Weltpremiere Concept EQV: Concept EQV: Mercedes-Benz zeigt Ausblick auf die elektrische Zukunft der Premium-GroßraumlimousineWorld premiere of the Concept EQV: Concept EQV: Mercedes-Benz is providing an insight into the electric future of the premium MP

Mercedes-Benz představil elektrické MPV. Koncept EQV ujede až 400 kilometrů

5. 3. 2019 • Novinky

Světová premiéra prvního čistě elektrického transportéru v prémiovém segmentu: S Konceptem EQV Mercedes-Benz kombinuje bezemisní mobilitu s působivými jízdními vlastnostmi, maximální funkcionalitou a estetickým designem. V plánu společnosti Mercedes-Benz je také sériová verze vozu založená na Konceptu EQV, která bude poprvé odhalena na letošní frankfurtské Autoshow.

Mezi technické přednosti vozu patří dojezd až 400 km a rychlonabíjení poskytující dojezd 100 km už za 15 minut strávených u nabíjecí stanice. Koncept EQV navíc nabízí maximální možnou úroveň komfortu v interiéru a velkou funkcionalitu danou rozličnými možnostmi uspořádání sedadel.

Koncept EQV se pyšní širokou škálou možného využití. V oblasti osobní dopravy budou rodiny a sportovní nadšenci těžit z jeho funkcionality a flexibility. Pro účely VIP přepravy se hodí široký výběr výbavy a skutečně působivý komfort na palubě.

„Mercedes-Benz Vans neustále pracuje na elektrifikaci svého produktového portfolia. Koncept EQV je naším dalším krokem. Nabízí všechny typické vlastnosti, na které jsou zákazníci Mercedes-Benz v tomto segmentu zvyklí, které zde předpokládají a oceňují. S plně elektrickým pohonem má Koncept EQV jasnou budoucnost jak při rodinném využití, cestování nebo VIP přepravě. Obzvlášť velkou radost máme z faktu, že budeme brzy schopni nabídnout sériovou produkci založenou právě na tomto konceptu,“ vysvětluje Wilfried Porth, člen představenstva Daimler AG Human Resources a ředitel Labor Relations v Mercedes-Benz Vans.

Koncept EQV je součástí neustálého vývoje technologické značky EQ. Tuto značku založil Mercedes-Benz v roce 2016 představením „Konceptu EQ“. V roce 2017 na IAA vývoj pokračoval „Konceptem EQA“ a v září 2018 společnost uvedla svůj první sériově vyráběný model, elektricky poháněné SUV EQC. Koncept EQV nyní rozšíří modelovou řadu prémiových MPV na osm vozů.

Motor o výkonu 150 kW a s kapacitou 100 kWh nabízí dojezd až 400 km

Koncept EQV má kompaktní pohonnou jednotku (eATS) na přední nápravě o výkonu 150 kW. Elektrický motor, převodovka s pevným převodovým poměrem, chladicí systém a výkonová elektronika tvoří kompaktní celek.

Energie je dodávána lithium-ion baterií. Díky kapacitě 100 kWh je maximální dojezd 400 km zcela realistický a díky maximální rychlosti 160 km/h je zajištěn maximální požitek z jízdy i mimo město.

Vůz může být pohodlně nabíjen doma pomocí Mercedes-Benz wallbox, nebo z běžné domácí zásuvky. Pro větší pohodlí je k dispozici také funkce rychlonabíjení: během pouhých 15 minut u nabíjecí stanice lze vůz nabít pro dojezd cca. 100 kilometrů.

Funkcionalita bez kompromisů

MPV značky Mercedes-Benz splňují nepřísnější požadavky na funkcionalitu a variabilitu. V těchto oblastech neslevuje ani plně elektrická varianta. Díky instalaci baterie pod podlahou není vnitřní prostor jakkoliv omezen.

Například při vybavení šesti jednotlivými sedadly proto poslouží Koncept EQV jako reprezentativní shuttle, který beze zbytku splňuje všechny požadavky VIP přepravy. Další varianty konfigurace sedadel přetvářejí vůz v praktického rodinného pomocníka, nebo v přepravník sportovního a outdoorového vybavení. S Konceptem EQV přináší Mercedes-Benz extrémně flexibilní, plně elektrický vůz, který lze vybavit sedmi či dokonce osmi místy k sezení s využitím individuálních či lavicových sedadel.

„Náš Koncept EQV je perfektním vozem, který uspokojí rodiny a pojme velké množství nákladu pro bezemisní jízdu. A konceptem dlouho nezůstane: Sériový model zažije světovou premiéru na letošním IAA,“ říká Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a Head of Mercedes-Benz Cars.

Designové znaky EQ zajišťují nezaměnitelný vzhled

Společným rysem všech vozidel EQ je jejich vzhled. Značka EQ se chlubí výraznou a avantgardní estetikou.

„Koncept EQV ztělesňuje náš přístup „Progresivního luxusu“ propojováním analogového a digitálního světa do jednoho celku. Designové znaky EQ svými progresivními tvary vozu poskytují nezaměnitelný vzhled,“ říká Gorden Wagener, Chief Design Officer v Daimler AG. „Také v interiéru chladnou estetiku nahrazují hřejivější akcenty, jako například barva růžového zlata, podtrhující až domáckou atmosféru ve vozidle. V kabině řidiče hraje důležitou roli také nový, intuitivní systém MBUX.“

Dynamický, elektrický vzhled exteriéru upozorňuje na silný elektrický pohon. Jeho srdcem je chromová mřížka chladiče a LED pás – charakteristický designový znak EQ. Vozidlo je lakováno high-tech stříbrnou barvou a o nezaměnitelný vzhled vděčí také nárazníku s rozměrnými otvory pro chlazení a výraznými chromovými prvky na jejich vnějších okrajích. Celkový vzhled je navíc dokreslen nízkým profilem a koly z lehkých slitin o rozměrech 19 palců, díky nimž vůz působí dynamicky i ve chvíli, kdy zrovna nejede.

Elegantní kabina řidiče s příjemnými akcenty

Věk elektromobility neurčuje pouze vnější design konceptů z rodiny EQ, estetika se mění také v interiéru. Elegantně řešená kabina řidiče je soustředěna na nekomplikované a intuitivní ovládání. Základ spolupráce řidiče s vozem je tvořen infotainmentem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), v němž se snoubí inteligentní systém hlasového ovládání s inovativními možnostmi konektivity.

Ruku v ruce s designem EQ jde kožený vzhled palubní desky v barvě „Midnight Blue“, doplněný o variantu v barvě růžového zlata, připomínající měděné dráty, která dotváří hřejivou atmosféru interiéru. Obzvlášť zajímavé jsou barevné stylingové prvky rámečků. Z růžového zlata na infotainmentu a zvukovém systému vyzařuje hřejivost, zatímco touchpad a přepínač osvětlení je vyveden v tmavém chromu a výdechy klimatizace v barvě „silver shadow“. Loketní opěrky jsou čalouněny modrou kůží nappa, na níž zajímavě kontrastuje prošívání v barvě růžového zlata, a stejného efektu je docíleno také prošíváním podél sedadel. Implementovány jsou i odlišně barevně vyvedené komponenty – černá kůže na polštáři sedadel a tmavě modré prvky na opěradlech dotvářejí kontrastní rozdělení: modrá barva dominuje na vrchní straně interiéru, černá převažuje v té spodní. Tento efekt je nejen vizuálně atraktivní, ale podtrhuje technologický charakter interiéru.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz