Hyundai Genesis Coupe podrobněji

18. 11. 2011 • Novinky

Přestože se Hyundai Genesis Coupe s modernizovanou tváří představí až za dva měsíce při příležitosti Mezinárodního autosalonu v Detroitu, jedná se v dnešní době o tak ojedinělý vůz, že si Hyundai zkrátka nemohl dovolit dlouho otálet a musel do světa vypustit první kolo informací a fotografií. Hlavně pak vyvrátil všechny fámy, které se začaly kolem očekávaného faceliftu tvořit.

Ze zatím zveřejněných fotografií můžeme jasně vidět, že Genesis Cupe, jež i dnes vypadá více než dobře, bude vypadat naprosto famózně. Přední část vozu se nese v duchu nového designového stylu automobilky s názvem Fluidic sculpture, který můžeme spatřit na všech nových modelech této korejské automobily. Základem je rozměrná lichoběžníková maska chladiče s logem výrobce, která je doplněna o ostře řezané přední světlomety, mlhové svítilny a pás LED diod sloužících pro denní svícení. Za sebe můžu říct, že po této stránce dostává facelift jedničku s hvězdičkou.

Úpravou, byť spíše decentní, prošly také zadní partie vozu, které dostaly modifikované zadní svítilny, zadní přítlačné křídlo s integrovaným brzdovým světlem o větším rozměru. Difuzor ukrývající v sobě dvojici koncovek výfukového systému zůstal nezměněn.

U čeho ovšem nezůstalo je interiér, u kterého se automobilka se zaměřila na zvýšení exkluzivity. Nově by tak měl být opatřen kvalitnějšími materiály s kovovým povrchem a měkčenými plasty. Z obrázků bohužel kvalitu posoudit nedovedeme, takže se můžeme podívat pouze na nový design volantu a palubní desky se zcela novým rozmístěním tlačítek na středové konzoli.

Pojďme se podívat, jaké změny nás čekají pod kapotou. Základem bude opět přeplňovaný zážehový čtyřválec Theta TCi o zdvihovém objemu 2,0 litru s novým twin-scroll turbodmychadlem, který je propojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Změnou je ovšem výkon, jenž razantně poskočil ze současných 157 kW na 202 kW (275 koní). Točivý moment bude mít nově hodnotu 372 Nm.

Další a silnější alternativou je atmosférický šestiválec Lambda GDise zdvihovým objemem 3,8 litru, jež bude na zadní nápravu posílat nadprůměrný výkon 258 kW (rovných 350 koní) a točivý moment 400 Nm skrze šestistupňovou manuální převodovku. K dispozici bude také za příplatek automatická převodovka ZF s rovněž šesti převodovými stupni.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz