rs508

Tato Octavia má díky švédskému úpravci 508 koní

23. 3. 2022 • Novinky, Tuning, Zajímavosti

Výkon přes 500 koní na přední nápravě zní nepoužitelně. Navíc ve voze bez samosvorného diferenciálu. Nicméně pohled na tvar obou výkonových křivek dává tušit, že nás čeká spoustu zábavy za volantem jak v běžném provozu, tak v rámci Trackdays.

Pro třetí generaci vozů Škoda Octavia RS s motory 2.0TSI všech 3 výkonových variant 220 / 230 / 245 HP si švédský úpravce BSR, slavící letos 30 let od svého založení, připravil tuningovou úpravu BSR Stage5, která přináší výkon přes 500 koní a točivý moment přes 600Nm.

Pro dosažení bezpečného a dlouhodobě funkčního navýšení výkonu bylo třeba vyměnit za výkonější některé komponenty hnacího traktu. Motor vč. svých vnitřních součástí zůstává u této úpravy bez zásahu úpravce. Pro snížení teploty nasávaného vzduchu je třeba instalovat výkonný intercooler / chladič stlačeného vzduchu. Aby motor získal potřebné množství nasávaného vzduchu ve správném, tedy co nejkratším čase, nahradil úpravce původní sání sáním karbonovým s vyšší průchodností a sportovním vzduchovým filtrem. O zvýšení plnícího tlaku na hodnotu až 2Bar se nově stará zakázkové turbo s kuličkovými ložisky a o odvod většího objemu vzduchu sportovní nerezová výfuková soustava se sportovním katalyzátorem. Vozy s DSG převodovkou dostanou vylepšený software, vozy s převodovkou manuální posílenou spojkovou sadu performance.

O přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD se postará unikátní PPC3 Tuning System, stejně tak dobře, jako u standardních úprav výkonu BSR Stage1. Vývoj a testování všech tuningových kitů BSR probíhá výhradně ve švédské centrále.

Při pohledu na výkonový graf je zřejmé, že do 2.500ot./min dosahuje upravený vůz nižšího výkonu, než v nastavení originálním. Tento charakter umožňuje každodenní příjemné používání vozu v běžném provozu. Masivní nárůst výkonu a točivého momentu po dosažení 3.000ot./min, přesně v tu chvíli, kdy jsou rotující hmoty hnacího traktu rozpohybované, zajistí vozu jak bezpečné předjíždění, tak spoustu nekončící zábavy na závodním okruhu v rámci Trackdays či na dálnicích našich západních sousedů.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz