Pagani Huayra nezískalo v USA homologaci

11. 8. 2011 • Novinky

Italský výrobce supersportů Pagani nesmí dovážet svůj poslední model, Huayru, do Spojených států. Příčinou je absence airbagu, který se nafukuje dle hmotnosti cestujícího. Kvůli tomu mu Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) nechce udělit homologaci.

Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) odmítnul udělit novému supersportovnímu Pagani Huayra homologaci, bez které se v USA nesmí automobily prodávat. Důvodem je, že namísto airbagu, který se nafukuje podle hmotnosti cestujících, je v Huayře běžný airbag. Pagani nedostal ani výjimku, kterou v minulosti od amerického úřadu dostalo Lamborghini nebo Lotus.

Vývoj a instalace speciálního airbagu přijde Pagani na zhruba 100 miliónů korun, což jsou pro malosériového výrobce obrovské náklady. Pagani chtěl v USA prodávat patnáct aut ročně (jedno stojí zhruba 25 miliónů korun), podle posledních informací se zahájení prodeje modelu Huayra odkládá na rok 2013.

Vůz pojmenovaný po jihoamerickém bohu větru, opět pohání motor z dílen AMG. Jedná se o 6.0 litrové dvanáctiválcové biturbo produkující 522kW (700 koní) a rovných 1000Nm točivého momentu. To je podpořeno XTRAC sedmi-rychlostní sekvenční převodovkou, která váží 96kg a pro lepší rozložení hmotnosti je uložena napříč za motorem. Výkonnostní specifikace zatím nebyly zveřejněny, odhaduje se však, že automobil vážící 1350kg suché hmotnosti dosáhne maximální rychlosti 370km/h se zrychlením z nuly na 100km/h za méně než 3,3 vteřiny.

Kontroverzní design se sice nebude líbit všem fanouškům značky Pagani, avšak Huayra byla navržena pro maximální aerodynamickou účinnost. Obsahuje čtyři nastavitelné klapky, které mohou fungovat nezávisle na zvýšení přítlaku podle aktuální potřeby. Kromě toho elegantní kabát disponuje jednou perličkou. Jde o Gullwing dveře otevírající se po vzoru Mercedesu SLS kolmo k ose vozu a zařezávají se do střechy. Přední část vozu vypadá, jakoby sloužila pouze k nasávání vzduchu. A na té zadní opět vidíme tolik typickou koncovku výfuku uprostřed.

Uvnitř prémiové kabiny nalezneme kožené čalounění, leštěné hliníkové detaily a uhlíkové vlákna. Automobil je vybaven sportovními koženými sedačkami, o komfort se stará klimatizace, informační systém s dotykovým displejem a bluetooth.

Výroba by měla začít koncem tohoto roku a očekává se, že cena bude startovat na rovném milionu Euro.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz