1582181650_p202002200261401

VW opět omezil výrobu elektromobilů: Důvod je zřejmý

23. 11. 2023 • Novinky, Zajímavosti

V polovině září se objevila zpráva, že automobilová společnost Volkswagen v její “továrně budoucnosti” v Zwickau propouští 269 z 540 dočasných zaměstnanců s konkrétní pracovní smlouvou a hrozí dalšími 2 000 ztrátami pracovních míst. Těmto krokům předcházelo dočasné zastavení výroby od 2. do 13. září. Podobný scénář se odehrál také ve skleněné továrně v Drážďanech, kterou nakonec koncern zavře.

Výrobu modelu VW ID.3, který se tam vyráběl, přesune do Zwickau. Cílem je maximalizovat výrobu v tomto hlavním elektrickém závodě koncernu VW, specializujícím se na elektromobily, konkrétně modely ID.3, ID.4, ID.5, Cupra Born, Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron.

Nicméně, situace nejde úplně podle plánu. Továrna s kapacitou 360 000 vozidel ročně ,vyrobila loni pouze 218 000 kusů a zdá se, že letos to nebude o nic lepší. Důvodem je nedostatečná poptávka po elektromobilech z portfolia koncernu VW, která je nižší, než by si manažeři přáli.

Volkswagen ztrácí v konkurenčním boji s Teslou, která odstartovala cenovou válku. Navíc je tu obecně klesající poptávka po elektromobilech jako takových a odborníci předpokládají, že tato situace potrvá minimálně další dva roky. Proto není překvapivé, že Volkswagen opět přistoupil k úsporným opatřením. Oznámil, že v Zwickau zruší třísměnný provoz v hale 5, kde se vyrábějí modely VW ID.3 a Cupra Born a bude pracovat pouze ve dvou směnách.

“Naším cílem je dosáhnout co nejefektivnějšího stavu, ale nejistota ohledně budoucnosti nás stále provází,” přiznal Thomas Knabel, zástupce odborů IG Metal. Důvody stagnující poptávky však nezmizí tak rychle. Ekonomika je v útlumu, lidé kvůli obavám o budoucnost utrácí méně peněz a cenová konkurence mezi elektromobily a tradičními vozidly je v nedohlednu.

Navíc dochází k postupnému omezování původně štědrých vládních dotací. Naposledy byly v Německu zrušeny v září, když byla zrušena veškerá podpora pro firemní klientelu. K tomu všemu se ke konci letošního roku Německo chystá zrušit i dotace pro soukromé zákazníky. Budoucnost tak vypadá spíše nejistě.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz