Ferrari 458 Spider oficiálně!

23. 8. 2011 • Novinky, Videa

Od počátků lidstva touží všechny generace a národy o dosažení dokonalosti. V rozvoji krásy, umění, moudrosti a učení. Mnoho filosofů by řeklo, že dokonalost neexistuje a čím víc jí chceme dosáhnout, tím dál se od nás nachází. Přesto, že bych dokázal těmto učencům občas porozumět, v jedné věci neměli pravdu. Krása došla ke své absolutní dokonalosti.

Není divu, že to nejkrásnější umění se nachází v Itálii. Vedle soch Davida, obrazů Posledních večeří či Sixtinských kaplí se zde nachází ještě několik míst, kde se můžeme s vrcholy umění a krásy setkat. Jedno takové místo se jmenuje Maranello, kde v těchto dnech ukázali světu další z vrcholných děl. Nejedná se však o nic z kamene nebo o barvy na plátně. V tomto případě je vrcholem krásy chladný kov v podání automobilky Ferrari, jež dnes světu představila svůj nejnovější výtvor. Ferrari 458 Italia ve verzi Spider.

YouTube Preview Image

Tento designový skvost italských mistrů disponuje trochu netradičně pevnou skládací střechou. Její použití v této třídě a vzhledem k minulým vozům Ferrari je poněkud odvážné, nicméně sama automobilka tvrdí, že právě toto řešení je ideální a hliníková střecha váží dokonce o celých 25kg méně, než její látkový ekvivalent. Může za to především složitost mechanismu použitého u látkového provedení.

Pevná skládací střecha navíc poskytne vozu vyšší tuhost a díky relativně jednoduchému systému skládání trvá tato operace pouhých 14 vteřin. Jednu nevýhodu přesto verze Spider má. A to tradičně vyšší hmotnost proti verzi s pevnou střechou. V tomto případě se jedná o rovných 50kg.

Na druhou stranu nic nedokáže nahradit pocit z jízdy se Sluncem nad hlavou a s větrem ve vlasech. Ale nebojte se, žádný uragán ve voze nenastane. Ferrari tvrdí, že díky větrné cloně je možná konverzace bez zvýšení hlasu až do rychlostí 200km/h.

O pohon 458 se stále stará vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru s maximálním výkonem 425kW (570 koní) při 9000 otáčkách za minutu a hodnotou točivého momentu 540Nm při 6000 otáčkách za minutu. Vlivem zvýšené hmotnosti muselo zákonitě dojít ke zhoršení akcelerace a snížení maximální rychlosti. Přesto změny nejsou nikterak markantní. Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce zvládne 458 Spider sprint z nuly na 100km/h za 3,5 vteřiny a nejvyšší rychlost nově činí 320km/h.

Pro srovnání přikládáme čtveřici fotografií vzniklých počítačovým vykreslením,

a oficiální fotografie automobilky:

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz