IMG_4301

TEST Subaru Outback 2.5i Sport Lineartronic – Všude doma

9. 10. 2016 • Novinky, Subaru, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 85%

Podvozek: 90%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 85%

Subaru Outback 2.5i je výbornou volbou pro někoho, komu až tak nezáleží na spotřebě, ale miluje kultivovanost, výkon a sportovní svezení. Po naftě by měl sáhnout ten, koho sportovní hrátky nijak výrazně nezajímají a raději sráží deci spotřeby. Jinak je nový Outback velmi povedené auto - umí být komfortní, praktický, rychlý i zábavný, což v daném segmentu moc rivalů neumí. Za mě palec nahoru!

Verdikt:

Subaru Outback je na scéně již dlouhých dvacet jedna let a za tu dobu si stihl vytvořit solidní renomé bytelného a schopného, velkého crossoveru. Nová generace na tomto stanovisku nic nemění, nicméně posouvá jeho vlastnosti ještě o výrazný kousek dále. Outback modelového roku 2016 je hezčí, kvalitněji zpracovaný, lépe vybavený, má motory splňující EURO 6 a také nový systém na podporu řízení EyeSight. Za velké plus lze považovat, že EyeSight je dostupný jako základní výbava ke každému vozu, vybaveného automatickou převodovkou Lineartronic. K manuální převodovce jej z pochopitelných důvodů dostat nelze.

V první řadě musím velmi kladně ohodnotit nové prvky interiéru, které nahrazují některé již trochu zastaralé technologie přítomné v minulé generaci. Budíky tedy mezi sebou nově svírají pětipalcový barevný displej, který slouží jako palubní počítač a ukazatel varování systému EyeSight. Stará známá kaplička na vrchní části palubky vzala za své. Nejzásadnější novinkou vnitřního prostoru je však infotainment systém s navigací, ten má hezkou grafiku i rozlišení, avšak jeho reakce nepatří k těm nejrychlejším na trhu.

14585592_1329198567122515_411862560_o

Celkové pojetí a zpracování interiéru je daleko luxusnější než dříve a opravdu zvedám palec nahoru. Líbí se mi decentní dekory, design výplní dveří, konečně jsou tu kvalitní materiály a za své vzala velká laciná tlačítka. Outback je nyní zcela adekvátní své ceně a velmi reprezentativní i uvnitř. Kde dále nový Outback boduje, je vnitřní prostor v podélném i příčném směru, všude je místa nadbytek a vůz působí velmi vzdušně.

Zvenčí se Outback mezigeneračně změnil hodně, ale stále jasně odkazuje na svou tradiční minulost. Vůz je nyní ještě robustnější a jeho přechody jsou vyváženější. Moc se mi líbí nové korporátní pojetí přední přídě s ostře řezanými tvary a dynamickými tvary světlometů. Blatníky jsou výrazně vystouplé, ale přechod do nich je u této generace mnohem elegantnější. Jediné, co “subaráky” zamrzí je zmizení nasávání vzduchu na kapotě. Tradiční nádech na vrcholu kapoty je prostě pryč. No nic, jdeme jezdit.

Během první větší jízdy zkouším nejen dálnici a pěknou okresku, ale také něco mezi okreskou a polní cestou, kde už většina asfaltu zmizela v nedohlednu, a zbyly jen obří díry vysypané štěrkem. Tady se projevují kvality nového podvozku na maximum. Zavěšení žehlí nerovnosti opravdu nadprůměrně, přesto však stále nepůsobí nijak rozměkle. Vůz je sympaticky tuhý, karosérie se naklání jen minimálně a držení stopy a zatáčení je tak radostí.

IMG_4300

Naprosto špičkově se vydařilo odhlučnění vozu, které do interiéru propustí jen minimum akustických rázů. Řízení je tak akorát tuhé, poměrně strmé a taky disponuje i nějakou tou odezvou. Celkový posun v jízdních vlastnostech je naprosto dech beroucí. Outback umí být opravdu rychlý při zachování skvělé čitelnosti jízdy a limit, kdy dojde k nedotáčivosti, je vzhledem k hmotnosti přes 1700 kg a světlé výšce 200 mm opravdu daleko. Velmi příjemným překvapením pak bylo zjištění, že verze s CVT je na tom při rychlé jízdě na asfaltu stejně jako manuál a podceňoval jsem ji naprosto zbytečně.

Takto skvěle odladěný podvozek nemá konkurenci nejen ve své třídě, ale i napříč mnoha dalšími segmenty. Odpružení a komfort zastíní i vzduchové podvozky některých prémiových značek, a přitom Outback nepřišel o své řidičské nadšení a apetit k zakusování se do zatáček. Jezdí jednoduše brilantně.

A jak tedy funguje EyeSight v praxi? Dvojice kamer umístěná kolem zpětného zrcátka, sleduje provoz a prostor před vozidlem a kromě toho, že funguje jako adaptivní tempomat, umí také nouzově brzdit až do rozdílu 50 km/h, upozornit na rozjíždějící se vozidlo před vámi a sledovat jízdní pruhy.

Usedám tedy do Outbacku na prázdné runwayi, na jejímž konci mě čeká polystyrenový „terč“ s vyobrazením dalšího vozu. 50 km/h, nohy z pedálů, nejprve akustické upozornění a následně již brzdy. Nejprve polovičatě, aby zbyl prostor i pro brždění řidičem, následně už naplno, aby vůz stihl zastavit. Touhle zkouškou prošel EyeSight za jedna. A pochválit musím i adaptivní tempomat, který reaguje na zpomalování aut před vámi velmi plynule – kamery totiž sledují a vyhodnocují i brzdová světla vozidel. Ze všech aktivních tempomatů, který jsem zkoušel, je právě tento nejlepší.

IMG_4304

Pod kapotou se nám ukrývá to nejlepší, co Subaru u Outbacku nabízí, tedy 2.5-litrový plochý čtyřválec boxer. Ten umí přes bezestupňovou převodovku Lineartronic a symetrický pohon všech čtyř kol zásobovat asfalt výkonem 173 koní v 5800 otáčkách a točivým momentem 235 Nm ve 4000 otáčkách za minutu. Motor má síly na rozdávání a skvěle táhne ve velmi širokém spektru otáček. Dokonce i zvuk je oproti dvoulitrům z Foresteru chlapštější a plnější. Dokonce bych řekl, že si občas umí i malinko prsknout do výfuku. Zrychlení z nuly na stovku proběhne za solidní 10.2 sekundy a udělá téměř 200 km/h.

Velkou pochvalu si zaslouží reakce na plynový pedál a rychle reagující a přizpůsobivá převodovka CVT. Ta velmi rychle rozpozná styl jízdy a motor drží v ideálních otáčkách. Ani jednou se mi nestalo, že by zaspala a chyběl mi výkon. Díky většímu objemu navíc třeba ve městě nemusí nechávat zbytečně vytáčet motor, protože krouťáku má k dispozici vždy dostatek. Možná až trochu přehnané jsou zbrklé reakce plynu při popojíždění na parkovišti, což je na nervy a občas auto cukne tak jako bych byl začátečník s manuálem.

Takže dynamickou stránku věci bychom shrnutou měli. Outback skvěle zatáčí, je rychlý v přímce, umí být zábavný a k tomu všemu překvapivě komfortní a dobře odhlučněný. Jednoduše řečeno, na okresce spoustu soupeřů překvapí a zesměšní. Ale co spotřeba? Dá se s ní žít nebo je přehnaně vysoká? Pokud mu dáte, jak se říká, napít, snadno se dostanete vysoko nad 15 litrů. Ale když budete jezdit normálně, průměr se dokáže motat kolem 9 litrů na sto kilometrů.

IMG_4294

A cena? Ta odpovídá schopnostem vozu. Za auto v základu zaplatíte 959 000 korun včetně DPH a je jedno, zda-li sáhnete po benzinu nebo naftě. Vůz s testovanou výbavou vyšel na částku lehce překračující 1 100 000 korun, ale jak říkám, Outback si svou cenu dokáže velmi sebevědomě obhájit.

Takže jak ho shrnout závěrem… Subaru Outback 2.5i je výbornou volbou pro někoho, komu až tak nezáleží na spotřebě, ale miluje kultivovanost, výkon a sportovní svezení. Po naftě by měl sáhnout ten, koho sportovní hrátky nijak výrazně nezajímají a raději sráží deci spotřeby. Jinak je nový Outback velmi povedené auto – umí být komfortní, praktický, rychlý i zábavný, což v daném segmentu moc rivalů neumí. Za mě palec nahoru!

Plusy

  • Mimořádně pohodlný podvozek
  • Tichý, kultivovaný a silný motor s hezkým zvukem
  • Nadprůměrný vnitřní prostor
  • Kvalita a provedení interiéru
  • Bohatá sériová výbava

Minusy

  • Kratší zadní sedáky
  • Citlivost displeje infotainmentu
  • Spotřeba silně závislá na stylu jízdy
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz