bmw-3-touring-2025-3

Test BMW 320d xDrive: Základ, který chytne za srdce

2. 3. 2025 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 100%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 90%

Verdikt:

Pro většinu lidí znamená ideální BMW silný šestiválcový motor a sportovní M paket. Co kdybych vám ale řekl, že dokonalé BMW může mít i čtyřválcový diesel a komfortní výbavu? Strávil jsem týden s modelem BMW 320d Touring a bylo to pro mě příjemné překvapení.

BMW řady 3 pro mě vždy představovalo esenci této značky. Je to model, který etabloval BMW jako výrobce sportovně laděných vozů. Auto, které i ve své základní verzi nabízí skvělý pocit z řízení. Vůz, který vás dokáže vytáhnout z postele dřív, jen abyste si užili prázdné silnice. Auto, kvůli kterému si záměrně prodloužíte cestu, jen abyste projeli pár zatáček navíc. S rostoucí technologickou výbavou se tento pocit v novějších generacích postupně vytrácel, ale i tak si řada 3 vždy držela pozici špičky své kategorie. Příchod generace G20 a masivní nástup elektrifikace ve mně však vzbuzoval obavy, že radost z řízení zmizí úplně.

bmw-3-touring-2025-4 bmw-3-touring-2025-22

V testu tedy mám auto, které je základní naftovou variantou, navíc nemá obligátní M Paket, což v českých podmínkách nebývá zvykem. Jsme jedna z mála zemí, kde se prodává nejvíce Mkových BMW a M Sport paketů vůbec. Co ale nabídne dvoulitr o výkonu 140 kW? Překvapivě víc než dost a ještě něco navíc. Jedná se totiž o mildhybrid, a tak si dopomáhá v těch nejvhodnějších chvílích elektrickou energií. Jeho chování na běžné jízdě de facto nepoznáte a ani nemáte žádnou možnost ovlivnit jeho chod. Můžete ale na palubní desce sledovat, jak pomocí rekuperace sbírá energii do baterie a tu poté následně předává při potřebě okamžitého zvýšení výkonu.

Co je ale mnohem více šokující údaj, je ten o spotřebě. Tenhle kombík dokáže bez výrazného omezování jezdit za 5,2 litru. Když jsem se více hlídal, dostal jsem se i na rovných pět litrů a naopak zhruba dvousetkilometrový úsek ve spěchu, kdy jsem honil každou minutu, ukázal průměrnou spotřebu 6,5 litru. To jsou doslova hodnoty z říše snů všech šetřílků a málokdo vám takovou spotřebu bude věřit, aniž byste nebyli obviněni z vychloubání. A to podotýkám, že to byla verze s pohonem všech kol xDrive.

bmw-3-touring-2025-18

Mohutnost zátahu i přes svých 400 Nm od dvoulitrové trojky čekat nemůžete. Dynamika jízdy ovšem není špatná a na to, že byste byli někde za loudu, nebo nemohli předjíždět, můžete zapomenout. Rozpohybovat svoje boky umí statečně a většině bude její výkon dostatečný. Co je na tomhle čtyřválci ještě zajímavé je fakt, jak je dokonale kultivovaný a precizně odhlučněný od kabiny. Dovnitř auta neproniká téměř žádný zvuk a vibrace.

bmw-3-touring-2025-25

BMW řady 3 vás ale nadchne také svým jízdním projevem. Podvozek je tuhý, šasí stejně tak a řízení poměrně strmé. Přitom všem BMW dokázalo ponechat komfort tlumení, takže se nemusíte obávat rázů od kol. Za to můžeme poděkovat hydraulickým dorazům. V každé zatáčce cítíte ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy (50:50). Výtečná je také schopnost kol držet kontakt s vozovkou. Ani na výrazně rozbitém povrchu neztrácí jistotu, i když v průběhu zatáčky přijdou příčné nerovnosti, auto nemá tendence uskakovat.

Karoserie má minimální náklony a auto je skvěle čitelné. Až do poslední chvíle je neutrální, aby těsně před limitem přešlo do přetáčivosti. Při trochu jalovém zacházení se tak dá dosáhnout efektních výjezdů ze zatáčky dveřmi napřed. Ale nemějte strach, auto není nějaké driftovací náčiní. Tohle chování po něm musíte vyloženě chtít, hlavní doménou je zmíněná neutralita. Příjemné je i řízení. Ve středové poloze je mírně tupé, ale například na dálnici to oceníte, protože auto nereaguje zbytečně hyperaktivně na drobné korekce kolem středu. V zatáčce navíc přirozeně buduje odpor a skládat auto do oblouků je vážně radost. Dokonce se s vámi umí i podělit o něco málo z dění pod koly. Opět podotýkám, že mluvím o autě bez příplatkového sportovního paketu… K osmistupňové převodovce ZF nelze mít výhrady. Je to nejlepší skříň na trhu a řadí naprosto ukázkově.

bmw-3-touring-2025-5

Posez za volantem je ryze sportovní – nemusí to vyhovovat každému, ale já jsem si ho užíval. Sedí se nízko, oči máte téměř v úrovni kapoty a věnec volantu si můžete přitáhnout až k tělu. Výhled z auta je výborný a prostoru je všude dostatek. Díky rozvoru 2851 mm, což je jedna z nejvyšších hodnot v této třídě, nabízí i zadní sedadla velkorysý prostor. Možná slovo „překvapivě“ není úplně na místě – dnešní řada 3 je totiž velikostně velmi podobná starší generaci pětky E39. Díky tomu se i se svými 190 cm pohodlně posadím „sám za sebe“ a stále mi před koleny zbývá dostatek místa.

Kabina kombinuje prvky současných BMW. To znamená, že zde najdeme dvojici obřích zakřivených displejů, podobně jako v novějších modelech. Musím říct, že kvalita zobrazení těchto panelů je skvělá – informace vypadají jako vytištěné.

bmw-3-touring-2025-6 bmw-3-touring-2025-9

Naštěstí si řada 3 stále ponechává tradiční otočný ovladač iDrive. Díky tomu není ovládání infotainmentu odkázáno pouze na dotykový displej. Bohužel se však výrazně zvýšil podíl digitalizace. Kompletně zmizel fyzický panel pro ovládání klimatizace a pro změnu teploty je nyní nutné vstoupit do menu. Chybí také samostatné tlačítko pro vyhřívání sedadel. Loni navíc trojka prodělala ještě jednu malou modernizaci a dostal se do ní nový volant. Ten je v základním provedení dvouramenný (M Sport paket má ramena tři) a silně zploštělý vespod. Na BMW jsem vždy miloval ten přísně kulatý volant se silným věncem. Navíc volant přišel o tlačítko na jeho vyhřívání, to se nyní aktivuje v infotainmentu.

Nemyslím si, že každá funkce musí mít svůj vlastní spínač – například potvrzení tlaku v pneumatikách stačí schovat hluboko v nastavení, protože ho člověk využije jen jednou za rok. Ale funkce, které používáme každý den, by rozhodně neměly vyžadovat více než jedno stisknutí tlačítka. Bohužel taková je dnešní doba.

bmw-3-touring-2025-13 bmw-3-touring-2025-12

Naopak kvalita zpracování a použitých materiálů je naprosto skvělá. Většina povrchů je pokrytá kůží a dokonce i kapsy ve dveřích jsou z měkčeného materiálu. Interiér působí luxusně a prémiově, aniž by byl přehnaně okázalý. Vytváří příjemnou, útulnou atmosféru a pobyt v něm je radostí.

bmw-3-touring-2025-1

Ve výsledku je BMW řady 3 skvělým autem i se základním dieselem a bez sportovního podvozku. Stále si ponechává vyvážené jízdní vlastnosti a každodenní použitelnost. Navíc je skvěle vyrobené a plné moderních technologií. Má výtečný a úsporný motor, dovede fungovat jako rodinný expres a zároveň se řidič neunudí k smrti. Chyby se něm hledají opravdu těžko. Je to opravdu silný kalibr.

Plusy

– Kvalita materiálů a zpracování
– Jízdní vlastnosti
– Spotřeba
– Vnitřní prostor

Mínusy

– Průměrný zavazadelník
– Ceny příplatků

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz