lexus-ls500h-interior_1

Konec únavy a bolesti zad aneb Jak být po dlouhé cestě fit

20. 1. 2021 • Novinky, Zajímavosti

Ať už trávíte hodiny za volantem kvůli touze po zážitcích a cestování, anebo plníte služební povinnosti, existuje několik univerzálních doporučení, díky nimž budete i po dlouhé cestě fit, jako byste cestovali na zadním sedadle té nejpohodlnější limuzíny Lexus LS a měli osobního řidiče.

Připomeňte si všeobecně známá pravidla, jak cestovat a nebýt v cíli unavení a rozlámaní. Máme pro vás i celkem překvapivé triky, které mohou ovlivnit nejen to, jak se budete po absolvované jízdě cítit, ale i jak kvalitně budete spát poté, co dorazíte na místo.

1) Naplánujte si čas odjezdu

Občas o něm rozhodne osud. Jindy šéf nebo rodina. Zpravidla však můžeme dobu, kdy se vydáme na cestu, ovlivnit. Kromě podmínek na silnici a dopravní špičky bychom při tom měli brát v úvahu i biologický faktor. Sami známe svůj organismus nejlépe – někdo dosahuje vrcholu pozornosti pozdě odpoledne a večer, ranní ptáčata se zase cítí skvěle v dopoledních hodinách. Existují však dvě denní doby, které nesvědčí téměř nikomu. Nejhorší nápad je řídit auto za úsvitu, prakticky nad ránem, a také brzy odpoledne, obvykle kolem 13. a 14. hodiny.

2) Dobře si nastavte sedadlo

Když jezdíme jen na krátké trasy, na správné nastavení sedadla většinou moc nemyslíme.  Jako řidiči to nevnímáme i proto, že svoji pozornost upínáme k řízení. Přitom v roli spolujezdce si sedadlo upravujeme velmi často. Nesprávně umístěné opěradlo a sedačka, na níž navíc sedíme zcela nehybně, může snadno zavinit bezesnou noc po cestě, v lepším případě pak bolestivé ráno. Jak tomu zabránit? Vaše pozice za volantem musí být pohodlná a správná. Zádová opěrka nesmí být příliš sklopená dozadu, když šlapeme na pedály, měly by být nohy lehce pokrčené, ruce se nesmí v loktech napínat, ani když točíme volantem.

3) Dělejte si přestávky a chytře je využijte

O nutnosti dělat během jízdy přestávky už slyšel každý, přesto se jim často vyhýbáme, abychom na místo dorazili rychleji a nevypadli z rytmu. Při příliš dlouhé a nepřerušované jízdě ale úroveň soustředění klesá a riziko nehody roste. Dnešní vozy Lexus jsou kompletně vybaveny asistenčními systémy, které zvyšují bezpečnost jízdy a mohou nám zachránit život, pokud kvůli únavě ztratíme koncentraci. I přesto je lepší nepokoušet osud, protože nedostatek odpočinku může být zdraví nebezpečný. Příliš dlouhé sezení může způsobit vznik krevních sraženin v nohách, což v krajních případech končí srdečním infarktem. Doporučují se proto přestávky nejméně jednou za dvě hodiny. Během pětiminutové pauzy se projděte, udělejte pár protahovacích cviků, nadýchejte se čerstvého vzduchu.

4) Nešetřete vodou

Pití vhodného množství vody je důležité nejen v horku. Za volantem dbejte na hydrataci už proto, že důsledky nedostatku vody mohou být okamžité i dlouhodobé. Nedostatek příjmu tekutin vede nejprve k větší žízni, později pak k poruchám koncentrace a spánku. Pokud se nenapijeme včas, může se přidat i bolest hlavy a nadýmání. Na doplňování tekutin přitom při řízení často zapomínáme, nebo ho odkládáme, abychom nemuseli příliš často zastavovat.

5) Využijte vychytávky, jako jsou vyhřívaná sedadla

Pokud necestujete starým autem bez posilovače řízení, pravděpodobně budete moci využít i další jeho výbavu pro větší komfort cestování. Mezi samozřejmostmi, jako je klimatizace nebo rádio, jsou i drobnosti, kterých si mnoho řidičů nevšímá. Může to být pás, který se nám nezatíná do krku, protože lze pozměnit jeho výškové nastavení. Možná se svaly zad a krku rychleji unaví, protože se hlava nedotýká špatně nastavené hlavové opěrky. Ano, i tu lze regulovat. Nezapomínejte také, že vyhřívaná sedadla se hodí nejen za mrazivých rán. Teplo dokáže zmírnit bolest a prohřát záda, která po spoustě hodin v nezměněné poloze často ocení trochu teplotní pohody navíc. V prémiových vozech, jako je Lexus LS, je k dispozici také masáž, která povzbudí cirkulaci krve a uvolní svaly. Tato limuzína dokonce poskytuje výběr z několika programů, které jsou dostupné jak na předních, tak zadních sedadlech.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz