BMW-M6

Zlatá éra řidičských BMW – Z4M E85, M3 E92 a M6 E63 aneb R6, V8 a V10

21. 12. 2016 • Novinky, Zajímavosti

Někdo tvrdí, že zlatou érou BMW jsou 90. léta, ale já tvrdím, že to je druhá polovina desetiletí následujícího. Proč? Protože v Mnichově vznikaly ty nejlepší coupé, která jste mohli koupit. A dnes, dnes to jsou rarity, které chce každý fanoušek značky. Přivítejte BMW Z4M Coupé E85, M3 E92 a M6 E63. Jsou to auta, jenž nejlépe kombinují extrémní rychlost a zábavu za volantem. Jo a z pohledu investice jsou taky zajímavou koupí.

BMW Z4M Coupé E85 (2006-2008)

Technika z M3 E46, byla to poslední možnost pořídit si skvostný řadový šestiválec 3.2-litru. Má solidní výkon 343 koní a točivý moment 365 Nm. Jeho sametový chod, skvělý zvuk a lineární nástup výkonu je nepochopitelný. Podvozek byl stvořený čistě na sportovní jízdu a žádný komfort od něho nečekejte, je nekompromisní. Jeho chování je návykové, ale taky nebezpečné. Ti, kteří měli tu čest můžou potvrdit, že je to jedno z nejnebezpečnějších eMek všech dob.

Motor: 3.2 l R6
Výkon: 343 koní
Točivý moment: 365 Nm
Převodovka: 6-st. manuální
Pohon: RWD
Hmotnost: 1466 kilogramů
Poměr výkon/hmotnost: 234 koní/tunu
Poměr točivý moment/hmotnost: 249 Nm/tunu
0-100 km/h: 4.9 sekundy
0-200 km/h: 17.3 sekundy
Maximální rychlost: 250 km/h

BMW M3 E92 (2007-2011)

Někdo by tvrdil, že zde má být E46, ale tuto techniku zde zastupuje podle mě výjimečnější Z4M, navíc v těchto letech už se E46 nevyráběla. Pod kapotou E92 zpívá božský osmiválec 4.0-litru, jenž nabízí 420 koní v 8300 otáčkách za minutu. Podvozek je více poddajný než u Z4M, a tak dokáže být pekelně rychlý stroj i na méně kvalitních vozovkách. Nemyslete si však, že je to hodný beránek, protože osmiválec se umí rozvášnit a rychlost, které dosahuje je pekelná. Mnozí tvrdí, že je nejlepší eM-Trojkou ze všech.

Motor: 4.0 l V8
Výkon: 420 koní
Točivý moment: 400 Nm
Převodovka: 6-st. manuální/7-st. M-DKG
Pohon: RWD
Hmotnost: 1580 kilogramů
Poměr výkon/hmotnost: 266 koní/tunu
Poměr točivý moment/hmotnost: 253 Nm/tunu
0-100 km/h: 4.3 sekundy
0-200 km/h: 15.2 sekundy
Maximální rychlost: 280 km/h

BMW M6 E63 (2006-2010)

Vrchol eMkových BMW, který nebyl výjimečný ničím jiným, než motorem. Nad předními koly se totiž nachází pětilitrový desetiválec, který zní prostě božsky. Na zadní kola dokáže vypustit 507 koní a způsob, jakým je posílá na zadní kola je ďábelský. Plné ruce ho mají i nejzkušenější řidiči, protože je to pekelná bestie. Pár slov si zaslouží i vzhled, který po letech nádherně dozrál a při každém pohledu vyráží dech. A nějaké nej? Pravděpodobně nejbrutálnější eMko celé historie.

Motor: 5.0 l V10
Výkon: 507 koní
Točivý moment: 520 Nm
Převodovka: 6-st. manuální/7-st. SMG III
Pohon: RWD
Hmotnost: 1710 kilogramů
Poměr výkon/hmotnost: 296 koní/tunu
Poměr točivý moment/hmotnost: 304 Nm/tunu
0-100 km/h: 4.2 sekundy
0-200 km/h: 12.8 sekundy
Maximální rychlost: 305 km/h

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz