mitsubishi-eclipse-cross-exterior-16

Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo. Nová éra značky zahájena, podivín překvapuje jízdou

18. 3. 2018 • Mitsubishi, Novinky, Testy

Motor: 90%

Podvozek: 95%

Převodovka: 90%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 80%

Eclipse Cross je autem, které si dnešní lidé žádají. Je to SUV, má netradiční design, bohatou výbavu a ještě k tomu výborné jízdní vlastnosti. V jeho případě můžu klidně doporučit převodovku CVT, která každodenní život s vozem více zpříjemní. Takto povedenou kombinaci komfortu, sportovní agilnosti a potentního základního motoru, budete jinde hledat stěží.

Verdikt:

Mitsubishi pomalu zahajuje novou modelovou ofenzívu pod křídly vlastníka aliance Renault-Nissan. Prvním modelem slavné značky je kompaktní SUV, které vyplňuje mezeru mezi menším ASX a větším Outlanderem. Mitsubishi se bude v novém koncernu stylizovat do výrobce výhradně terénních a SUV vozů, se kterými má nejvíce zkušenosti. Novinka je tak odrazem dnešní doby a snad jediný problém v očích tradičních fanoušků je její název. Mitsubishi se totiž rozhodli vzkřísit legendární označení Eclipse, které patřilo malému sporťáku z devadesátých let.

To moderní přidává koncovku Cross a velmi ulítlý design. Za celým vozidlem stojí Cunehiro Kumimoto od Infiniti a i tady se snažil autu dodat výjimečnost. Přední část je poměrně sportovní a vyvážená, kdežto vzadu je to přesný opak. Vůz kombinuje dvoupatrové okno víka zavazadelníků a jako rozdělovač slouží podélná zadní světla. Z profilu automobil navozuje dojem čtyřdveřového coupé, linie profilu oken se postupně zužuje zespod a střecha shora, pak následuje ostré zkosení. Z boku také vyniknou světla protažená nejen horizontálně přes celou záď, ale také do vrchu. Trochu připomínají vozy značky Volvo. Může se to zdát překombinované, ale docela to jako celek funguje. Je jasné, že Eclipse Cross je jedním z těch aut, které se vám líbí nebo vůbec ne.

eclipse2

Uvnitř je to velké zlepšení na poměry této značky a přiblížení se vkusu nás Evropanů. Palubní deska má zcela nové pojetí, které dominuje displej infoteinment systému o velikosti sedmi palců. Ten nabízí i nové rozhraní. Testovaná verze však byla druhá nejnižší a ta je dodávana ze základní obrazovkou radia bez navigace, která do nového konceptu úplně nezapadá a interiér dost degraduje. Palubní deska je mimochodem z kvalitních materiálů a výborně zpracovaná. Horní části jsou dokonce z měkčeného plastu.

Ergonomie interiéru je výborná a jednoduchá. Pochválit musím středovou konzoli kolem řadící páky s pianovým lakem a moc hezkým provedením. Také klasické budíky v kapličce přístrojů jsou hezké a čitelné. Ovládaní klimatizace je pod vystupujícím výdechem klimatizace a taktéž se jedná o povedený ovladač. Celkově interiér působí hodnotně a velmi svěže. Jediným detailem, který kazí všechny stupně výbav, jsou přepínače výhřevu sedadel, které svou podobu nezměnily snad dvacet let.

eclipse1

Dobře je na tom interiér i svou variabilitou. Eclipse Cross má posuvná zadní sedadla v rozsahu 200 milimetrů už se základní výbavou. Navíc je možno si zvolit různé sklony opěradla, které je děleno v poměru 60:40. Kufr má velikost dle pozic sedadel v rozmezí od 341 do 448 litrů, což není vůbec zlá hodnota. Teď ale pozor, Mitsubishi si je vědomo, že velká část českých zájemců na velikost kufru hledí, a proto nabízí speciální sadu pro zvětšení jeho objemu. Ta spočívá ve vyjmutí podlážky i plastového boxu s přihrádkami, který se nachází pod ní a úpravu čalounění. Pak se objem navýší o dalších 83 litrů.

Pod kapotou na výběr moc nemáte. Volby jsou dvě, a to buď to nová benzínová 1,5 Turbo, nebo starý dobrý naftový 2,2l čtyřválec. Benzínová, a zároveň základní, motorizace je sympatická svým výkonem, vždyť dosahuje 162 koňských sil a točivého momentu 250 Nm. Diesel má klasických 110 kW a 400 Nm a také se vždy pojí výhradně s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou s měničem. Benzínová jednotka může být pouze s pohonem předních kol a manuálem, nebo jako čtyřkolka, ale výlučně s bezestupňovou převodovkou CVT.

V testu máme třetí variantu a to 1,5 Turbo s pohonem přední nápravy a převodovkou CVT. Auto je s tímto motorem opravdu až překvapivě svižné a občas mají přední kola pořádnou práci přenést výkon na silnici. Při dešti pak na plyn musíte opravdu opatrně. Takto svižnou základní motorizaci si u jiného výrobce nevybavuji a Mitsubishi za to sklízí obdiv. Osobně nemám v lásce převodovky typu variátor, ale tady je odladěna opravdu výborně a možná o kousek lépe než u konkurenčního Subaru.

eclipse3

Vůz nemá při řazení virtuálních stupňů tendenci poskakovat dopředu jako to dělají všechna Subaru a taky simuluje řazení věrohodněji. Při opravdu prudkém zrychlování se konstantní řev motoru sice dostaví, ale jen na krátkou chvíli. Ve většině případů je převodovka tichá a její hladkost je přímo výborná. Ve městě je to skvělý společník. Spotřeba je úměrná zátěži, ale relativně svižně se dá jezdit mimo město klidně za 6 litrů. Kombinovaně počítejte s odběrem zhruba 7,5 litrů. To je na auto s výkonem 120 kW slušné číslo.

Potěšil mě i podvozek, který je ukázkově komfortní a zároveň poskytuje příjemnou jízdní agilitu. Vůz se zbytečně nepohupuje, nenaklání a přitom ukázkově žehlí nerovnosti. Pokud se rozhodnete jet svižněji, Eclipse Cross nebude proti. Do zatáček se vrhá s chutí a obligátní nedotáčivost přijde opravdu pozdě. Z hlediska kombinace komfortu a schopnosti zatáčet se jedná o jedno z nejlepších SUV, které si dnes můžete koupit. Jsem moc zvědavý na verzi s pohonem všech kol, který vůz přebírá ze slavného Lanceru Evolution. Opravdu!

eclipse4

Eclipse Cross je tak autem, které si dnešní lidé žádají. Je to SUV, má netradiční design, bohatou výbavu a ještě k tomu výborné jízdní vlastnosti. V jeho případě můžu klidně doporučit převodovku CVT, která každodenní život s vozem více zpříjemní. Takto povedenou kombinaci komfortu, sportovní agilnosti a potentního základního motoru, budete jinde hledat stěží.

Plusy

– Zajímavý design
– Prostorný interiér
– Kvalita zpracování
– Bohatá základní výbava
– Potentní základní motor
– Převodovka CVT
– Spotřeba
– Jízdní vlastnosti

Mínusy

– Obstarožní ovladače výhřevu sedadel
– Základní infoteinment systém

Základní cena vozu 549.650 Kč (Inform 1,5 Turbo/120 kW)
Cena s testovaným motorem 569.650 Kč (Inform 1,5 Turbo/120 kW)
Cena s test. motorem a výbavou      619.750 Kč (Invite 1,5 Turbo/120 kW) 

 

.

« »

MENU