IMG_20111225_112653

TEST MERCEDES-BENZ E200 NGT – CNG

10. 2. 2012 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Éčko! … kdo by ho neznal. Tento model německé automobilky Mercedes-Benz vycházející z minulosti neméně známého modelu W124 proslul především díky své předešlé vývojové verzi známé jako „taxikářské éčko“.

Jak již napovídá titulek, v tomto testu se ale nevěnuji jen tak ledajakému „éčku“, tentokrát se mi do rukou dostal model s velmi zvláštní motorizací, respektive její kombinací. Konkrétně mluvím o kombinaci benzínového agregátu o objemu 1,8 litrů s instalovanou turbínou s možností být zodpovědným ochráncem planety. A této možnosti jsem náležitě využil, byl jsem velmi zvědavý, jak se Mercedes se systémem NGT popasoval. „Chránil jsem planetu“, kde se jen dalo, ve městě i na okreskách a motor vážně fungoval a byl překvapivě pružný. Možná jsem v tomto směru zpátečník či staromilec, prosazuji tedy převážně atmosférické agregáty (klidně i větších objemů), ale musím uznat, že v tomto směru se tato modelová varianta opravdu povedla. V následném srovnání, tedy přepnutí na benzínovou nádrž, nejen, že není skoro znát, ale je také velmi jednoduché. Citlivé ucho zachytí mírnou změnu v chodu motoru, ale co více, „switch“ opravdu zvládnou i naše dražší polovičky. A spotřeba? Neklamal- li mě zrak, tak něco málo přes 6l/100km – tedy „krásná“ 1,50Kč/km v případě jízdy na stlačený zemní plyn a při využití benzínu display ukazoval 9l/100km, což je jistě při dnešních cenách pohonných hmot méně potěšující cifra.

Nicméně opustíme nudné údaje o zrychlení, výkonu a spotřebě, pokud se rozhodnete pořídit si nové Éčko, bude vás stejně mnohem více zajímat, jestli s pořízením tohoto broučka vzbudíte u sousedů pozdvižení. A právě proto jsem se pro tento test rozhodl navštívit několik míst a to i tu nejvyšší společnost a ověřit zda je těchto společenských příček Mercedes hoden. Vydal jsem se proto na co nejrůznorodější místa, od návštěvy naší babičky až po „státní návštěvu“ Pražského hradu. A to vše samozřejmě bez ohlášení. Samotné misi samozřejmě předcházela řada příprav, jak vozu, tak jeho řidiče.

…vlastně jenom řidiče, protože na Embéčku nebylo vůbec nic, co by průměrný jedinec mužského pokolení nezvládl. Ovladatelnost vnitřních prvků je naprosto intuitivní a to jak cestou přes středový panel, tak z volantu řidiče. Překvapivé je i přepínání čerpání pohonných hmot. Stačí k tomu tři stisknutí tlačítka a to i během jízdy a Mercedes si už se vším poradí a nemusíte sundat ruce z volantu. Jinak je vše tam kde má být a v kombinace s pohodlím, které Éčko poskytuje si první ani druhá řada sedadel nemůže rozhodně stěžovat. Na otázku řidiče: „Jak se tam vzadu cítíte?“, odpověď: „Stísněně!“, rozhodně nedostanete. Co ovšem uslyšíte a budete rozhodně kvitovat, je kvalita audio-systému, který jistě potěší nejen managera na náročných cestách po území naší republiky, ale i po Evropě. A protože si našich čtenářů vážíme a rozhodně bychom nechtěli, abyste nad našimi články usínali a přitom si rozlívali kávu do svých klávesnic, popis navigačního systému a všech aktivních prvků nechám stranou. Těm nadšencům, kteří po těchto informacích ovšem stále prahnou, mohu vřele doporučit osobní návštěvu jakéhokoliv autosalonu Mercedes-Benz, kde si jistě všechny čudlíčky budete moci osahat a navíc vás jistě půvabné hostesky přivítají s otevřenou náručí…

Po zhruba stokilometrové cestě mimo Prahu nebylo nic, co by osobně na Éčku nevyhovovalo, ba naopak. Očekávané pohodlí a schopnost podvozku pobírat veškeré nerovnosti předčilo očekávání a generační posun jde zde tedy pocítitelný. I chování vozu v serpentinách je při jeho velikosti velmi pěkně zpracováno a bezpečnostní systémy fungují tak jak se dá očekávat. Do žádných krkolomných situací vás nepustí ani stabilizace. Tento vůz jednoduše počítá s vyzrálostí a nadhledem svého majitele. A pokud jím jste, poskytne vám E200 přesně tu pohodu při vašich cestách jakou očekáváte.

Zajímají- li vás dojmy naší babi, tak je nutno podotknout, že je tato dáma v letech má přehled. První otázka směřovaná na konto Mercedesu totiž byla, zda je to čtyřkolka. (Prý se to teď v zimě hodí.) Odpověd: „Ne ne, babi, jenom zadokolka.“ se setkala se starostlivým pohledem a reakcí, „Tak s tím jezdi opatrně Péťo, klouže to.“ (Celý rozhovor mi bohužel z rodinných důvodů nebylo dovoleno publikovat.)

A ptáte- li se jak dopadla návštěva Pražského hradu, tak moje cesta za nejvyšší společností skončila hned u brány areálu Hradu otázkou, kulometem ozbrojeného dvoumetrového příslušníka hradní stráže: „A nahlášený vjezd máte, pane?“

 

Plusy

– zpracování interiéru

– design vozu

– ovládání elektronických prvků

 

Mínusy

– kamera

– převodovka

 

 

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 3000 – 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 4.2 / 5.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 505
Rozměr pneu: 225/55 R16
Rozměry dle nákresu – vnější rozměry:
a) délka (mm): 4868
b) šířka (mm): 1854
c) výška (mm): 1464
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu – vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 810
i) výška nad sedadlem – vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem – vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
.

« »

https://myrosatis.com/wp-content/uploads/2021/03/21210305car-air-purifier.html https://www.autojournal.cz/how-to-use-baking-soda-to-deodorize-refrigerator/