Divize Hyundai N oddaluje konec spalovacích motorů. Pomohou jí hybridy
Hyundai si svými ostrými modely i20 N, i30 N nebo Kona N vysloužil skvělou reputaci. Není se čemu divit – u zrodu divize N totiž stál bývalý šéf BMW M. Rychlé modely značky Hyundai šly doslova na dračku, a to mimo jiné i díky příznivé ceně. Jenže automobilka se rozhodla, že divizi N přemění na čistě elektrickou. Důkazem byl model Hyundai Ioniq 5 N, po kterém má následovat Ioniq 6 N. Není pochyb, že tato auta jsou ďábelsky rychlá, ale zároveň dvakrát dražší a pro milovníky sportovní jízdy také příliš těžká. Druhým důkazem bylo ukončení prodeje modelů i20 N a i30 N. V aktuálních cenících je už nenajdete. Nyní se ale zdá, že Hyundai svůj plán přehodnotil.
Jak uvedl pro britský Auto Express viceprezident koncernu a zakladatel sportovní divize N Joonwoo Park, Hyundai připravuje nástupce se spalovacími motory. Aby ale odpovídaly současné době a především přísným emisním limitům, budou muset novinky projít elektrifikací. Joonwoo Park uvedl, že výroba cenově dostupných sportovních vozů je jedním z pilířů značky. „Není pravda, že s našimi nejvýkonnějšími modely kompletně přecházíme na elektrický pohon,“ řekl Park. „Máme skvělé dědictví v podobě i20 N a i30 N a tím to rozhodně nekončí. V budoucnu pravděpodobně nebudou existovat konkurenční hybridní modely, což by nám mohlo dát výhodu.“
Hyundai na nich skutečně pracuje. Potvrzují to slova Alexe Fischera, vedoucího testovací divize Hyundai v Evropě. „Jsme ve fázi raného vývoje hybridních systémů. Při simulacích je zajímavé sledovat, jak se mění časy na kolo pokaždé, když upravíme konkrétní parametr,“ uvedl. Joonwoo Park si zároveň uvědomuje, že hybridní technika s sebou nese riziko vyšší hmotnosti. Ve srovnání s elektromobily jsou však hybridy stále lehčí. „Existují výhody, nevýhody a kompromisy – například právě hmotnost. Jde o to, jak se s tím popasujeme, aby si zákazník i nadále mohl užívat jízdu v zábavném autě,“ vysvětlil.
Park rovněž naznačil, že prvním hybridním hot hatchem by měl být vůz velikosti modelu Hyundai i20. Kdy se novinky dočkáme, zatím není jasné. Automobilka ale bude potřebovat určitý čas, aby stávající platformu přizpůsobila hybridnímu pohonu, případně vyvinula úplně novou. Podle informací Auto Expressu to potrvá minimálně další dva roky. Do té doby si fanoušci rychlých Hyundaiů budou muset vystačit s brutálními elektrickými deriváty modelů Ioniq 5 a Ioniq 6.
.« Chyby koncernu VW ohrožují některé investice v automobilce Škoda Auto Velký přehled dotací na elektromobily: Podívejte se, kolik peněz dávají jednotlivé země EU »