dsc_0147

Test Kia Ceed GT 1.6 T-GDI. Pálivá paprička

31. 8. 2019 • KIA, Novinky, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 95%

Převodovka: 95%

Zpracování: 95%

Radost z jízdy : 90%

KIA Ceed GT je skvělý hatchback s výborným zpracováním, výbavou a jízdními vlastnostmi. Přídomek GT přidává jemně pálivé koření, které jej proměňují v zábavné a jistě jezdící auto s nádechem sportovnosti.

Verdikt:

Je úterý dopoledne a venku to nevypadá moc jako letní počasí, ba naopak. Začíná pršet. Vydávám se do Modřan pro čertíka v krabičce. Vězte, že tohle auto vás překvapí v mnoha ohledech. První nastartování rozhodne o tom, že se o pár hodin do vozidla bezmezně zamiluji, o to těžší pro mě bude vám přinést objektivní názor.

Na týdenní test jsem dostala cihlově oranžový vůz, na kterém se některé prvky jeho sportovnosti ztrácejí, ale mě to zas tak moc nevadí. Barva mi přijde super a autu sluší, avšak nejsme tu jen kvůli barvě, no ne? Oproti běžnému Ceedu se auto liší. Zvenku to poznáte zejména díky chladící masce, na které se také skrývají dvě písmenka GT. Stejné naleznete pak i vzadu, kde se nachází i něco mnohem zajímavějšího, a to jsou nové sportovně laděné koncovky výfuku. Červená je hlavním poznávacím znamení, a tak se skrývá linka této barvy i na lízátku a boční straně podvozku. Auto sedí na 18 palcových kolech, které mají červeně lakované brzdové třmeny.

8

Oproti předchozí generaci vypadá mnohem dospěleji a moderněji. Na první pohled auto, které vás možná zas tolik nenadchne, ale na ten druhý, počkejte až auto nastartujete. V tomto ohledu se opravdu nevyplácí soudit dle prvního pohledu. Budete velmi příjemně překvapeni. Kia vsadila na dvě věci, aby bylo auto sportovní a zároveň sloužilo ke každodennímu používání. Buďte si jistí, že se jim to povedlo na 1000%.

Pojďme se podívat dovnitř. Auto se dá otevřít tak, aniž byste museli mačkat klíček, jakmile se k autu přiblížíte, vyklopí se zrcátka, stejně tak se auto nastartuje, i když bezdrátový klíč máte třeba v kabelce. A teď to přijde. Slyšíte to? Jakmile nastartujete auto, tak i v normálním režimu, příjemně zabručí. Pozdraví vás a láká k projížďce, stačí se jen už rozjet. Spojka s plynem fungují dokonale a téměř až bezkonkurenčně. V tomhle směru jsem vážně spokojená, skoro jako bych se s autem zžila a byli jsme jeden perfektní element.

7 6

Po pár minutách mám nutkání přepnout jízdní režim na Sport a je to to nejlepší, co mě mohlo napadnout. Teprve teď začíná ta pravá jízda a věřte, že se za vámi vždycky někdo otočí. Auto bručí jako správný chuligán a vy si budete připadat hrozně cool. Ostatně mnoho mužů se podivovalo, když z takového auta vylezla slečna v šatičkách. Jediná nevýhoda zvuku z výfuku je, že vám uvnitř kabiny bude připadat tak trochu umělý, avšak co vám brání jezdit se staženým okýnkem? Pokud tedy zrovna nebude venku minus třicet.

Co se týká jízdních vlastností, tak auto je hbité, dobře reaguje v zatáčkách, i když nejedete zrovna slušně. Skvělá věc je i samovolné přibržďování kol, hodí se zejména v případech, kdy neodhadnete rychlost do zatáčky, tohle auto vás v tom nenechá. Co je naopak otravné, je asistent udržování v pruhu. Po každém nastartování to musíte vypnout. Na druhou stranu, chcete-li vyzkoušet jízdu bez držení volantu i to na krátkou chvíli Kia zvládne za vás, ale raději držte volant pevně v rukou. Na nějaké ledabylé dotýkání se dvěma prsty, tohle auto opravdu není. Sice není nevyzpytatelné, ale mohlo by vás pořádně potrápit.

4

Interiér. Kde začít? Určitě vás potěší, že si vepředu užijete sportovní sedačky, které byly vytvořeny speciálně pro tuto verzi Ceedu. Sedí se v nich dobře, i když po delší jízdě vás budou možná už bolet záda. Toto ale přikládám k sedavému zaměstnání. Dokonce si můžete přifouknout i bederní výplň opěrky dle potřeby. Odkládacího prostoru budete mít kolem sebe také poměrně dost. Ve sportovním duchu se také nesou hliníkové pedály a samozřejmě multifunkční volant, který si v zimě můžete i vyhřát. Vyhřívaná jsou také obě přední sedadla.

3 1

Co se mi na autě dále líbí, je, že na některé funkce zůstaly klasické fyzické čudlíky. Jedná se zejména o ovládání teploty a klimatizace a také rádia, i když tuto funkci snadno budete ovládat na volantu. Dále pak příslušná tlačítka, která se nachází pod obrazovkou a rychleji se tak dostanete, kam chcete, než abyste museli listovat přímo na obrazovce. I zde naleznete dotykový infotainment, který má 8 palců a reaguje celkem rychle. Zasazen je do celého konceptu středového sloupku a nenarušuje nikterak vzhled celého prostoru.

Pokud potřebujete něco najít rychle a nemůžete odložit prsty z volantu, pak vám pohodlně poslouží hlasové ovládání. Stačí opět stisknout příslušné tlačítko na volantu a mluvit. V kabině vozidla si také můžete všimnout červeně prošívané kůže na řadící páce nebo na sedačkách, to vše také patří k poznávacím znakům modelu GT. Ostatně těmito písmeny je také označen samotný volant. Co se týká palubové desky, tak ta se mi líbí svou klasičností, obsahuje dva analogové budíky, které dávají autu určitý šmrnc a také nechybí displej palubního počítače.

2

Co se týká zadních míst, je tady místa dost. Vejde se sem v pohodě i vyšší člověk a ještě bude mít kolem sebe, před koleny a hlavně nad hlavou spoustu prostoru. Ve středovém panelu si snadno nabijete telefon díky USB přípojce. Přestože zadní sedadla už nejsou sportovní, stále se v nich sedí velmi dobře. Zavazadlový prostor pak nabízí prostor o 395 litrech.

Co vás jistě bude zajímat je spotřeba. Prodejce udává, že se budete pohybovat kolem 6 litrů, ale věřte, že to tak opravdu nebudete. Jezdila jsem dvěma způsoby, jednak abych auto dostala na co nejnižší spotřebu a pak tak trochu jako prasátko. Výsledek je takový, že s těžkou nohou máte pryč klidně i 11 litrů, co se týká ekonomičtější jízdy, tak počítejte něco kolem 7 litrů. Dlouhodobá průměrná spotřeba za ten týden byla 8,5 litrů. Což není zrovna hitparáda. Na druhou stranu auto vás bude tak bavit, že mu tento malý prohřešek snad i odpustíte.

To nejdůležitější, co dělá GT tím správným autem je jeho podvozek. Na něm pracoval bývalý šéf BMW Albert Beirmann a je to znát. Auto tak stojí na platformě K2 s podílem vysokopevnostní oceli, která přesahuje 50%. Tužší pružiny zajišťují agilnější jízdu a redukují náklony karoserie. Podvozek se také snadno popere s nerovnostmi, kterých je na českých silnicích nespočet. Auto se nám také snížilo o pět milimetrů kvůli těžišti.

9

Pod kapotou se nachází zážehový čtyřválec 1.6 T-Gdi s výkonem motoru 150 kW, což laicky v překladu znamená, že auto má 204 koní. Testované auto jsem měla se šesti stupňovou manuální převodovkou a automatickou brzdou. Pro větší zábavu by se jistě hodila klasická brzda, ale i tak si s autem užijete. Stačí trocha šikovnosti a zkušeností. Pro zajímavost auto má zrychlení z nuly na sto za 7,5 sekundy. V režimu Sport vám to bude stejně připadat jako mžik.

Auto je jedním slovem skvělé. Dobře, to bylo trochu subjektivní, ale uznejte sami. Stojí před vámi auto, které na první pohled nevypadá nikterak agresivně, abyste si museli hned otáčet kšilt dozadu, jako správný frajer. Klidně s ním můžete jet ráno do práce a užijete si komfortní jízdu nekonfortně zacpané Praze. Odpoledne, až pojedete domů, to vezmete obklikou po okrskách, zapnete sportovní režim a užijete si trochu adrenalinu v krvi, až vám z toho stoupne tep v žilách, abyste na pár posledních desítek metrů sešlápli brzdu. Na tváři vám zůstane lišácký úsměv a pocit blaženosti. Kia Ceed GT je všechno, jen ne nuda. Velmi příjemná je i cenovka, která startuje na 619 980 korun.

Plusy

– povedený design
– bohatá výbava a kvalita zpracování
– ergonomie
– schopný podvozek
– spotřeba
– odhlučnění
– zvuk
– dynamika a motor

Mínusy

– ostrý nástup brzd

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz