bmw-m8-competition-spy-foto-02

BMW M8 uniklo na internet zcela bez maskování

5. 12. 2018 • Novinky, Zajímavosti

BMW jeho premiéru prozatím ještě plánuje, my už ale víme, jak vypadá. BMW M8 bude podle slov samotné automobilky naprostým vrcholem její dosavadní produkce. A fotky to potvrzují. Už z nich je totiž jasné, že tady se rozhodně nešetřilo!

Doba chytrých telefonů s kvalitním fotoaparátem je krutá a jako poslední na ni doplácí BMW se svým vrcholným modelem M8. (Jedná se navíc ještě o posílené provedení Competition.) Automobilce se zkrátka ani tentokrát podobu novinky nepovedlo ututlat a můžeme si ji tedy v celé kráse prohlédnou ještě před premiérou.

Karbon jako základ DNA
Auto dostane zcela nový přední nárazník s ještě agresivnějším vzhledem a karbonovým spliterem ve spodní části. Ten by měl, stejně jako u modelu M5, být součástí karbonového paketu, který bude pro verzi Competition základem. Pro standardní M8 pak nejspíše za příplatek.

Mohutné kupé je oděno do matně modrého laku, který se nejvíce blíží odstínu San Marino Blue a nutno dodat, že tato barva autu náramně sluší. Celkově dravý profil přední části pak při pohledu z boku podtrhují i členitá 20palcová kola s pneumatikami vpředu o šířce 275 mm a obrovskými, nejspíše šestipístkovými třmeny, jež svírají karbon-keramické kotouče.

Na autě dále nechybí karbonová střecha snižující hmotnost i těžiště (nezapomeňme, jde o verzi Competition), karbonová odtrhová hrana víka kufru a skutečně masivní karbonový difuzor, který je obklopen tradičními čtyřmi koncovkami výfuků.

Luxus a nová sedadla
Uniklé fotky se navíc překvapivě neomezují pouze na exteriér. Také uvnitř se snad kromě výplní dveří dozvídáme téměř vše. Oproti již představené verzi M850i tu ale nedojde k tak radikálním změnám. Nejzásadnější jsou vylepšená anatomická sedadla, která má vyfocený kus vyhotovena hned ze dvou typů kůže, přičemž vnitřní strana bočnic je kvůli lepšímu držení těla potažená alcantarou. Pak je tu samozřejmě také „eMkový“ volant, který už známe z nového BMW M5. Hostí dvojici červených tlačítek, skrz které může řidič přepínat mezi dvěma nejoblíbenějšími nastaveními auta.

Zrychlení za 3 vteřiny?
No a výkon? Ten se samozřejmě vyfotit nedá, šéf divize BMW M, Frank van Meel ale již loni prozradil, že BMW M8 bude prostě a jednoduše naprostým vrcholem mnichovské automobilky. Dá se proto očekávat, že vyfocený vůz bude mít ještě vyšší výkon, než jakým disponuje BMW M5 Competition. To z dvojitě přeplňovaného osmiválce s objemem 4,4 litrů doluje 625 koní a 750 N.m a i díky 8stupňové převodovce ZF a inteligentnímu pohonu všech kol M xDrive zrychlí z 0 – 100 km/h hluboko pod 4 vteřiny.

Na zveřejnění oficiálních čísel si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, vzhled už ale počínaje dnešním dnem není tajemstvím. A upřímně? Myslíme si, že to nakonec ani samotnému BMW nijak neuškodí. Chystá totiž tak krásné auto, že se člověk i z ošklivě vyfocených kochá. Tak brzy ahoj, nový vrchole.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz