220320_480003075367691_120296312_o

BMW slaví 30 let dieselových motorů!

21. 7. 2013 • Novinky

Vozy značky BMW máme v redakci velmi v oblibě, a to nutně nemusí jít o točivý benzínový motor s charakteristickým zvukem šestiválce… svou benzínovou duši totiž přikláníme také k naftovým agregátům této automobilky a musíme uznat, že lepší diesely prostě nikdo neumí.

Své o tom také vypovídá fakt, že první naftový agregát se u BMW objevil už před 30 lety a vsaďte se, že drtivá většina z nich jezdí dodnes. První naftový motor se dostal pod kapotu BMW E28 524td z roku 1983 a jak již ožnačení napovídá, jednalo se o turbodiesel o objemu 2,4 litru. Ten produkoval výkon 85 kW (115 koní) a točivý moment dokonce 210 Nm. Své o tomto vozu víme i my z redakce, jelikož přesně tento kousek patří do naší garáže redaktorů v exkluzivním stavu a samozřejmě se mu dodává patřičné péče pravého nadšence.

Tento motor rozpohyboval v té době E28 na 100 km/h za 12,9 sekundy a dokázal jet 180 km/h, ale na druhou stranu, tato pětka uměla jet za úctyhodných 7,1 litru na 100 km jízdy.

Dnes máte na výběr u BMW mezi širokou škálou dieselových motorů, které začínají dvoulitrovým turbodieselem, pokračují přes bi-turbodiesel a ani zdaleka nekončí šestiválcem o objemu 3,0 litrů s dvojitým turbodmychadlem. TOP mezi těmito motory je pak první sériově vyráběný agregát hned s trojicí turbodmychadel, který se dostal pod kapotu již třem modelům (5er, X5 a X6).

Blahopřejeme za celou redakci a vinšujeme stále takové úspěšné pokračovaní. :)

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz