skoda-kodiaq-rs-16

Škoda Kodiaq RS končí kvůli naftovému motoru

3. 3. 2020 • Novinky

Nejdynamičtější verze modelové řady Kodiaq, Škoda KodiaQ RS bude muset vyměnit motorizaci. Výroba motoru 2.0 BiTDI z aktuální verze RS totiž končí. Pokud Kodiaq RS přežije, bude muset dostat jiný motor. Automobilka nevyloučila ani možnost, že z nabídky úplně vypadne.

Asi málokteré auto vzbudilo za poslední dobou tolik diskuzí jako nejsilnější Kodiaq s přídomkem RS. Ponechme stranou zbytečné divadlo s rekordem na Nürburgringu a pojďme se na tento vůz podívat tou správnou optikou.

Kodiaq RS není sportovní a už z podstaty věci být nemůže, je to totiž velké SUV a takové auto má k tomu sportovnímu na míle daleko po všech směrech. Hmotnost, těžiště, velikost a i samotný naftový motor. Nicméně, RS je rozhodně tím nejlepším v rodině Kodiaq a pokud bych vůz této kategorie chtěl, nad jinou variantou bych vůbec nepřemýšlel. Takto mělo toto SUV fungovat od samého počátku.

Vrcholný model byl poháněn nejsilnějším sériově vyráběným naftovým motorem v historii značky o výkonu 176 kW (240 koní) a maximální točivý moment 500 Nm. Mezi další prvenství patří i aktivní výfuk se systémem Dynamic Sound Boost, který zprostředkovává velmi emotivní zvuk. Není to o reproduktorech uvnitř vozu, ale venku a světe div se, nezní to vůbec špatně.

Tomu je teď konec. Verze RS musí kvůli zrušení motoru 2.0 BiTDI skončit.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz