porsche-918-spyder-martini-1

Více informací o Porsche 918 Spyder!

23. 10. 2012 • Novinky

O Porsche 918 Spyder jsme tu již na AutoJournal pár řádků popsali, ovšem teprve nyní se objevily některé informace, které byly doposud zatím jednou velkou neznámou.

V prvé řadě si zopakujeme, jaké pohonné ústrojí bude rozhýbávat tento hybridní supersport. Jak jistě víte, 918 Spyder bude používat vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru, který by měl dávat 580 koní (432 kW) a přes 500 Nm točivého momentu. Tyto parametry pak budou roztáčet zadní kola spolu s elektromotorem o výkonu 129 koní (96 kW). Na zadní nápravě tak bude přes 700 koní výkonu! Už to samo o sobě zní velmi dobře, nicméně toto Porsche bude mít pod kabátkem ještě jeden elektromotor, který má výkon 116 koní (86 kW) a bude pohánět výhradně přední nápravu. Kombinovaný výkon celého ústrojí by tedy měl činit něco přes 800 koní. Elektromotory samozřejmě čerpají energii z 6,8 kWh lithium-iontové baterie.

Porsche 918 Spyder bude mít námi velmi dobře známou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, která bude roznášet sílu skrze systém Porsche Traction Management na všechna čtyři kola, jak jsem již zmínil výše. Toto Porsche bude také vybaveno systémem Torque Vectoring Plus (pro přenos točivého momentu) a dostane také systém Start / Stop.

Posazena bude 918 vpředu na 20” kolech s rozměrem pneu 265/35 a vzadu bude toto Porsche obuto do 21” ráfků s pneumatikami 325/30! Brzdový systém bude samozřejmě karbonkeramický, vpředu s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 410 mm(!!) a vzadu se budou zakusovat čtyřpístkové brzdiče do kotoučů o průměru 390 mm.

Tento vůz se bude nabízet také s balíčkem Weissach, který uspoří hmotnost 35 kg díky rozšířenému použití uhlíkových vláken a titanu. Dále tento balíček bude zahrnovat např. fólii místo laku karoserie, pásky namísto klik dveří a absenci koberečků. Porsche udává, že s tímto balíčkem budete na Nordschleife rychlejší o celé 2 sekundy, než standardní verze.

Přesto ale bude mít tento hybridní supersport klimatizaci, kožené čalounění, audio systém Burmester o výkonu 500W s počtem jedenácti reproduktorů a 8-palcový TFT displej.

Pokud ale opravdu nevíte, co s vydělanými penězy, tady je určitě zúročíte. Příplatkové položky, jakými jsou například hořčíková kola (29 750 Eur), speciální kožené čalounění (23 800 Eur), fólie namísto laku (11 900 eur), elektronický systém pozvednutí přední části vozu, abyste například neurvali přední část na zpomalovacích prazích (8 925 Eur) nebo také 20 kW externí rychlonabíječka, která zkrátí dobu nabíjení baterií na 2 hodiny a 30 minut. Jinak bude na výběr spousta možností individualizace skrze online konfigurátor, takže můžete mít na své 918 originální design.

Cena 918 Spyder bude začínat na šílených 768 026 Eur (přes 19 000 000,- kč) a verze Weissach bude startovat na 839 426 Eurech (cca 20 900 000,- kč).

Navíc pokud si budete chtít vyzvednout tento vůz například z Lipska, připravte si dalších 6 545 Eur. Jinak jeďte do Zuffenhausenu a vyzvedněte si osobně toto Porsche zdarma.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz