DSC_1142

AUTO ROKU 2012 dle AUTOJOURNAL.CZ

8. 1. 2013 • Novinky, Zajímavosti

Poprvé v historii autojournal.cz jsme se rozhodli, že si uděláme takovou interní anketu o nejlepší auto z daných segmentů. Po letech testování všech dostupných vozů jsme si společně sedli a hlasovali o těch nejlepších. Není to nic oficiálního – berte to jako náš názor a my opravdu nemáme důvod vám podstrkovat auta, která si to nezaslouží. Nečekejte také obvyklá mainstream auta – přeci je se v AJ věnujeme zejména těm prémiovým. Pojďme se tedy společně podívat na to nejlepší, co si za své peníze můžete koupit.

AUTO ROKU 2012 – OFF ROAD: Land Rover Range Rover

Velký Range Rover je často nazýván nejlepším autem planety a není se čemu divit. Jeho drtivá využitelnost na jakémkoli povrchu a v jakýchkoli podmínkách je prostě neuvěřitelná. Přitom všem stále nabízí ohromnou dávku komfortu, luxusu a jízdní radosti. Za jeho volantem se cítíte neohroženě a víte, že vás nic nezastaví. Schopnosti v terénu jsou nevyčerpatelné a s motorem TDV8 se jedná o geniální vůz pro denní použití. Jediným problémem je astronomická cena.

AUTO ROKU 2012 – SUV: Land Rover Range Rover EVOQUE

Další zástupce britské automobilky Land Rover si odváží prvenství tentokráte ze segmentu SUV. Evoque byl správným krokem a extravagantní design a koncepce vozu se vyplatila. Evoque je beznadějně vyprodaný a výrobní kapacita nestíhá uspokojovat celosvětovou poptávku. Ptáte se čím si nás získal? Jako jediné SUV kombinuje skvělé jízdní výkony s charismatem. Na tomto segmentu opravdu mnoho aut, které vykouzlí úsměv na tváří není a Evoque to umí bez zaváhání. Navíc je to Range Rover a tudíž je i velmi schopný mimo cesty a stejně jako větší brácha nabízí skvělý jízdní komfort.

AUTO ROKU 2012 – Limuzíny: Jaguar XJ

Chcete opravdu luxusní limuzínu, která vás zároveň odliší od svých kolegů? Zapomeňte na BMW 7, AUDI A8 nebo Mercedes-Benz S. Legendární britská značka se svou novou generací modelu XJ ukázala, jak má vypadat luxusní limuzína pro klienty s vytříbeným vkusem hledající exkluzivitu a odzbrojující komfort. XJ vypadá skvěle, má úchvatný interiér, dokonalé převodovky ZF a famózní osmiválce pod kapotou. Pro ekonomicky smýšlející zákazníky je připraven i šestiválcový diesel. Na obrovskou limuzínu také skvěle jezdí a skoro nic neváží – je totiž z velké části vyroben z hliníku. Není tak německy precizní, ale nabízí emoce a to se cení.

 

AUTO ROKU 2012 – Vyšší střední třída: Lexus GS

Lexus s letos představenou novou třídou GS nastavil laťku opravdu vysoko. Stačí pár kilometrů za volantem tohoto vozu a hypotéza uvedená v úvodu se mi potvrzuje. Lexus dramaticky změnil filozofii a GS nyní míří do segmentu BMW. Což si vyložte tak, že GS se snaží být luxusně-sportovním vozem. Na první pohled je pryč unylost a nudnost tvarů minulé generace, podivný japonský interiér a houpavý podvozek. Nové GS je agresivní, dotažené do detailu a zároveň stále elegantní. Největší změnou je však pojetí interiéru a jeho luxus. Je šitý dle poctivé evropské školy a dojem kazí jen pár drobných detailů, které jsou pro japonská auta typické. Zajímavostí je obří centrální display s úhlopříčkou 12,3 palce, což jej staví do pozice největšího displaye na trhu. Pod kapotou mu navíc tlučou výhradně benzinové ATMOSFERICKÉ šestiválce s odzbrojujícím zvukem. Je to individualistická volba, ale stojí za to!

AUTO ROKU 2012 – Střední třída: BMW 3 F30

Nová trojka konkurenci ujela o několik let a to zejména svým ideálním rozložením kompromisu mezi komfortní a sportovní jízdou. Skvěle kombinuje každodenní použitelnost s fenomenální spotřebou a dynamikou.   Standardní podvozek výborně filtruje nerovnosti, je poddajný, komunikativní a hlavně nepřenáší rázy do interiéru. Jízda je tak plavná a prostě příjemná. Podvozku skvěle sekunduje i řízení, které je příjemně tuhé a DNA značky BMW je zde patrné hned – skvělá zpětná vazba a přesnost. A pak tu také máme manuální převodovku, která je prostě výborná. Dráhy jsou krátké, blízko u sebe a vše zapadá s hladkostí a samozřejmostí. Proti svým předchůdcům však nabízí mnohem méně zábavy za volantem, ale více komfortu. Tak, či tak:  lepší prémiový “daily car” nenajdete!

