2012-BMW-3-series-start-button

Blog Dominika Valáška – Otázka výbavy

2. 4. 2013 • Blogy, Novinky

Po delší době se Vám zase hlásím. Přemýšlel jsem poslední dobou, víc než kdy jindy, nad výbavou moderních aut v porovnání s tím, co dříve nebylo. Jistě, jsou věci, které bych opravdu chtěl a například i do svého auta, za předpokladu, že bych jej kupoval nové, bych si je neváhal navolit. Na druhou stranu je i spousta věcí, kterým bych se rád opravdu hodně velkým obloukem vyhnul. Tady je jen takové malé resumé toho nejdůležitějšího…

Co bych fakt strašně chtěl:

Bezklíčový přístup, možná si říkáte, že jsou i lepší prvky výbavy, ale bezklíčový přístup je věc, kterou jsem si u nových a lépe vybavených aut zamiloval. Stačí jedno tlačítko na klice a jedno na palubce či sloupku volantu a klíč nemusíte vidět, vlastně třeba i několik let, stačí jej mít někde po kapsách, v aktovce, batohu, kabelce, kdekoliv. Většinou jsem proti všemožným novotám a mám radši spíše starší řešení, ovšem v tomto případě jsem přesvědčen, že kovový klíč patří minulosti. Jediná piha na kráse tohoto systému je, že se neustále budete potýkat s dotazy typu „A to se zamyká jenom takhle tim čudlíkem jooo? A to se nebojíte, že to někdo ukradne“ – ne nebojím. Nebo „A co když ten klíč ztratíte, to jste potom asi pěkně v háji co?“ – no úplně přesně stejně, jako kdybych ztratil ten klasickej kovovej…

Co bych docela chtěl:

Bluetooth handsfree je věc, která je se může zdát běžnou a hlavně lehce dodělatelnou. Bohužel tomu tak úplně není. Zaprvé nemám rád jakékoliv neoriginální elektro-příslušenství v autě. Málokdy tyhle věci zůstanou fungovat dlouho a navíc jsem osobně ještě nezažil neoriginální handsfree, přes které by bylo někoho pořádně slyšet. Ty opravdu dobré, se nacházejí výhradně v příplatkových výbavách aut různých značek. Ačkoliv se řešení pro telefonování v autě nabízí již delší dobu, spoustu starších systému je dnes již zapomenutých a například telefonní sluchátko s kroucenou šňůrou uprostřed loketky, vyvolává dnes tak maximálně soucitný úsměv.

Co bych nechtěl:

Tlačítko Eco. Proč mě to vlastně vůbec musí zajímat a proč se o tom rozepisuji? Protože jsou všude, nedělají nic užitečného a neuvěřitelně mě štvou. Třeba v nedávno dotestovaném Civicu. Tlačítko Econ vyvolává prakticky dvě věci. Barevné ukazatele před řidičem začnou hrát všemi barvami, v závislosti na tom, jak šlapete na plyn, to není úplně špatné, proč ne. Ale taky se do eko režimu hodí tempomat. Ten potom nedovolí při samovolném zrychlování vozu využívat plný výkon, což je naprostá blbost. Vždyť i při závodech na spotřebu, kdy je potřeba projet danou trať s co nejmenší spotřebou, jedou jezdci technikou pulse and glide, kdy využívají při zrychlování maximálního výkonu motoru, aby jej následně nechali jet co nejdéle setrvačností.

Co bych někam zahodil:

Automatický stop-start je věc, kterou vymyslel někdo, kdo nemá rád ani auta, ani lidi a prostě chce jen všechny otravovat a sr**. Nesnáším, když přijedu na semafory a auto mi zdechne, protože jsem zapomněl zmáčknout po startu obligátně tlačítko pro vypnutí téhle naprosto nesmyslné a idiotské věci. Jasně, když někde stojíte na semaforech třeba 3 minuty, proč motor nevypnout, ale auto bohužel neví, jak dlouho se bude stát, takže 85% funkce stop-startu spočívá v tom, že zdechne motor v tu nejméně vhodnou příležitost, aby ho za další tři vteřiny opět natočil. A zdechne ho všude…potřebujete na vteřinku zastavit a dát přednost – chcíp! Chcete zastavit, abyste dali zpátečku a zaparkovali – chcíp! Nakonec zjistíte, že pořád dáváte pozor, aby motor neměl záminku chcípnout, nejen kvůli vám, ale taky kvůli tomu, že vám toho nebohého motoru začne být už i líto.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz