Mercedes-AMG C 63 S Coupé

Mercedes-AMG C 63 dostal facelift. Jako jediný ve třídě má stále V8

5. 8. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Rodina modelů Mercedes-AMG C 63 se stala bestsellerem díky výkonným motorům V8, fascinující jízdní dynamice a originálnímu designu. Sedan, kombi, kupé a kabriolet přicházejí nyní na start s ještě ostřejším exteriérem, modernizovaným interiérem a ještě vyšší úrovní agility.

Rychle řadící převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, elektronicky řízený diferenciál zadní nápravy a devítistupňový protiprokluzový systém AMG TRACTION CONTROL (v modelu C 63 S) posouvají podélnou a příčnou jízdní dynamiku na novou úroveň. Ještě více potěšení z jízdy zaručuje také AMG DYNAMICS. Tato funkce integrovaného řízení jízdní dynamiky rozšiřuje funkce systému ESP o přesně dávkované rozdělování hnací síly na zadní nápravě (tzv. „torque vectoring“), a zvyšuje tím agilitu při současném zachování vysoké stability.

Nový C 63 vyvolává větší emoce také svým vzhledem. Specifická maska chladiče AMG umocňuje identitu značky a působivý vzhled. Interiér profituje ze zcela digitálního panelu přístrojů, dodávaného na přání, se speciálními ukazateli AMG. Nabídku završuje nová generace volantů AMG.

C 63 je základním kamenem nabídky značky Mercedes-AMG. Řidiči a fanoušci tento model milují, protože je ve svém segmentu jedinečný. Jeho charakteristickým znakem je silný osmiválec V8, který patří nepochybně k identitě značky AMG. Kromě toho nabízí rozmanité možnosti individualizace díky čtyřem karosářským verzím, dvěma výkonovým variantám a rozsáhlé nabídce výbavy na přání.

Rozsáhlá modernizace zahrnuje široký soubor opatření, směřujících k jedinému cíli: k dalšímu zvýšení jízdní dynamiky v podélném i příčném směru. Novinkou v modelu C 63 je devítistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G se spojkou v olejové lázni pro rozjezd (dosud 7stupňová převodovka). Tato převodovka umožňuje rychlejší „pružnou“ akceleraci a spontánnější reakce na povely pedálu plynu. Jízdní dynamiku podporuje také standardní samosvorný zadní diferenciál, který je nyní ve všech verzích elektronicky řízený, takže umožňuje ještě citlivější regulaci trakce.

AMG TRACTION CONTROL (v modelu C 63 S) umožňuje regulovat prokluz kol na zadní nápravě v devíti stupních, což dokážou ocenit řidiči se sportovními ambicemi, zejména při jízdě na závodním okruhu a při střídavé kvalitě povrchu vozovky. Ještě větší potěšení z jízdy zaručuje také nová funkce integrovaného řízení jízdní dynamiky AMG DYNAMICS.

Převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G se zkrácenými dobami řazení

V modelu C 63 nalézá nyní poprvé uplatnění převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, kterou vývojáři značky Mercedes-AMG speciálně nastavili pro dynamickou jízdu. Spojka v olejové lázni pro rozjezd nahrazuje kapalinový měnič momentu. Díky ní se podařilo snížit hmotnost a optimalizovat reakce na povely pedálu plynu, zejména při náhlém zrychlení a dynamických změnách.

Vícenásobné řazení nižších převodových stupňů umožňuje rychlou „pružnou“ akceleraci, zatímco funkce přidávání meziplynu v jízdních režimech „Sport“ a „Sport+“ zvyšuje emocionalitu zážitků z jízdy. Definované zásahy do systému zapalování navíc umožňují ještě rychlejší řazení než v ostatních jízdních režimech. Ve všech jízdních režimech se vůz rozjíždí na první převodový stupeň, aby byla vždy zaručena patřičně dynamická jízda.

Prostřednictvím speciálního tlačítka na středové konzole lze aktivovat režim „Manual“. Řazení se řídí zvoleným jízdním režimem a změnu převodového stupně lze nyní realizovat prostřednictvím páček na volantu. Převodovka kromě toho zůstává u právě zařazeného převodového stupně a po zásahu omezovače otáček neřadí automaticky vyšší stupeň.

Agilnější a bezpečnější díky funkci AMG DYNAMICS

C 63 a C 63 S disponují novou funkcí AMG DYNAMICS v rámci voliče jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT. Toto integrované řízení jízdní dynamiky rozšiřuje funkce ESP (elektronicky řízený stabilizační systém) o precizní rozdělování hnací síly mezi zadní kola (tzv. „torque vectoring“), a zvyšuje tím agilitu při současném zachování vysoké stability. AMG DYNAMICS optimalizuje jízdní dynamiku v příčném směru a maximalizuje trakci v zatáčkách.

Funkce AMG DYNAMICS je mimořádně pozoruhodná tím, že vypočítává, jak bude vozidlo reagovat. Systém k tomu využívá senzory vozidla, které zaznamenávají například rychlost jízdy, úhel natočení volantu nebo míru otáčení vozidla kolem svislé osy. Funkce na základě akcí řidiče a dat senzorů předvídá chování vozidla, a může tak reagovat dříve než řidič, a to bez zřetelně citlivých nebo rušivých zásahů systému. Řidič má velmi autentický pocit z jízdy s vysokou dynamikou při průjezdu zatáčkami, spolu s optimální trakcí při vysoké stabilitě a předvídatelném chování vozidla. Díky této funkci jsou i velmi zkušení řidiči optimálně podporováni v ovládání vozidla, aniž by měli pocit, že jsou rukojmími elektronického systému.

Různé charakteristiky funkce AMG DYNAMICS nesou označení „Basic“, „Advanced“, „Pro“ a „Master“. Na multimediálním displeji je nyní při výběru jízdních režimů zobrazován místo dosavadního symbolu ESP® nový symbol AMG DYNAMICS s příslušným dodatečným označením.

Řidič se dostane do režimu „Master“ přepnutím systému ESP do režimu ESP SPORT Handling Mode nebo ESP OFF pomocí samostatného tlačítka na středové konzole. To se mu zobrazí na centrálním displeji.

V jízdním režimu „Individual“ si může řidič stupně AMG DYNAMICS Basic, Advanced, Pro a Master (pouze v modelu C 63 S) individuálně sám definovat.

Nezávisle na jízdních režimech lze prostřednictvím displejových tlačítek na středové konzole i nadále přímo aktivovat režim manuálního řazení, upřednostňované nastavení podvozku nebo například zvuk výfukové soustavy.

Nastavitelný prokluz v devíti stupních: AMG TRACTION CONTROL

Pomocí protiprokluzového systému AMG TRACTION CONTROL může řidič ještě precizněji ovlivňovat jízdní vlastnosti a chování nového modelu C 63 S. Systém umožňuje nastavení prokluzu na zadní nápravě v devíti stupních. Předtím musí řidič vypnout ESP samostatným tlačítkem na středové konzole (režim ESP OFF). V závislosti na nastavení připouští systém větší nebo menší prokluz zadních kol, což je přínosné na různém povrchu. Za tím účelem jsou příslušné charakteristiky uloženy v elektronických systémech vozidla. První stupeň je naprogramován pro jízdu na mokru s vysokými bezpečnostními rezervami. Devátý stupeň dovoluje maximální prokluz na zadní nápravě.

Systém se ovládá otočným ovládacím prvkem na novém volantu AMG Performance. Příslušné nastavení se zobrazí na integrovaném displeji ovládacího prvku pomocí tří žlutých a šesti červených světelných bodů, jakož i na centrálním displeji panelu sdružených přístrojů.

Systém z vývoje značky AMG se od běžných systémů odlišuje zásadní předností, protože pracuje předvídavě s pomocí virtuálního simulátoru μ (mjú) a dalších dat, která jsou zpracovávána řídicí jednotkou během zlomků sekundy.

V závislosti na aktivovaném stupni protiprokluzového systému AMG TRACTION CONTROL se vypočítává maximální přípustný prokluz zadních kol. Pokud kola při zrychlení této hodnoty dosáhnou, moduluje protiprokluzový systém výkon motoru tak, aby tato hodnota nebyla překročena, a C 63 S pokračuje v akceleraci s tímto definovaným prokluzem.

Řidič je podporován při zrychlování ze zatáčky, které patří mezi největší řidičské výzvy, optimalizací točivého momentu motoru a jeho rozdělováním mezi jednotlivá kola. Řidič obdrží přesně požadované množství trakce, které si nastavil. Správně dávkovaný výkon motoru při zrychlování na výjezdu ze zatáčky je přitom jedním z nejdůležitějších kritérií pro dosažení nejlepších časů na kolo.

S adaptivními tlumiči: podvozek AMG RIDE CONTROL

Podvozek AMG RIDE CONTROL s vinutými pružinami a nastavitelnými, elektronicky řízenými tlumiči nabízí v modelu C 63 sportovní jízdní dynamiku i mimořádný jízdní komfort pro cestování na dlouhé vzdálenosti, který je pro značku typický. Základem je vyspělé zavěšení kol se čtyřprvkovou nápravou vpředu a zadní nápravou s prostorově uspořádanými rameny. Specifická kinematika a elastokinematika AMG s nově vyvinutými komponenty zaručuje vysokou stabilitu nastavení geometrie a zavěšení kol při dynamickém průjezdu zatáčkou.

Standardní výbava zahrnuje adaptivní tlumiče. Tento zcela automaticky pracující, elektronicky řízený systém nepřetržitě a přesně přizpůsobuje tlumení každého kola okamžité situaci. Tím se vylepšuje bezpečnost jízdy a komfort odpružení. Nastavení tlumičů je řízeno pro každé kolo zvlášť a je závislé na způsobu jízdy, stavu vozovky a nastavení podvozku. Na základě mnoha informací, jako je zrychlení nebo rychlost jízdy, lze tak vždy zvolit optimální charakteristiku.

Řidič si může ovládacím prvkem na středové konzole vybrat jednu ze tří různých charakteristik tlumení „Komfort“, „Sport“ a „Sport+“, a tím individuálně ovlivnit dojem z jízdy – od komfortního až po sportovně tuhé nastavení.

 

Samosvorný zadní diferenciál: optimální trakce, i na závodním okruhu

Všechny modely C 63 a C 63 S jsou standardně vybaveny elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem zadní nápravy, který vylepšuje trakci a jízdní dynamiku minimalizací prokluzu vnitřního kola v zatáčkách. Díky lepší trakci může řidič dříve akcelerovat ze zatáčky. Při brzdění z vysoké rychlosti zůstává vozidlo stabilnější, samosvorný diferenciál navíc zlepšuje trakci i při zrychlení z klidu. Největší výhodou elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu zadní nápravy je mimořádně citlivá a rychlá regulace. Limity se tím posunou ještě více vzhůru a řiditelnost na limitu se zlepší.

Jedinečná nabídka v segmentu s motorem V8 Biturbo

Všechny čtyři karosářské varianty jsou nabízeny v základní verzi i ve verzi S. Osvědčený motor AMG 4,0 litru V8 Biturbo v nich poskytuje nejvyšší výkon 350 kW/476 koní nebo 375 kW/510 koní, maximální točivý moment činí 650, respektive 700 Nm.

Zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje C 63 S v závislosti na karosářské verzi již za 3,9 sekundy, C 63 za 4,0 sekundy. Nejvyšší rychlost činí u verzí C 63 S sedan a kupé 290 km/h, u verzí C 63 S kombi a kabriolet 280 km/h a u všech variant C 63 250 km/h (vždy elektronicky omezená). Na přání je i pro C 63 nabízeno zvýšení nejvyšší rychlosti.

V8 Biturbo je úzce příbuzný s motorem modelu Mercedes-AMG GT

Čtyřlitrové osmiválce s přeplňováním dvěma turbodmychadly nalézají uplatnění již v mnoha vysokovýkonných vozidlech AMG. Jejich charakteristickým znakem je uložení obou turbodmychadel mezi řadami válců do V místo na jejich vnější straně. Hlavní výhodou této konstrukce jsou kompaktní rozměry motoru a optimální reakce.

Přímé vstřikování benzinu zajišťuje čisté a efektivní spalování s vysokou termodynamickou účinností. Bleskurychle ovládané piezoelektrické vstřikovače umožňují v případě potřeby vícenásobné vstřikování pro mimořádně precizní rozdělování paliva do jednotlivých válců.

Velkoryse dimenzovaná chladicí soustava zajišťuje i při extrémním zatížení – například při jízdě na závodním okruhu – maximální účinnost chlazení, a tím i vynikající výkonnost motoru. To samé platí pro hlavy válců s optimalizovaným prouděním, které jsou vyrobeny ze speciální, tepelně odolné slitiny. Výkonovou charakteristiku a hospodárnost vylepšuje plynule proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Tento systém umožňuje velmi přesné reakce motoru a optimalizuje výměnu plynů ve válcích za jakýchkoli provozních podmínek. K nízké spotřebě paliva přispívá navíc adaptivně řízené olejové čerpadlo.

Montáž každého motoru, která probíhá v manufaktuře motorů v Affalterbachu podle principu „One Man – One Engine“, má na starosti vždy jeden technik.

Ještě více zdůrazněná identita značky: vnější design

Příslušnost vysokovýkonných modelů ke značce umocňuje rovněž exteriér nových modelů C 63, a to specifickou maskou chladiče AMG s leskle chromovanými vertikálními lamelami. Přední nárazník v designu s motivem křídla ve tvaru písmene A vůz vizuálně rozšiřuje nově tvarovaným příčným žebrem v krajních otvorech pro přívod vzduchu.

Při pohledu ze strany jsou kromě sportovních krytů bočních prahů nápadná také nová, aerodynamicky optimalizovaná kola AMG z lehké slitiny. Jejich speciálně tvarované vnější aerodynamické prstence a v aerodynamickém tunelu optimalizovaná geometrie paprsků vylepšují obtékání kol vzduchem, což přispívá k lepším aerodynamickým vlastnostem. Vývojáři přitom dosáhli optimální kombinace aerodynamiky, hmotnosti a chlazení brzd, aby byla zaručena maximální úroveň výkonů a optimální hospodárnost.

Pro C 63 jsou na výběr dva aerodynamické designy kol. V základní výbavě jezdí vozidla na aerodynamických 18“ kolech s 10 paprsky, lakovaných tantalově šedou barvou v kombinaci s leštěným povrchem. Pro varianty S standardně a pro základní verze na přání je k dispozici další design s pěti dvojitými paprsky, průměrem ráfku 19 palců a rovněž s tantalově šedým lakem v kombinaci s leštěnou povrchovou úpravou.

Také záď zprostředkovává dvěma nově navrženými dvojitými koncovkami výfukové soustavy s leštěným chromovaným povrchem pozoruhodný vzhled, který je umocněn novým, expresivnějším difuzorem. Verze S mají navíc difuzor opatřený ve spodní části horizontálním panelem. Zadní nárazník s bočními otvory aerodynamických kanálů vylepšuje proudění vzduchu v oblasti zádě, což platí i pro odtokovou hranu na víku zavazadlového prostoru (kombi: střešní spoiler), která je lakována v barvě karoserie.

Na přání dodávaný aerodynamický paket AMG pro C 63 kupé vytváří ještě sportovnější vzhled. Expresivnější přední spoiler, odtoková hrana na zádi s integrovanou „Gurneyovo aerodynamickou přítlačnou lištou“, rozšíření bočních prahů, aerodynamické prvky na zadním nárazníku a expresivnější difuzor jsou leskle černé.

Na přání dodávaná sedadla AMG Performance nabízejí tělu nejlepší možnou oporu při dynamické jízdě díky speciálně tvarovaným bočním polštářům sedáků a opěradel. Na přání lze boční polštáře dokonale přizpůsobit konturám těla pomocí integrovaných vzduchových komor. Sedadla Performance kromě toho propůjčují interiéru jedinečný sportovní charakter díky integrovaným opěrkám hlavy. Sedadla Performance jsou nejen vyhřívaná, ale ve spojení s čalouněním kůží nyní také ve třech stupních klimatizovaná. U kabrioletu mohou být sedadla na přání vybavena navíc také funkcí vyhřívání oblasti krku AIRSCARF. Sedadla AMG Performance se dodávají se všemi druhy čalounění.

Koncept ovládání modelu C 63 je mnohostranný a flexibilní díky dotykové ploše a speciálnímu ovládacímu prvku, dotykovým tlačítkům na volantu a hlasovému ovládání. Cílem všech možností je nabídnout řidiči maximální možný komfort a rychlost ovládání v jakékoli myslitelné situaci.

Rovněž variabilní je zobrazování na přání dodávaného zcela digitálního panelu sdružených přístrojů před řidičem s úhlopříčkou displeje 31,2 cm (12,3 palce). Funkce vozidla lze bezprostředně sledovat a ovládat s možností výběru tří specifických stylů zobrazování AMG, „klasického“, „sportovního“ nebo „supersportovního“.

Výfuková soustava s klapkami pro různá nastavení zvuku motoru

Důležitou součástí zážitku z řízení vozu AMG je rovněž typický zvuk motoru V8. C 63 je standardně vybaven výfukovou soustavou AMG s jednou nastavitelnou klapkou. Elektronická řídicí jednotka plynule mění její polohu v závislosti na jízdním režimu, požadavku řidiče na výkon a otáčkách motoru. Zvuk motoru se patřičně mění od decentního pro cestování na dlouhé vzdálenosti až po jadrný zvuk s mimořádně velkým emocionálním nábojem. Pro obě varianty motoru se na přání dodává výfuková soustava Performance se třemi adaptivními výfukovými klapkami. Řidič tak má ještě širší možnosti pro nastavení. Obě výfukové soustavy jsou však ve všech případech naladěny tak, aby bez ohledu na polohu klapky, resp. klapek, byly vždy dodržovány všechny legislativní limity hlučnosti.

Mercedes-AMG C 63 po faceliftu bude možné objednávat od příštího týdne a na trh dorazí přibližně na přelomu září/října 2018.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz