Závodní skládačka Westfield iRacer na videu
Závodních aut, která si sami postavíte, tedy automobilových kitů, je na světě spousta. Ale Westfield iRacer je zcela první závodní stavebnice, která byla představena s čistě elektrickým pohonem. Poprvé se tento projekt britské firmy představil na Motor Show v Ženevě v roce 2010 a nyní je za cenu lehce přes 400 tisíc korun, dostupný jako kompletní šasi bez pohonu. Ačkoliv je do vozu doporučen elektromotor, možnosti jsou široké, kromě čistě elektrické síly je možno vůz vybavit i hybridním systémem nebo klasickým spalovacím motorem.
Exemplář představený v Ženevě je vybaven doporučeným pohonným ústrojím, které sestává ze dvou motorů YASA 750, pohánějících zadní kola. Kombinovaný výkon je sice jen 132 koní, ale točivý moment solidních 745 Nm a hmotnost 771 kg mluví za vše. Sprint z nuly na sto zvládá iRacer pod pět sekund a bez omezovače, nastaveného na 185 km/h, může dosahovat rychlosti až 225.
O tom, že je iRacer jen a pouze pro traťové hrátky, svědčí výdrž baterií. 23 kWh ukrytých v bateriovém packu, vydrží na zhruba 25 minut ostré traťové jízdy. Nikde však není psáno, že technologický pokrok již v brzké době neprodlouží dojezd, možná i několikanásobně.
« Fisker by mohl vyhlásit bankrot už tento týden Volvo S60 Polestar – Sériová výroba se blíží! [video] »