img_9325

TEST ojetiny Suzuki Swift Sport – Hot-hatch junior

22. 4. 2017 • Novinky, Ojeté vozy, Suzuki, Testy

Suzuki Swift je poměrně slušně udělaná a dobře jezdící nákupní taška, která zaujme dynamickými tvary a baculatými proporcemi. Ostřejší verze Sport se zdá být vhodnou variantou pro vstup do světa malých hot-hatchů. Má tedy smysl koupě ojetého Suzuki Swift Sport? To se pokusíme zjistit v dnešním testu ojetiny, kde se podíváme na zub kousku od AAA Auto za 220 000 Kč – cena nového začínala na 379 900 Kč.

Pomineme-li do světa řvoucí barevné pruhy a nápisy Sport, tak se jedná o poměrně obyčejný hatch-back. Stříbrnou metalízu skvěle doplňují mohutné xenonové světlomety s černým podkladem. Že se jedná o ostrou verzi naznačují i větší 17-palcová litá kola a hlavně dvojice koncovek výfuku s difuzorem, chybět nemůže ani decentní křídlo. Jako celek Swift Sport působí vyváženě a dospěle.

Uvnitř stojí za zmínku sportovní sedadla, která poskytují dobré boční vedení, ale jsou ukotvená příliš vysoko – připadám si jako na záchodě. Multifunkční volant okamžitě padne do rukou a na rozmístění ovládacích prvků jsem si zvykl za pár minut. Místa je dostatek ve všech směrech a stěžovat si budou jen vyšší osoby, které namáčknete na zadní sedadla. Kufr poskytuje dostatek místa na větší nákup, ale víc od objemu 211 litrů nečekejte.

3

Pod kapotou bije čtyřválcová šestnácti-stovka, která se stále drží atmosférického plnění. Na přední kola dokáže poslat přes šestistupňový manuál výkon rovných 100 kW (136 koní) při 6900 otáčkách a točivý moment 160 Nm při 4400 otáčkách za minutu. Díky nízké hmotnosti 1015 kilogramů dokáže atakovat stokilometrovou hranici za 8.7 sekundy a rozjet to na maximální rychlost 195 km/h. Průměrná spotřeba při svižnější jízdě se pohybuje lehce nad 8 litry.

Při normální jízdě potěší poměrně dobré odhlučnění i při vyšších rychlostech a nemusíte se bát vyrazit ani na dálnici – tam totiž při 100 km/h motor točí pouze 2800, při 130 km/h zhruba 3500. Podvozek je tužšího charakteru, ale na kvalitních silnicích jsem s ním neměl sebemenší problém, na těch klasických českých už se nějaký ten ráz do karoserie přenese. Pochvalu si zaslouží hlavně manévrovatelnost ve městě, výhled z vozu a příjemně kompaktní rozměry. Navíc i po téměř 100 tisících kilometrech v autě nic nevrže, neskřípe a vše se zdá být naprosto v pořádku – japonská kvalita je prostě znát.

1

Přiblížíte-li plynový pedál k podlaze, zprvu se nic moc neděje. Do nějakých 3000 otáček je to jen obyčejný zátah ještě obyčejnějšího motoru. Do 4000 už chytá svižnější tempo a nad touto hranicí je radost s malou šestnácti-stovkou pracovat. Lze točit až 7000 otáček, ve kterých se motor zajímavě rozezní a oslní rychlými reakcemi na plynový pedál a chutí po otáčkách. Svým projevem mi trochu připomíná atmosféry ze staré školy, a to je velká pochvala!

Co mě naopak zklamalo, je řízení. Převodovka má sice delší dráhy řazení a spojkový pedál je bez citu, ale přeposilované řízení zábavu za volantem doslova zabíjí. Vůbec necítíte, co se děje pod předními koly a všechny informace od podvozku je nutnost přijímat přes sedadlo. Šikovně nastavené jsou silné a neúnavné brzdy.

2

Velmi solidní je podvozek, který překypuje jistotou a dokáže podržet i v extrémních rychlostech. Rychlosti, kterých jsem dosahoval v zatáčkách, mě velmi mile překvapily. Škoda jen, že tam chybí trocha té jiskry, adrenalinu, rychle s ním dokáže jet totiž opravdu každý. Jenže to je ve výsledku možná dobře, jak už jsem napsal výše, je to vstupní brána do světa hot-hatchů, které umí hodně potrápit i zkušené řidiče, tak je potřeba učit se na něčem hodnějším.

Suzuki Swift Sport je kvalitní a dobře jezdící hatch se skvělým atmosférickým motorem. Pár chyb má, ale pokud se vám líbí, určitě mu je rádi prominete.

Za propůjčení vozu děkujeme společnosti AAA Auto.

4

Plus

Jistý podvozek

Točivý a zábavný motor

Zpracování

Příznivá cena

Spolehlivost

Mínus

Vyšší posed za volantem

Přeposilované řízení

Nemá denní svícení

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz