toyota-supra-track-crash

Každý druhý řidič byl už ve svém životě součástí dopravní nehody

7. 11. 2019 • Novinky

Dopravní nehody jsou součástí každodenního života. Svědkem nehody byl už téměř každý, poměrně alarmující informací je zjištění, že přímým účastníkem nehody byl každý druhý řidič. Z průzkumu vyplývá, že ženy jsou za volantem opatrnější. 60,6 procenta řidiček nebylo nikdy součástí dopravní nehody, zatímco u mužů je toto číslo výrazně nižší — 42,6 procenta.

Ženy jsou za volantem opatrnější

Z výsledků průzkumu vyplývá, že kampaně upozorňující na rizika u dopravních nehod ovlivňují při řízení 91,3 % řidičů. Po zhlédnutí reálných ukázek z dopravních nehod 60,5 % mužů a 71,7 % žen uvedlo, že bude řídit opatrněji. Obecně platí, že ženy jsou za volantem opatrnější. Méně bourají, jezdí pomaleji a více dbají na svou bezpečnost. My máme velkou radost nejen z reakcí žen, kampaň totiž velmi pozitivně vnímají také řidiči. Dokonce 94,9 procenta mužů v průzkumu uvedlo, že díky reálným záběrům z nehod, které se v naší kampani objevují, si řidič lépe uvědomí, jaké nebezpečí na silnicích hrozí. A z našich zkušeností víme, že jakmile si člověk riziko uvědomí, upraví svoje řízení a jezdí výrazně zodpovědněji.

Řidiče nejvíce rozptyluje nebo unavuje při řízení monotónní cesta

Respondenti v průzkumu měli také uvést, jaké tři faktory nejvíce ovlivňují jejich soustředění při řízení. Nejčastěji řidiči odpověděli, že je unavuje monotónní cesta (52,5 %), jejich pozornost také snižuje únava (48,8 %), křik v autě (30,0 %) reklamy v okolí (23,0 %) nebo moderní technika ve voze (14,8 %). Monotónní cesta například z rodinné dovolené je velmi vyčerpávající. Pokud navíc připočteme, že řidič sedí za volantem už dlouhé hodiny, je noc a ostatní spolucestující spí, tak je riziko mikrospánku opravdu vysoké. Pokud řidič cítí jakékoliv příznaky únavy, měl by na prvním odpočívadle nebo benzinové pumpě zastavit a nabrat nové síly.

Součástí průzkumu byla také otázka, jestli by si řidiči přáli, aby na českých dálnicích byl zvýšen rychlostní limit. Takzvanou německou variantu, tedy neomezenou rychlost na dálnicích, by volilo 11,4 % dotázaných, o deset až dvacet kilometrů v hodině by rychlostní hranici zvýšilo 37,1 % respondentů, stávající varianta vyhovuje 51,5 % řidičů.

I u odpovědí na tuto otázku jsme zaznamenali, že ženy mnohem častěji volí klidnější jízdu. Zatímco 44,4 procenta mužů by rádo jezdilo po dálnicích stočtyřicítkou nebo dokonce stopadesátkou, u žen je to pouze 27,8 procenta.

.

« »

MENU