aurs322_589d74fe2ca56

AUDI představilo brutální RS3 Sportback

10. 2. 2017 • Novinky

Nové Audi RS 3 Sportback završuje sportovní nabídku výrobce prémiových vozů z Ingolstadtu v kompaktním segmentu. Po světové premiéře modelu RS 3 Limuzína* na Pařížském autosalonu 2016 následuje na nadcházejícím autosalonu v Ženevě model RS 3 Sportback, který nabízí mimořádně emocionální zážitky z jízdy díky nejvýkonnějšímu sériově vyráběnému pětiválci na světě, výjimečné dynamice a ještě ostřejšímu vzhledu.

„Audi RS 3 Sportback nabízí našim zákazníkům atraktivní vstup do světa modelů RS,“ říká Stephan Winkelmann, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Sportovní kompaktní model je od roku 2011 na trhu mimořádně úspěšný. Audi RS 3 Sportback s novým pětiválcovým motorem zaujímá vedoucí postavení ve své třídě a navazuje na tuto pozitivní bilanci.“
Z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy

Zdrojem hnací síly je v modelu Audi RS 3 Sportback nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě. Jednotka 2.5 TFSI dosahuje s 294 kW (400 k) o 33 k vyššího výkonu než předchozí agregát a je o 26 kilogramů lehčí, mimo jiné díky hliníkovému bloku válců. Maximální točivý moment 480 N.m je k dispozici již při 1700 otáčkách za minutu a zůstává konstantní až do 5850 otáček za minutu. RS 3 Sportback tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Ohromující akceleraci doprovází nezaměnitelný zvuk pětiválce, který vzniká střídavým zapalováním směsi v bezprostředně sousedících a od sebe vzdálených válcích. Na přání zvýší Audi elektronicky omezenou nejvyšší rychlost z 250 na 280 km/h.

Nový motor 2.5 TFSI používá pro ještě lepší tvorbu směsi dvojité vstřikování, přímé do spalovacích prostorů a nepřímé do sacího potrubí. Audi valvelift system variabilně mění dobu otevření výfukových ventilů v závislosti na zatížení a otáčkách. Tím je zajištěna nízká spotřeba paliva při nízkém a středním zatížení i spontánní reakce a vysoká hnací síla při maximálním zatížení. RS 3 Sportback spotřebuje v kombinovaném cyklu EU 8,3 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 189 gramů na kilometr.

Hnací síla pětiválce je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Elektrohydraulická lamelová spojka rozděluje točivý moment variabilně mezi nápravy. Čím sportovnějším způsobem řidič řídí, tím dříve a častěji je velká část točivého momentu přenášena na zadní nápravu. Řízení pohonu všech kol quattro je sériově integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, což platí i pro řízení, převodovku S tronic, řídicí jednotku motoru, nastavitelné výfukové klapky a na přání dodávaný sportovní podvozek RS plus s adaptivní regulací tlumičů. Řidič může měnit charakteristiku těchto komponentů v režimech comfort, auto, dynamic a individual. Ovladatelnost a jízdní vlastnosti optimalizuje elektronicky řízený stabilizační systém ESC se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola a sportovním režimem se specifickým nastavením RS.

RS 3 Sportback je sériově vybaven sportovními sedadly čalouněnými černou jemnou kůží Nappa. Na přání mohou řidič a spolujezdec vpředu usedat do ještě výrazněji tvarovaných sportovních sedadel RS s integrovanými opěrkami hlavy. U obou variant sedadel jsou opěradla zdobena logy RS. Sportovní volant RS obšitý kůží má dole zploštělý věnec a nese tlačítka pro ovládání informačního a zábavního systému. Hlavním ovládacím prvkem je otočné tlačítko na konzole středového tunelu. Jeho horní plocha má na přání podobu touchpadu. Jeho prostřednictvím může řidič procházet seznamy, měnit měřítko zobrazení a psát znaky. Ovládání usnadňuje také vyhledávací funkce, která nabízí hledané obsahy již po zadání několika písmen. Hlasové ovládání zpracovává dotazy a pokyny pronášené hovorovou řečí.

V rámci prodejního konceptu „Audi Sport“ bude možné objednávat kompaktní modely RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína v České republice od dubna 2017, kdy budou také oznámeny ceny. Uvedení na trh bude následovat v srpnu 2017.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz