BMW X1 Long (10)

BMW X1 – Sedmimístná varianta poprvé vyfocena

15. 10. 2015 • Novinky

Nedávno BMW představilo nejzákladnější model řad X, tedy X1. Poptávka po tomto segmentu je však tak vysoká, že v BMW neotálejí a zanedlouho přijde nový model. Stane se jím prodloužená X1, která zákazníkům nabídne celkem 7 míst k sezení a větší zavazadlový prostor.

Interiér a i technické vymoženosti se očekávají stejné, jako v nové X1:

BMW X1 přechází na platformu městského vozu 2 Active Tourer. Označení xDrive a sDrive zůstává, sDrive však pouze v podání auta s předním náhonem. Do základní nabídky se dostal i tříválec.

Předního náhonu se bát nemáme, protože je vyladěn tak, aby zůstal pořád stejný zážitek z řízení, což je prakticky nemožné. Podívejte se, jak například dopadla první předokolka od BMW v našem redakčním testu. Vnitřek je však oproti minulé generacci X1 prostornější a pocitově vzdušnější, naboptnaly i jeho exteriérové tvary.

Zákazníci si budou moct volit mezi třemi stupni výbavy. První je Sport Line, druhý Xline a poslední nejdražší je M Sport. Poslední zmíněný paket nabízí 18′ palcová kola z lehkých slitin, aerodynamičtější a vzhledově agresivnější prvky, matné detaily, alcantarová sedadla apod. Nejvýraznější změnou však bude nižší a tužší adaptivní podvozek, silnější brzdy apod.

Základní model má látková sedadla a 6.5 palcový displej infotainmentu iDrive. Za příplatek však bez problému dostanete kožená sedadla Dakota nebo dřevěné obložení Oak Grain.

2016 X1 se může pochlubit také několika technologiemi včetně nově volitelného head-up displeje, balíčkem Driving Assistant Plus, který přidává Active Cruise Control (s funkcí Stop & Go), Lane Departure Warning, Traffic Jam asistent, systém varování před kolizí a varování před nebezpečně jdoucími chodci.

Co se ukáže pod kapotou:

  • 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 150 koní (110 kW) a 330 Nm točivého momentu 
  • 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 190 koní (139 kW) a 400 Nm točivého momentu 
  • 2,0-litrový čtyřválcový diesel s výkonem 231 koní (170 kW) a 450 Nm točivého momentu 
  • 2,0-litrový zážehový čtyřválec s výkonem 192 koní (141 kW) a 280 Nm točivého momentu
  • 2,0-litrový zážehový čtyřválec s výkonem 231 koní (170 kW) a 350 Nm točivého momentu

 

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz