skoda-fabia-monte-carlo-36

Test Škoda Fabia Monte Carlo. Sportovní jen na pohled

6. 6. 2019 • Škoda, Novinky, Testy

Motor: 90%

převodovka: 90%

podvozek: 80%

Zpracování: 80%

praktičnost: 70%

Škoda Fabia má vše, co budete potřebovat při svém každodenním cestování a ještě vám ušetří peněženku při tankování. Je to racionální volba pro mladé rodiny nebo páry. Věřte, že pokud zvolíte verzi Monte Carlo, každý se za vaším vozidlem hned otočí.

Verdikt:

Píše se rok 1999 a na silnice vjíždí první model Škody Fabia. Teď už je to 20 let a rozdíl mezi původní verzí a dnešní testovanou Fabii po faceliftu je markantní. Kostra zůstává stejná, ale vzhled je jiný. Design a styl je zaručený, Fabie díkybohu už není tak nudná jako dřív. Do naší redakční garáže se tak dostává Fabia třetí generace po faceliftu v nejvyšší možné výbavě Monte Carlo. To nejvíc co si můžete koupit, stojí tady před vámi.

No vážně, porovnáte-li začátky auta s tím, co tu máme v dnes, budete mile překvapeni. Změna je to obrovská a Škoda ušla dlouhou cestu za tím, aby byla tam, kde je teď. Za mě velký palec nahoru. Možná si vzpomínáte, že se nám pod ruku dostala už dřív verze combi v bílé barvě. Pěla jsem na ni chválu, ale počkejte až uvidíte tento hatchback v ocelově šedé barvě s 18 palcovými koly. Jedním slovem. Wow!

8

Možná si budete myslet, že přeháním, ale ruku na srdce, kdo z nás se nedívá na design auta? Když si chci koupit nové auto, tak také chci, aby dobře vypadalo a zároveň skvěle jezdilo. To vše vám splní naše dnešní testované auto. Vezmeme to ale pěkně popořádku.

Když jsem si auto vyzvedávala na první pohled mi nepřišlo nijak zvláštní, naštěstí to se po pár minutách změnilo. Auto má bezklíčové odemykání a také startování. Jízdní vlastnosti jsou naprosto perfektní, i když je třeba počítat, že jakmile vyjedete velkou díru pocítí to i vaše krční páteř. Avšak mírné až střední nerovnosti zvládá podvozek auta na jedničku. Za tento diskomfort mohou 18 palcová kola, na kterých je auto obuto. Díky tomuto rozmaru je jízda trošku tvrdší a pocítíte to hlavně na českých rozbitých silnicích. Samozřejmě pokud je silnice opravená, je jízda med. Proto, pokud o voze reálně uvažujete určitě doporučuji zvolit menší kola, nebudete se zbytečně obírat o luxus z pohodové jízdy.

2 6

Odpružení se taky snaží a není mu co vytknout. Mnou testované auto mělo automatickou dvouspojkovou sedmi stupňovou převodovku DSG. Cestování s touhle Fabií je jedna velká radost. Přestože se v motoru skrývá pouhý jednolitrový tříválec. Auto jede jak drak a snadno se vyrovná ostatním konkurentům na dálnici. Právě na dálnici si budete připadat, že sedíte v jiném autě. Vůz je velmi svižný a skvěle reaguje na vaše jízdní rozmary. V zatáčkách se drží dobře a nijak zvlášť se nenaklání.

Aby takové auto mohlo být perfektní, musí mít také plnou škálu bezpečnostních prvků a na ty ve Škodě myslí. Jsou to například prvky ESP, EBV, ASR, EDS a mnoho dalších. Uvítáte i zadní parkovací kameru včetně předních senzorů. Systém si také sám hlídá termíny údržby a servisních prohlídek. Jakmile se termín blíží upozorní na to váš servis, který se vám ozve s domluvením vaší návštěvy. V případě autonehody volá autoservis. Samozřejmostí je hlídání mrtvého úhlu a také upozornění na hrozící srážku.

5 4

První jízdu máme za sebou, tak pojďme trochu vychladnout a prohlédnout si, co se skrývá v interiéru. Ještě před tím si stoupněte ven a poslouchejte. Slyšíte jak chuligánsky bručí? Sportovní charakter se nezapře. Začíná se mi auto líbit, čím dál víc. Když už stojíte venku, můžete si povšimnout také jedné zajímavosti, na kterou dokonale sedí škodovácké „simply clever“. Z venku se vám bude Fabia zdát malá, ale po usednutí dovnitř budete mít prostoru až až. Jak už bylo řečeno výbava je Monte Carlo. To znamená, že prvky jsou sportovnějšího rázu. Je to znát hlavně na sportovních sedačkách s bočnicemi, které perfektně drží tělo v poloze, jaké má být. Pro mě jakožto člověka s operovanou páteří je to velké plus, protože když mě nebolí z auta záda, dávám mu deset bodů.

Co také oceňuji je klasická ruční brzda, už se také vidíte jak s tím blbnete na volné okrsce či prázdné ploše? Potěší i hliníkové pedály. Dekor palubovky má vzhled karbonu. Samozřejmostí je také sportovní tříramenný multifunkční volant, ze kterého ovládáte téměř všechny funkce infotainmantu a také palubního počítače. Velmi snadno se na to zvyká. Co mi trochu vadilo, byla skrytá páčka tempomatu. Hodilo by se jí postavit trošku výše. V paketu také nechybí dvouzónová klimatizace, vyhřívané sedačky a co je nejvíc pecka a určitě to ocení hlavně cestující vzadu, jsou na středovém panelu dva USB vlezy. Už žádný boj o to, kdo si bude moc nabíjet telefon. Teď už se dobije každý své zařízení a sám.

7

Pro páry tu máme také vychytávku v podobě panoramatické skleněné střechy, která se dá odkrýt do své celé krásy. Představte si letní pozorování hvězd, aniž by vás venku žraly komáři. Hlavně nezapomeňte zatáhnou ruční brzdu, nikdo totiž nechce sjet ze srázu při romantické chvilce. Cestující vpředu si moc tuto střechu neužijí, avšak ti co budou sedět vzadu už ano. Co se týče prostoru vzadu, tak dva lidé si tam pohodlně sednou, tři už ale ne. Samozřejmě jsem si sezení vzadu sama vyzkoušela a protože jsem vysoká, musím uznat, že sezení je dobré, ale na opravdu dlouhé cesty to není. Po čase vás začnou bolet nohy a nevíte, kam s nimi. Některým jedincům by mohlo vadit, že v zadní části také chybí průlez na lyže. Kufr pak nabízí 330 litrů objemu. Není to moc, ale ani málo.

Obrazovka infotainment je 6.5 palcová. Umožňuje řidičům využívat celou škálu mobilních online služeb ŠKODA Connect. Velkým a praktickým přínosem je také technologie SmartLink+, která umožňuje zrcadlit funkce mobilního zařízení na obrazovce infotainmentu. Snadno si také můžete zapnout navigaci a nebo jen poslouchat rádio. Samozřejmostí ve výbavě je také asistent hlídání mrtvého úhlu, zobrazující se rozsvícením na zpětném bočním zrcátku. Stejně tak asistent automatického přepínání dálkových světel. Usnadní tak řidiči jízdu v noci. Někteří řidiči také uvítají adaptivní tempomat.

3

Některé z vás může obtěžovat hlučnější motor. Ostatně, co čekat. Pod kapotou se skrývá litrový tříválec TSI s 81 kW a maximálním točivým momentem 200 Nm. Samozřejmostí je, že je Fabia předokolkou, podle toho byste s ní měli i zacházet. V zimě a na ledu obzvlášť. Ze začátku jsem s hlasitostí motoru měla také problém, ale člověk si snadno zvykne a po pár kilometrech, mi to už ani nepřišlo. Spíše si budete užívat skvělou jízdu s minimální spotřebou. Spotřeba je také velmi vítaným benefitem. Počítejte, že se bude pohybovat kolem 5 až 6 litrů. Kdo má těžší nohu, tam se spotřeba vytáhne až na 7 litrů.

Za mě je to ta nejlepší Fabia, kterou Škoda kdy vyrobila. Možná se jeví jako dražší investice, avšak z dlouhodobého hlediska je to ivestice, která se vám opravdu vyplatí. Škoda Fabia má vše, co budete potřebovat při svém každodenním cestování a ještě vám ušetří peněženku při tankování. Auto se konečně stalo vozem s emocemi. Právem tak patří mezi nejoblíbenější auta na Českém trhu a také zde zaujímá výsostní místo. Je to racionální volba pro rodiny, mladé páry a také jedince. Věřte, že pokud zvolíte zajímavou barevnou kombinaci, než je klasická červená, každý se za vaším vozidlem hned otočí.

Plusy

jízdní vlastnosti
interiér
odkládací prostor
panoramatická střecha
vzhledem
spotřeba

Mínusy

cena
hlučnost motoru
snížený komfort na velkých kolech

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz