Nový inspektoři silniční dopravy: Obejdou se bez policie a můžou pokutovat
Na nákladní dopravu budou dohlížet dál mobilní expertní jednotky, ovšem v novém jako Inspekce silniční dopravy (INSID). Umožnila to novela několika silničních, jejíž návrh schválili poslanci. Ta zároveň zavádí novou formu flexibilní veřejné dopravy, tzv. poptávkovou dopravu. Návrh změn rovněž počítá s pravidly pro autonomní vozidla nebo doručováním řidičských průkazů do výdejních míst či boxů.
Inspekce silniční dopravy začne fungovat 1. července letošního roku, přičemž půjde o transformované Centrum služeb pro silniční dopravu. Velkou otázkou pro řadu řidičů je to, co vlastně bude mít Inspekce silniční dopravy na starosti a jak bude probíhat její práce. Na to má jednoduché vysvětlení ministerstvo dopravy. Inspektoři budou kontrolovat emise aut přímo v provozu, a navíc k tomu už nebudou potřebovat policii ani celní správu. To je ovšem jen začátek. K tomu všemu se zaměří na kontrolu kamionů, technickou způsobilost vozidel, dodržování nejvyšší povolené hmotnosti, dodržování povinných přestávek a odpočinků řidičů kamionů a na podvody s tachografy, kontroloři budou sledovat také přepravu nebezpečných věcí a materiálu anebo používání zařízení zabraňující přimíchávání AdBlue do motorové nafty.
„V případě zjištěných nedostatků budou moci inspektoři sami uložit pokuty či zabránit v další jízdě. Změna zákona o silniční dopravě dále umožní vznik nového druhu veřejné dopravy. Obce budou moci cíleně reagovat na potřeby svých občanů, tedy na to, kdy a kam se lidé aktuálně potřebují dopravit. Projednán byl i rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Nejde jen o kontroly bez přítomnosti policie. Inspektoři budou také rozdávat pokuty! Auta kontrolních inspektorů dostanou modré majáky a budou mít tedy i právo přednosti v jízdě. Zároveň platí, že inspektoři budou také moci vybírat kauce, budou moci zakázat další jízdu a budou oprávněni odebírat registrační značky, případně doklady. A pozor, kromě dvou speciálních jednotek inspektorů k měření emisí budou na silnicích pracovat i dvě jednotky, které se budou zaměřovat výhradně na technický stav aut.
.« Evans využil Tänakových problémů a vede Safari rallye Evans nejlépe zvládl podmáčenou trať a vede Safari rallye o téměř dvě minuty »