IMG_7066

TEST Toyota Corolla 1.6 Valvematic – Nejprodávanější auto světa

19. 2. 2017 • Novinky, Testy, Toyota

Motor: 85%

Podvozek: 90%

Převodovka: 90%

Zpracování: 85%

Praktičnost: 85%

Corolla působí dojmem velmi dobrého a výborně sladěného auta. Ano, má pár chyb, ale těch je tak málo, že na ně rychle zapomenete. Její vzhled nemusí sedět každému, ale po týdenním jezdění se vůbec nedivím, že se jedná o nejprodávanější auto na světě. A poměr cena/výbava? Palec nahoru!

Verdikt:

Toyota Corolla se pyšní několika tituly. Tím nejznámějším je fakt, že žádné jiné auto na svém kontě nemá tolik vyrobených kusů, celkem jich totiž vzniklo přes 40 milionů. My v dnešním testu máme již jedenáctou generaci této legendy. Pod kapotou se překvapivě i v dnešní době přeplňování objevuje atmosférický motor 1.6 Valvematic a spousta vychytávek, které přinesla nedávná modernizace.

Největší změny jsou patrné hned na první pohled, kdy se designéři snažili udělat karoserii co nejvíce futuristickou. Hlavní roli hrají oblé křivky a baculaté tvary. Malá mřížka chladiče hladce navazuje na úzké světlomety, které se elegantně táhnou ještě dlouho po boku auta. Na zádi žádnou zvláštnost nenajdeme, ale velmi výrazný je příplatkový paket Chrom, který přidává chromovanou masku, lišty a kliky. Naopak ”japonská” kola se mi k autu příliš nehodí, podobná momentálně dělá i Subaru a Lexus a není to můj šálek kávy. Celkově Corolla budí dojem seriózního sedanu, který si na nic nepotřebuje hrát.

2

Oproti starším generacím udělala Toyota největší krok uvnitř. Zlepšilo se zpracování i kvalita materiálů, které konečně působí honosně a ne jako z přetavené pet-láhve. Posez v komfortních sedadlech je příjemně nízký a volant hezky padne do rukou. Mírným zklamáním je přehlednost informačního systému a ergonomie, kterou Toyota na evropské rivaly stále trochu ztrácí. Naopak triumfuje v prostornosti, protože místa je dostatek na předních i zadních sedadlech, kufr má dostačující objem 452 litrů.

Pod kapotou je čtyřválcová šestnácti stovka, která i navzdory absenci turbodmychadla produkuje příjemný výkon 97 kW v 6400 otáčkách a točivý moment 160 při 4400 otáčkách za minutu. Motor je propojený s šestistupňovou manuální převodovkou, která posílá výkon na přední kola. Na stovku tento 1350 kilogramový drobek zrychlí za rovných 10 sekund. Průměrná spotřeba se mi ustálila na 7 litrech, ale s lehkou nohou nebude problém nějakých 6.

1

Po prvních minutách je trochu nezvyk nemít šneka pod kapotou. Autu se moc nechce z nízkých otáček a působí přidušeně. To se však po pár kilometrech změní a odlišný projev motoru spíše vítám, je to kladná změna oproti dnes zaběhlým standardům. Při klidné jízdě se mi líbí kultivovaný projev, díky kterému si můžete užít hezky plavnou jízdu bez cukání. Naopak při rychlejší jízdě je potřeba pochválit rychlé reakce a dokonce i sílu malého motoru, jediným zklamáním je výkonnostní špička, která zde všeobecně není.

Z hlediska ovladatelnosti si zaslouží pochvalu především přesná kulisa řazení a celkově dobře spárovaná převodovka s motorem a spojkou. Přesné a rychlé je i řízení, které ovšem postrádá sebemenší dávku zpětné vazby.

3

Podvozek je v dané kategorii až nevídaně pohodlný a poddajný, nebojím se tvrdit, že v kategorii ho z hlediska komfortu žádný nepřekoná. Nechybí mu ani jistota při rychlé jízdě a přilnavost v zatáčkách. Takže tady Toyota odvedla práci na jedničku. Při jízdě na dálnici vítám aerodynamické odhlučnění karoserie, ale hned posléze haním to od kol, se kterým si vývojáři mohli dát trochu víc práce.

Celkově na mě Corolla působí dojmem velmi dobrého a výborně sladěného auta. Ano, má pár chyb, ale těch je tak málo, že na ně rychle zapomenete. Její vzhled nemusí sedět každému, ale po týdenním jezdění se vůbec nedivím, že se jedná o nejprodávanější auto na světě. A poměr cena/výbava? Palec nahoru!

4

Cena v základní výbavě: 464 900 Kč
Cena v testované výbavě: 528 500 Kč

Plus

Zpracování

Prostornost

Příjemné ovládání

Komfortní podvozek

Poměr cena /výbava

Mínus

Hlučnější podvozek

Složitější ovládání informačního systému

Pro některé vzhled

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz