IMG_3572

TEST ojetiny Volvo S60 D2 DRIVe – Auto na důchod

7. 8. 2016 • Novinky, Ojeté vozy, Testy, Volvo

Volvo S60 nedávno prodělalo facelift v rámci oživení v polovině životního cyklu produktu, a tak se původní, neomlazená, verze začala prodávat za velmi solidní peníze. Volvo navíc patří mezi vyhledávané zástupce na poli ojetých vozů kvůli vyhlášené spolehlivosti a také bezpečnosti. Do testu jsme si tentokrát vybrali to nejúspornější, co řada S60 v naftové motorizaci nabízela – čtyřválcovou 1.6 D2 v manuálu bez výrazné příplatkové výbavy.

Za svých 320 tisíc korun dostanete vůz z roku 2011 s nájezdem poctivých 95 tisíc kilometrů. Silnější a pro mladší jedince atraktivnější varianty pořídíte o 50-100 tisíc dráž. Úsporná jedna-šestka je spíš pro někoho s klidnou a rozvážnou povahou. Náš vůz si můžete prohlédnout na pražské pobočce AAA Auto.

4

Zevnější vzhled je švédská klasika. Auto má líbivé tvary, pár zajímavých ostrých křivek, které v doplnění o paket R-Design a nějakou výraznou barvou křičí do světa: „Dívejte se, jedu!.“ My však ani jednu variantu nemáme, náš vůz je v klasickém provedení doplněném o černou metalízu a decentní 16 palcová litá kola. Nenajdeme zde xenony ani dvojici koncovek výfuku jako u silnějších variant, ale jen ekologicky vypadající nápis DRIVe na zádi. Už teď je tak jasné, že se nebude jednat o žádný rychlík, ale o dobře jezdící auto, které umí lahodit oku vynikající spotřebou.

Svěží a originální skandinávský design pak pokračuje i uvnitř vozu. Interiér je prostě svůj a nabízí nádech něčeho speciálního. Volvo je samozřejmě auto prémiové třídy, a tak je vše vyvedeno z prvotřídních materiálů a dokonale sestaveno dohromady. Základní látková sedadla umí nabídnout dostatek komfortu i slušné boční vedení, a tak dražší příplatková nejsou potřebná. Středový tunel je osazen množstvím tlačítek a tradičně se za ním nachází průchozí přihrádka.

Středu pak dominuje display multimediálního systému, který je na dobu svého vzniku vyveden v hezké grafice a má rychlou odezvu. Plastový dekor celého tunelu by ale mohl být vyroben z honosnějšího materiálu a příplatkový hliníkový vypadá jednoznačně mnohem lépe. Originální je i samotná kaplička budíků, kde nalezneme jen otáčkoměr a rychloměr, uvnitř každého je pak digitální display zobrazující ostatní údaje a palubní počítač. Pochválit musím i věnec volantu s dvojitým obšitím kůží a s velmi příjemnou tloušťkou. Padne skvěle do rukou a jemná kůže je moc příjemná. Volvo je stavěno opravdu kvalitně a bytelně, a tak interiér nenese ani po 5 letech a nájezdu 95000 kilometrech žádné známky opotřebení.

1

Pod kapotou se nachází nejslabší a zároveň nejúspornější agregát o objemu 1.6-litru D2. Jedná se o 84 kilowattový čtyřválec, jenž se pyšní točivým momentem 270 Nm a nízkou papírovou spotřebou 4.3-litru, která je v reálném životě jen o litr vyšší. Zrychlení z nuly na stovku zabere nekonečných 10.9 sekundy a maximální rychlost činí 195 km/h, avšak od 150 km/h už se mu dál moc nechce, do kopce už vůbec ne.

Po nastartování se ozve klasický zvuk čtyřválce, který se po zahřátí docela zklidní a motor je nadále příjemně kultivovaný. Zátah je slušný už od nižších otáček, takže není potřeba motor nijak výrazně vytáčet. Šlápnete-li na to trochu víc, poznáte, že šestnácti stovce se to nelíbí a ani nenabídne nijak velkolepý zátah. Turbo díra je u malého motoru bohužel samozřejmostí. Pro lidi s klidnou povahou, kteří nepotřebují jezdit nijak rychle, je však ideální volbou. Lenost oplatí výbornou spotřebou, která se průměrně zastaví mezi 5-6 litry na sto kilometrů.

2

Podvozek je docela tuhý, a tak mu nedělá problém projíždět zatáčky svižněji. Na limitu je však příliš brzy nedotáčivý. Tuhost má za následek mírně horší tlumení větších nerovností, ale pořád se dá mluvit o relativně pohodlném autě. Řízení je příjemné, ale moc zpětné vazby od něho nečekejte. Naopak spojka má příjemný a tuhý chod, ale manuální převodovka nemá příliš přesné dráhy řazení.

Jízdně je Volvo S60 nadmíru příjemné auto, které adekvátně kombinuje komfort se sportovním akcentem (platí hlavně u silnějších motorizací v paketu R-Design s tužším podvozkem). Podvozek na tomto konkrétním autě nevykazoval žádné závady, auto nikam netáhlo, nic nebouchalo a nehlučelo.

A jak je na tom spotřeba? Týdenní průměr se zastavil na 5.5 litrech, a to jsem nejezdil moc citlivě. Pokud se člověk zklidní, nebude problém jezdit kolem 4 a půl litrů.

Volvo S60 je poměrně spolehlivé auto, a tak si dejte pozor na takové ty klasiky, jako u všech naftových motorů. Takže pozor na špatné vstřiky, umírající turbo apod. Určitě hledejte auto s jasnou servisní historií a nejlépe po prvním majiteli koupené v České republice, díky čemuž se dá lépe dohledat jeho historie.

3

Volvo S60 je na poli ojetých vozů velmi silný hráč. Obecně vychází levněji na pořízení, než obdobně stará německá konkurence, přičemž nabídne rozhodně bohatší výbavu a mnohdy silnější agregát. O charakteru a nevšedním designu jsem se zmínil výše, nicméně to je subjektivní záležitost. Tak či tak je Volvo S60 velmi kvalitní auto, které stárne pomalu a díky poctivé konstrukci nenese větší známky opotřebení. Počítat se musí jen s relativně dražším servisem a díly v případě poruchy. Volba je na Vás.

Za půjčení vozidla bychom chtěli poděkovat společnosti AAA Autokde si jej také můžete zakoupit přímo v inzerátu zde.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz