toyota-aygo-36

Ženský test Toyota Aygo 1.0 VVT‑i

10. 12. 2019 • Žena za volantem, Novinky, Testy, Toyota

Motor: 80%

Převodovka: 80%

Podvozek: 80%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 50%

I když je toto autíčko určeno hlavně na kratší cesty a do městského provozu, nebojí se výzev a odolá i těžším podmínkám provozu. Na dálnici se spotřeba držela na 5,2 litrech a mimo ni klesala výrazně níže. Tento model s pětistupňovou manuální převodovkou je nyní za akční cenu 275 900 Kč, automatická převodovka je o 20 000 dražší. Za tu cenu dostanete povedené auto, ve kterém vám ve své podstatě nebude chybět nic. V porovnání kolínských trojčat nemohu říct, jestli je lepší, nebo horší než C1 a 108. Je však unikátní a právě svou jedinečností si získal nejedno srdce.

Verdikt:

Někteří by tvrdili, že Toyota Aygo je určená jen do města a všude jinde ji nemá cenu ani zkoušet. Řekla jsem si, tak to teda ne, testování městského auta jen ve městě je pro amatéry a vydala jsem se s tímto miniaturním mrštným autíčkem vstříc dálnici D1. Pod 15″ kola z lehkých slitin jsem dostala tu pravou dávku české “kvalitní“ práce a podvozek otestovala na našem nejdelším drsném autodromu.

Cesta na Moravu byla v noci poněkud složitější, povětrnostní podmínky hrály proti mně, a tak jsem se s Aygem o váze 890 kg občas prala. Jelikož jsem se držela spíše v pravém pruhu, který je o něco víc hrbolatý, byla jízda opravdu tvrdým oříškem. Cesta zpět byla naopak o něco klidnější a bylo znát, že v bezvětří už se auto ovládá o mnoho lépe.

2

Na dálnici také nejvíce pocítíte nízký výkon 72 koní a točivý moment 93 Nm. Pokud při rychlosti 110 km/h a zařazeným převodovým stupněm 5 narazíte na kopec, tříválec přestane stíhat a je třeba podřazovat. Pokud ale kopec zdoláte a přijde na řadu jízda z kopce, tak to se Aygo nebojí a pustí to na plno. To potom předjedete spoustu aut bez problémů. Zkoušela jsem rychlost kolem 150 km/h a to je opravdu vhodné pouze, pokud nefouká silný vítr a i tak tlumiče způsobí, že se člověk cítí jako na horské dráze. Podvozek neodpustí žádnou nerovnost a přenáší jí do kabiny s celou svou parádou. Spolu s minimálním odhlučněním je to pořádná jízda pro drsný chlapy.

Naopak ve městě člověk plyn jen lechtá a auto poslouchá jako hodinky, poloměr otáčení je skvělý, a tak se vytočíte i v těch nejužších uličkách. Manuální řazení je poněkud tužšího rázu, a tak je třeba si zvyknout. Například i na rozjezdy, kdy je třeba myslet na to, že motor potřebuje trochu více plynu. Když se to ale přežene, tak řve, jako když ho na nože berou. Z 0 na 100 km/h to má tento brouček za 13,8 vteřiny. Na závodní okruh to tedy není, ale pokud jste šikovní, tak to na svižné rozjetí z křižovatky stačí.

3

Co mě při jízdě v nočních hodinách poněkud vadilo, byla nepodsvícená tlačítka na volantu, která jsem musela intuitivně nahmatávat a doufat, že šmátrám správně. Též jsem bojovala s manuálním nastavením teploty. Než jsem našla vhodný poměr teploty a proudu vzduchu, byla mi zima nebo vedro. No ono nastavit si digitálně teplotu na display na 24 stupňů je jednoznačně jednodušší, než kroutit kolečkem do pomyslného bodu. V noci je tento manévr opět těžší a je třeba to mít, jak se říká v ruce. Nicméně je jasné, že vozidlo nejmenší třídy, navíc za velice přijatelnou cenu, nebude disponovat všemi těmi moderními vychytávkami.

Čím ale disponuje, a to je veliké plus, je zadní couvací kamera. Ve městě se jedná o velice užitečnou výbavu. Na sedmipalcové dotykové obrazovce tak promítne krásný barevný pohled, spolu s trajektoriemi, které určují vzdálenost a směr. Multimediální soustava Toyota X‑Touch podporuje i Apple CarPlay a Android Auto. Telefon lze připojit i klasicky přes kabel USB nebo Bluetooth. Při připojení telefonu jsem vyzkoušela hlasové ovládání, když vozidlo detekovalo nový telefon, tak hned při spuštění poradilo, jak hlasem vytočit hovor.

4

Pokud vidíte projíždět černo – oranžové Aygo, nejde si ho nevšimnout. Též vyniká i v řadě zaparkovaných aut všedních barev jako je šedá, bílá a černá. Jednoduše září v provozu. Čelní maska do tvaru písmene X je klíčovým prvkem tohoto modelu a dodává mu zajímavý naštvaný výraz. Ani na interiér se nezapomnělo a stylově se zde promítly obě barvy. Nejen na palubní desce, ale i na sedadlech, koberečcích a bočních dveřích. Sedadla bohužel nemají manuálně polohovatelné opěrátko a chybí zde středová opěrka na ruku. Po otevření pátých dveří se vám naskytne pohled na prostor o velikosti většího šuplíku, přesněji tedy o objemu 168 litrů. Po složení zadních sedadel se dostanete na 800 litrů.

5

I když je toto autíčko určeno hlavně na kratší cesty a do městského provozu, nebojí se výzev a odolá i těžším podmínkám provozu. Na dálnici se spotřeba držela na 5,2 litrech a mimo ni klesala výrazně níže. Tento model s pětistupňovou manuální převodovkou je nyní za akční cenu 275 900 Kč, automatická převodovka je o 20 000 dražší. Za tu cenu dostanete povedené auto, ve kterém vám ve své podstatě nebude chybět nic. V porovnání kolínských trojčat nemohu říct, jestli je lepší, nebo horší než C1 a 108. Je však unikátní a právě svou jedinečností si získal nejedno srdce.

Plusy

– Flexibilní
– Vzhled
– Požitek z jízdy
– Cena

Mínusy

– Pouze jedna verze motoru
– Velikost kufru

.

« »

MENU