car-service-1

Čínská auta jsou v Evropě téměř nepojistitelná. Chybí díly i postupy oprav

22. 3. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Přijít dnes na trh pouze s produktem nestačí. To momentálně zjišťují čínští výrobci, kteří masově vstoupili na britský trh. Narazili na pojišťovny, které odmítají pojistit jejich vozidla, nebo to dělají pouze za částky výrazně vyšší, než je standard u konkurenčních modelů.

Důvod? Není to v samotných autech. Ben Townsend, šéf pojišťovacího institutu Thatcham Research, řekl pro britský Auto Express: „V autech, které vyrábějí, není v podstatě nic špatného. Jsou to dobré produkty.“ BYD je například největším světovým výrobcem baterií, největším světovým výrobcem solárních panelů a vyrábí polovinu iPadů na světě.“ Townsend však tvrdí, že čínské společnosti nemají dostatečné znalosti o tom, jak funguje britský opravářský a pojišťovací trh, protože to není něco, co by potřebovali vědět předtím.

Tam začínají problémy. Čínské značky podcenily dodávky náhradními díly a také neposkytují podrobné postupy oprav. Martyn Rowley, ředitel národní opravárenské asociace (Body Repair Association), čínské výrobce netrápí. „Máme opraváře, kteří auto odepíšou kvůli maličkostem, kvůli věcem, které by nebyly problém ve Fordu nebo Opelu“. „Bohužel nemůžeme sehnat součástky, nejsou k dispozici, což je podle mě směšné, vzhledem k tomu, jak jsou to velké automobilky.“ Kromě problémů s díly čínských modelů jsou však také problémy s poskytováním informací.

Pojištění vozidel ve Spojeném království funguje na základě předpokladu, že poškození musí být opraveno podle standardu schváleného výrobcem, ale pro mnoho čínských modelů neexistují relevantní informace o opravách, protože čínský domácí trh je nepotřebuje. Podle Townsenda skutečnost, že náklady na práci jsou v Číně „řádově nižší“, znamená úplně odlišný přístup. „Opravit celou stranu karoserie na autě je v Číně normální. Pokud máte boční kolizi, vyměníte půl auta, protože je to tak levné,“ říká. „Takže poskytují informace k provedení takové rozsáhlé opravy, ale tady by oprava na straně karoserie skončila odpisem auta, protože náklady na práci by byly enormní.“

Čínské, indické i nové vietnamské značky se proto budou muset zlepšit a přizpůsobit pojistným praktikám ve Velké Británii i v Evropě, pokud chtějí těžit z tohoto trhu. „Není to jen o tom přinést auto na britský trh a myslet si, že ho zde můžete prodat. Přijďte si s námi popovídat, pochopit trh, pochopit kroky, které musíte udělat, abyste po uvedení na trh měli správnou logistiku. Máme nezávislou síť servisů, která může podpořit vaše auta a udělat je udržitelnými na trhu, snížit celkové náklady na vlastnictví a zajistit, aby spotřebitelé dostali to, co si  zaslouží,“ vzkázal čínským, indickým a vietnamským automobilkám Townsend.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz