458_MM_Speciale_3-4-1280x0_TEECIZ

Ferrari 458 MM Speciale – Jednokusové loučení s atmosférickou V8

31. 5. 2016 • Novinky

Ferrari už dávno představilo a nyní k zákazníkům dodává model 488 GTB, který má TwinTurbem přeplňovaný osmiválec, výkon 670 koní a dechberoucí točivý moment 760 Nm. Jedná se o nástupce 458 a prakticky ve všem ji překonává, je rychlejší, kvalitněji udělaný a v reálném světě použitelnější. Chybí mu však těch posledních 1000 otáček a jekot alá Formule 1. No a právě proto si jeden movitý zákazník Ferrari z Velké Británie objednal takový poslední výkřik do tmy. U Ferrari Styling Centre si nechal postavit poslední osmiválcovou bestii, která stojí na základech 458 Speciale, ale líp vypadá a dokonce i jezdí!

Jmenuje se 458 MM Speciale a oproti standardu se liší hlavně vzhledem a lepší aerodynamikou, díky které je na trati o něco rychlejší. Po stránce designu tu máme agresivnější nárazník, kapotu s výdechy a zajímavěji dotvarované světlomety. Z bočního profilu lze vidět nižší sklon čelního okna, které krásně a ladně navazuje na ta boční, pod nimiž se nachází decentní nádech. Celá střecha se k zádi svažuje mnohem dřív než u klasické 458 a za proskleným víkem motoru je decentní spojler. Na zádi jsou použity jedinečné svítilny a obrovský difuzor, po jehož stranách hřmí dvě koncovky výfuku. Vše dolaďují krásná kola, bílý perleťový lak s karbonovými detaily a italská tricolora táhnoucí se přes celé auto.

Výstřižek

Fotografie interiéru zveřejněna nebyla, ale víme, že je zakázkově čalouněný hnědou kůží s bílým prošíváním a doplněný o spoustu karbonu. Dodána byla i speciální audiosoustava tzv. ”na míru”.

Uprostřed vozu dřímá atmosféricky plněný osmiválec o objemu 4.5 litru, který má výkon 605 koní a točivý moment 540 Nm. Motor je propojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přes kterou vše putuje na zadní kola. Hmotnost je necelých 1400 kilogramů. Stovku zvládá pod 3 sekundy a rozjet se umí na rychlost až 330 km/h.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz