Škoda Eviatiq: Rusové svlékli českou vlajkovou loď z maskování. Bude vypadat takto?
Nové velké sedmimístné SUV Škody ještě nemá ani jméno, ale už teď nedává spát ilustrátorům. Ruští designéři nyní přinesli svou představu o tom, jak by mohl vypadat finální design největší a nejdražší Škody. Samotní Rusové si ji však nebudou moci ani koupit.
V roce 2022 představila Škoda koncept Vision 7S. Ten ukázal nový designový jazyk Modern Solid, který se již objevil na modelu Elroq či modernizovaném Enyaqu a také naznačil plán uvést na trh elektrickou vlajkovou loď Škody. K tomu by mělo dojít do dvou let. Česká automobilka na projektu intenzivně pracuje, což potvrzují snímky zamaskovaných předprodukčních prototypů testovaných na silnicích. Právě ty se staly základem počítačových ilustrací ruského magazínu Kolesa, který se snaží odhadnout finální podobu novinky. A nemusejí být daleko od pravdy.
Testovací prototypy naznačily, že novinka o délce téměř pěti metrů se bude muset vzdát některých extravagantních prvků, jako je absence středového sloupku, digitální zpětná zrcátka či zadní dveře otevírané proti směru jízdy. Kvůli nákladům bude sériová verze o něco konvenčnější. Zachová si však přední masku Tech-Deck Face, která ukrývá množství senzorů, výsuvné kliky dveří a pravděpodobně i novou světelnou grafiku ve tvaru písmene „T“ – ovšem jen vzadu. Přední světlomety budou dělené a velmi podobné těm na Enyaqu či Elroqu, včetně pixelového osvětlení masky.
Základní proporce by měly zůstat podobné konceptu, včetně obrovského rozvoru náprav 3 075 mm, který umožní instalaci podlahové baterie s využitelnou kapacitou až 86 kWh – o 9 kWh více než v Enyaqu. Dojezd by se tak mohl přiblížit k 600 kilometrům. K dispozici by měly být verze s pohonem zadních i všech kol. O výkonu je zatím předčasné mluvit, ale pravděpodobně si novinka vypůjčí elektromotory z Enyaqu, což by znamenalo výkon 150 a 220 kW, případně až 250 kW v případě verze RS.
Interiér sedmimístného SUV by měl nabídnout velký 13palcový centrální dotykový displej, 5palcový digitální kokpit, head-up displej a také praktické otočné ovladače Smart Dials, známé z modelů Superb a Kodiaq. Je možné, že se v nabídce objeví i pětimístná varianta s obrovským zavazadlovým prostorem. Nabíjení urychlí podpora výkonu až 200 kW.
A co název? Škoda má například zaregistrované označení Eviatiq, které by luxusnímu SUV skutečně slušelo.
« Eurokomise prý tajně platila miliony neziskovkám za lobbing pro Green Deal Počet požárů vozidel na baterie, hlavně koloběžek, loni stoupl o 17 procent na 92 »