$_3

Je libo BMW řady 1 s V10, V8 nebo extrémním šestiválcem? Tyto bestie jsou teď k mání

8. 1. 2017 • Novinky, Zajímavosti

BMW řady 1 je v nejvyšších motorizacích peklostroj, vždyť 135i má 306 koní a takové 1M Coupé dokonce 340. Jenže, co když chcete víc? Tak teď máte v podstatě tři možnosti. Buď si pořídit upravený šestiválec, osmiválec nebo dokonce desetiválec s kompresorem.

BMW 1M Coupé CSL

Takto si přezdívá nejextrémnější Jednička všech dob. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde jen o nepohledný bodykit, ale není tomu tak. Pod kapotou se totiž ukrývá mocný desetiválec 5.0-litru ze sedanu M5, který do vínku dostal ještě pořádný kompresor. Na zadní kola tak přes sedmistupňové SMG putuje výkon 650 koní. To znamená zrychlení z nuly na stovku do 4 sekund, na dvoustovku za 11 a maximální rychlost přes 340 km/h.

Nekončí to však jen u motoru, ale je tady i spousta jiných vylepšení. Třeba podvozek, KW Clubsport 3, silnější brzdy a nespočet částí z BMW M5 F10, M3 E46 CSL a M3 E90.

Auto má najeto jen 5000 kilometrů a je z roku 2009. Cena je tučné 2 miliony Kč.

Inzerát ZDE.

BMW 1 V8

Je to jednoduché, někdo si pořídil BMW M3 E92 a jeho techniku nacpal do menší jedničky. Máme tu tak prcka s čtyřlitrovým osmiválcem, který zadní kola zásobuje výkonem 460 koní a točivým momentem přes 450 Nm. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková, přes kterou jsou poháněna zadní kola. O zvuk se stará nový nerezový výfukový systém.

Velmi se zapracovalo i na podvozku. Na autě jsou nápravy i diferenciál z M3 a odpružení H & R. Nechybí ani silnější brzdy.

Tachometr ukazuje 62 800 najetých kilometrů, a to od roku 2008. Cena je už přijatelnějších milion Kč.

Inzerát ZDE.

BMW 135i 500

Pod kapotou nenajdete žádný desetiválec či osmiválec, ale podobně výkonný a hlavně lehčí šestiválec s přeplňováním. Motor byl dofouknutý na rovných 500 koní a zůstal zde třeba i parádní šestistupňový manuál. Uši potěší výfuk od BMW M Performance.

Podvozek úpravám taky neunikl. Je je zde Bilstein B14 PSS Coilovers, lepší brzdy a spousta dalšího.

Od roku 2008 má najeto 105 000 kilometrů, je za rozumných 770 tisíc Kč.

Inzerát ZDE.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz