Teslu vyšetřují už i v Německu. Důvod? Děsivé brzdění
Tesla nejenže dodnes nepředstavila spolehlivý autopilot, který Elon Musk slibuje už téměř dekádu, ale problémy jí dělá i autonomní brzdění. Buď vůbec nezaregistruje překážku a narazí, nebo brzdí zcela bezdůvodně.
Tesla je v hledáčku mnoha orgánů, které se zabývají bezpečností silniční dopravy. V USA například tamější NHTSA (Americký národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) vyšetřuje hned několik nehod, kde má být hlavním viníkem autopilot Tesly s názvem Full-Self Driving, který zjevně nezvládá to, co slibuje podle svého názvu. Vyšetřování čelí Tesla ze stejných důvodů i v Číně. No a teď má problém v Německu, kde se dostala do pozornosti KBA (Spolkového úřadu pro automobilovou dopravu). Nejde však o samotný autopilot. Zdá se, že Tesly nezvládají ani mnohem triviálnější situace.
Zákazníci si stěžují na takzvané fantomové brzdění. Jde o prudké a nečekané zpomalení auta zásahem brzd v situaci, kdy nehrozí žádné nebezpečí. Toto zbytečné panické brzdění je velmi nepříjemné a může být nebezpečné. Například pro nic netušící řidiče dalších vozidel. K tomuto brzdění dochází zejména na dálnicích a okresních silnicích. Majitelé Tesel popisují, že se tak často děje, aniž by se před vozidlem nacházelo jiné auto, za dobrého počasí s dobrou viditelností a v úsecích bez omezené rychlosti.
Scénáře se však liší. Jeden z majitelů zažil situaci, kdy Tesla náhle zpomalila ze 100 na 40 km/h. Jiný v USA zažil „fantomové“ brzdění z 90 km/h na 5 km/h, což vedlo k řetězové dopravní nehodě, protože ostatní řidiči nedokázali včas zareagovat. Panické zpomalení se přitom netýká jen situací s aktivovaným systémem Full-Self Driving, ale i vozidel, která jsou vybavena základním systémem Basic Autopilot, což je v podstatě běžný adaptivní tempomat. KBA potvrdilo, že zahájilo vyšetřování tohoto problému. Krajský soud v bavorském Traunsteinu však zašel mnohem dál a asistenční systém Tesly už stihl označit za chybný.
Šlo o spor majitele Tesly 3, který si stěžoval na „fantomové“ brzdění a chtěl vrátit auto výrobci. Tesla to odmítla s tím, že vozidlo fungovalo správně. Podle rozsudku však nyní musí provést kontrolu konkrétního vozidla, aby se zabránilo opakování náhlého brzdění. Jde o první takové rozhodnutí soudu v Německu, což může spustit lavinu hromadných žalob. Přispěly k tomu i výsledky posudku odborného znalce, který předčasně přerušil testovací jízdy, protože zažil několik samovolných brzdění a další vyšetřování považoval z tohoto důvodu za nebezpečné.
.« Britové zjišťovali, která auta jsou nejlevnější na provoz. Nejhorší je Tesla Na co všechno máte nárok v případě nezaviněné nehody? Jako oběť nehody můžete využívat náhradní vozidlo, které se platí z povinného ručení druhého řidiče »