AUTO ROKU 2012 – Nižší střední třída: Hyundai i30

Hyundai se za posledních několik let výrazně zlepšil a také výrazně upevnil svou pozici na českém trhu. Z původně přehlížené korejské značky se stal velmi vážený konkurent mnoha modelů, jehož design a techniku nelze považovat za zastaralé, jako tomu bylo dříve. Již při pohledu zvenčí je jasné, jak vážně to Hyundai s novou i30 myslí – výrazný moderní design s prémiovými akcenty a punčem kvality. Jakkoliv vypadá zevnějšek vozu se svými doplňky skvěle, interiér posouvá dojem z vozu mezi konkurenty z vyšší třídy. Veškeré materiály jsou na pohled i na dotek velmi kvalitní a celkově je stavba interiéru na úrovni spíše vyšší střední třídy. Zprvu je třeba vyzdvihnout dva prvky, ve kterých nová i30 exceluje. Jsou to v první řadě budíky, jejichž design je vynikající a navíc mezi sebou ukrývají jeden z nejlepších displejů v kategorii a intuitivní multifunkční display na středovém tunelu. Dojem z vnitřku vozu nepokazí ani prostor pro posádku, kterého je dostatek. i30 navíc i skvěle jezdí. Srovnáme-li cenovou politiku s konkurencí v poměru cena / výbava tak není co řešit – Hyundai je jasnou volbou.

AUTO ROKU 2012 – Malé vozy: MINI Cooper

Víme, není to levné auto a už vůbec ne to nejpraktičtější, ale je prostě úžasné. Vypadá skvostně, má jeden z nejlepších podvozku s předním náhonem a skvělé 1.6 Turbo motory. Velký nákup ani rodinu v něm neodvezete, ale při každé cestě se budete královsky bavit. Tolik charisma a skvělých detailů má málokteré auto. Navíc má skvělé řízení a manuální převodovku, se kterou je radost řadit. A ten styl…

AUTO ROKU 2012 – Cabrio: Mercedes-Benz SLK

Pravidlo, že Mercedes-Benz dělá měkká a nudná auta pro pány středního věku už dávno neplatí. SLK kombinuje nový korporátní design s nastolenou vizáži supersportu SLS. Největší překvapení ale způsobí samotná jízda. SLK je díky kompaktním rozměrům a ideální tuhosti  agilní a velmi příjemné. Řízení je tuhé a poskytuje adekvátní zpětnou vazbu. Navíc má i strmý převod a SLK jde přesně tam, kam jej pošlete. AMG podvozek není tak přehnaně tvrdý a vůz neodskakuje. Drží výborně a díky motoru až za přední nápravou nezná nedotáčivost. Mercedes-Benz si navíc vyhrál s rozložením hmotnosti a SLK je opravdu hravé. Driftuje na požádání a nemusíte jej vůbec nutit. A pak je tu samotná jízda bez střechy – SLK nabízí skvělý komfort díky systému AirScarf (ofuk krku) a hlavně do něj fouká velmi decentně. Opravdu ideální společník na projížďky bez střechy.

AUTO ROKU 2012 – Coupé: BMW 650i Coupé

Budu teď mluvit pouze za sebe, ale současná Šestka je pro mě něco, jako umělecké dílo. Nejvíce pak obdivuji zadní část vozu, kde vyniknou svalnaté linie, rozkročený postoj,  krásné tvarování světlometů a velké koncovky výfuků. Vůz vypadá opravdu majestátně i z profilu. Přední část ničím neohromí, ale ani neurazí. Ve výsledku tady máme velmi elegantní celek s agresivními detaily – prostě klasické auto třídy GT. Stejně úžasný je interiér a jeho dokonalé zpracování. Při prvním sešlápnutí plynu se vám zastaví dech – zvuk, který přeplňovaný osmiválec vydává je silně návykový. Nová řada 6 se opravdu povedla ve všech aspektech a celá redakce je do ní beznadějně zamilovaná.

 

AUTO ROKU 2012 – Sportovní vůz: Porsche 911 Carrera S

Ano, jedná se o novou generaci oblíbené 911, navíc v její silnější verzi Carrera S, která má fantastický plochý šestiválec o objemu 3,8 litru a výkon 400 koní. Jede bez 1 km/h až rovnou třístovkou (v případě PDK) a já vám garantuji, že se v ní opravdu neskutečně pobavíte. Porsche 911 musíme označit jako jedno z nejlepších sportovních aut současnosti. Přispívá k tomu také velkou částí fakt, že můžete tuto 911 s čistým svědomím používat na každodenní ježdění do práce, vození dětí do školy, dlouhé cestovní vzdálenosti a je také dostatečně pohodlná pro používání do jakéhokoliv města naší republiky.  Pro nás je 911 stále TOP mezi tzv. “daily sporťáky”.

AUTO ROKU 2012: Jaguar XF

Pokud by jsme si měli vybrat jedno jediné auto, byl by jim skvělý Jaguar XF. Za rozumnou cenu strčí do kapsy konkurenci – nejmenší hmotnost ve své třídě, perfektní jízdní vlastnosti, charakterní motory. To dohromady hraje u  XF dokonalou kombinaci zábavy. Navíc ten naprosto úchvtný design. Stručně a jasně, XF  je prostě lepší, než veškerá konkurence, což jej právem řadí na neporazitelnou špičku.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz