maxresdefault

Pět muscle cars, které nejsou z ameriky, ale i tak mají síly na rozdávání

7. 11. 2016 • Novinky

Spojením muscle cars jsou většinou označovaná silná americká auta s vysokoobjemovým motorem a pohonem zadních kol. Ale občas jím lze pojmenovat i některá evropská či asijská auta, která jsou prostě brutální a často bývají nazývaná Američany v kvalitnějším balení. Kombinují agresivitu muscle cars a přesnost s precizností klasických sportovních aut. My se dnes podíváme na několik z nich.

Mercedes-AMG CLS 63

Jeden z nejelegantnějších Mercedesů současnosti může mít pod kapotou naftové šestiválce, ale naštěstí i extrémní osmiválec od AMG. Ten má objem 5.5-litru a je kombinovaný s mocným BiTurbem. Výkon je 557 koní a točivý moment 720 Nm a vše putuje přes sedmistupňový automat na zadní kola. Hmotnost je 1919 kilogramů a zrychlit z nuly na dokáže stovku za 4.2 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Jaguar F-Type R

Brutální angličan, co se chová jako hot rod. Má pětilitrový osmiválec s kompresorem, který řve a prská jako nafetovaný psychopat. Má 550 koní a 680 Nm, díky čemuž se rozkutálí z nuly na stovku za 3.8 sekundy a dokáže dosáhnout rychlosti 317 km/h. O bleskurychlé řazení se stará osmistupňová automatická převodovka a hmotnost je 1665 kilogramů.

Ferrari F12 Berlinetta

Na první pohled nabroušený italský supersport, ale i ten má v sobě kousek muscle caru. Může za to především mocný 6.3-litrový dvanáctiválec s výkonem 740 koní a krouťákem 688 Nm. Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a tento 1699 kilogramů vážící kus umění dokáže rozhýbat z nuly na stovku za rovné 3 sekundy. Maximální rychlost je přes 345 km/h.

BMW M6 Gran Coupe Competition

4.4-litrový V8, dvě turba, 600 koní, 700 Nm a pohon zadních kol. To je nádherné BMW M6. Agregát spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a auto váží 1980 kilogramů. Stovku udělá za rovné 4 sekundy a umí upalovat rychlostí 305 km/h. K tomu nabízí čtyři plnohodnotná místa k sezení a dostatečně velký kufr.

Alfa Romeo Giulia QV

Nemá osmiválec, ale našlapaný šestiválec s twin-turbem, jenž produkuje výkon 510 koní a točivý moment takový, až je skoro jedno jaký. Objem je 2.9-litru a vše putuje přes šestistupňový manuál na zadní kola. Stovka je otázkou necelých 4 sekund a maximální rychlost činí 307 km/h.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz