaru Outback páté generace

27. 3. 2015 • Novinky, Reportáže

Dnes se situace na pražském letňanském letišti nesla ve znamení souhvězdí Plejád. Představoval se zde Forester s pohonným ústrojím složeným z naftového motoru a bezestupňové převodovky, asistenční prvek EyeSight a samozřejmě, a to je nejpodstatnější, pátá generace Outbacku.

Outback je na scéně již dlouhých dvacet let a za tu dobu si stihl vytvořit solidní renomé bytelného a schopného, velkého crossoveru. Nová generace na tomto stanovisku nic nemění, nicméně posouvá jeho vlastnosti ještě o kousek dále. Outback modelového roku 2015 je tedy hezčí, lépe zpracovaný, lépe vybavený, má motory splňující EURO 6 a také již zmíněný systém EyeSight. Za velké plus lze považovat, že EyeSight je dostupný jako základní výbava ke každému vozu, vybavenému automatickou převodovkou Lineartronic. K manuální převodovce jej z pochopitelných důvodů dostat nelze.

subaru_outback3

Jako první usedám do Outbacka, ve kterém mi pod kapotou dělá společnost plochý benzínový čtyřválec o objemu 2.5 litru a výkonu 129 kW. Na něj navazuje bezestupňová převodovka a jak jinak než pohon všech kol. V první řadě musím velmi kladně ohodnotit nové prvky interiéru, které nahrazují některé již trochu zastaralé technologie přítomné v minulé generaci. Budíky tedy mezi sebou nově svírají pětipalcový barevný displej, který slouží jako palubní počítač a ukazatel varování systému EyeSight. Stará známá kaplička na vrchní části palubky vzala za své. Nejzásadnější novinkou vnitřního prostoru je však infotainment systém s navigací, je příjemně rychlý, velký, hezký a Subaru se za něj před konkurencí rozhodně nebude muset stydět.

Testovací jízda po doporučené trase, ač čítá jen zhruba 25 kilometrů, je poměrně vyčerpávající. Zkouším během ní nejen dálnici a pěknou okresku, ale také něco mezi okreskou a polní cestou, kde už většina asfaltu zmizela v nedohlednu, a zbyly jen obří díry vysypané štěrkem. Tady se projevují kvality nového podvozku na maximum. Zavěšení žehlí nerovnosti velmi slušně, přesto však stále nepůsobí nijak rozměkle. Vůz je sympaticky tuhý, karosérie se naklání jen minimálně a držení stopy a zatáčení je tak radostí. Naprosto špičkově se vydařilo odhlučnění vozu, které do interiéru propustí jen minimum akustických rázů. Řízení je tak akorát tuhé, poměrně strmé a taky disponuje i nějakou tou odezvou.

subaru_outback2

Po první jízdě v Outbacku mě čeká ještě důkladná terénní výzva ve Foresteru. I ten si nese do nového modelového roku nějaké ty změny a tou nejzásadnější je jednoznačně pohonné ústrojí seskládané z dieselového motoru a automatické převodovky, které je pro tento model nově k dispozici. Po vložce v těžkém terénu, plné sjezdů, výjezdů, křížení náprav a bočních náklonů, následuje důkladný test systému EyeSight.

Dvojice kamer umístěná kolem zpětného zrcátka, sleduje provoz a prostor před vozidlem a kromě toho, že funguje jako adaptivní tempomat, umí také nouzově brzdit až do rozdílu 50 km/h, upozornit na rozjíždějící se vozidlo před vámi a sledovat jízdní pruhy. Usedám tedy do Outbacku na prázdné runwayi, na jejímž konci mě čeká polystyrenový „terč“ s vyobrazením dalšího vozu. 50 km/h, nohy z pedálů, nejprve akustické upozornění a následně již brzdy. Nejprve polovičatě, aby zbyl prostor i pro brždění řidičem, následně už naplno, aby vůz stihl zastavit. Touhle zkouškou prošel EyeSight za jedna.

subaru_outback5

Verdikt? Nový Outback se opravdu velmi vydařil. Že je hezčí, to je pouze subjektivní vjem, ovšem to, že je lépe zpracovaný, lépe vybavený a lepší i jízdně, to je nepopiratelný fakt. Cena Outbacku je stanovena na 939 tisíc korun za základní model, který však obsahuje benzínový motor s automatickou převodovkou, a tím pádem rovnou i EyeSight. A za tuto kombinaci je to cena vcelku příjemná.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz