Hyundai i30 podrobně!

14. 9. 2011 • Novinky

Hyundai představil na Frankfurtském autosalonu 2011 (IAA) novou generaci modelu i30, vozidla, od něhož společnost očekává, že naváže na úspěch první generace této modelové řady díky novému designu a vyšší úrovni kvality, výkonnosti a hospodárnosti.

Nová generace i30 byla navržena a zkonstruována v technickém středisku společnosti Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu. Její design je další evolucí jedinečného stylu značky Hyundai zaměřeného na fluidní tvary ztělesňující osobitou DNA společnosti. Zákazníci budou mít na výběr čtyři motory v celkem šesti výkonových stupních. Modernizovaná mimořádně úsporná vznětová jednotka o objemu 1,6 litru se může pochlubit emisemi CO2 pod hranicí 100 g/km.

Evropský prodej nové generace i30 s pětidveřovou karoserií hatchback bude zahájen začátkem roku 2012. Novinka bude vyráběna v Evropě v nejmodernějším výrobním závodě Hyundai v Nošovicích na Moravě.

Na všechny vozy nové generace i30 se bude vztahovat bezkonkurenční pětiletá komplexní záruka Hyundai. Oceňovaná pětiletá komplexní záruka Hyundai zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu zdarma a pětiletý program kondičních prohlídek zdarma.

Design využívající fluidní tvary pracuje s ladnými křivkami inspirovanými přírodou a moderní architekturou s cílem vytvořit ustálený trojrozměrný charakter vozů Hyundai. Fluidní tvary patří k výrazným prvkům designu všech nových modelů Hyundai představených v Evropě od roku 2009, kdy by na Ženevském autosalonu představen koncept Hyundai ix-onic.

Thomas Bürkle, šéfdesignér v technickém středisku Hyundai Motor Europe, poznamenal: „Při návrhu designu nové generace i30 jsme sáhli po výrazných plynulých tvarech, abychom vytvořili vůz, který má atletický vzhled a budí dojem nepřetržitého pohybu, dokonce i v klidovém stavu. Sportovní charakter a dynamické proporce vytvářejí smělý a sebevědomý výraz vozu, který v tomto ohledu důsledně napodobuje zcela nový i40. U obou modelů je na první pohled zřetelná DNA designu značky Hyundai.“

Nová generace i30 nese také charakteristický prvek přední partie vozů Hyundai v podobě šestiúhelníkové masky chladiče.

„Šestiúhelníkový tvar je jedinečným rozpoznávacím prvkem vozů Hyundai a jasně dává najevo příslušnost modelu i30 ke své rodině. Masku chladiče obklopují přední světlomety připomínající drahokamy a propůjčují vozu výraz silné osobnosti, jakož i dojem vytříbenosti a luxusu,“ dodal Thomas Bürkle.

Interiér nové generace i30 nezapře svou elegancí a výbavou inspiraci vysokou úrovní zcela nové modelové řady i40. Ovládání řidiči zpříjemní například nová funkce Flex Steer™, která disponuje třemi provozními režimy Comfort, Normal a Sport s různými úrovněmi účinku a zpětné vazby posilovače řízení v závislosti na jízdních podmínkách. Velký přístrojový panel Supervision s displejem TFT je k dispozici ve stejné kvalitě jako v i40 a řidiči poskytuje širokou škálu důležitých informací velmi srozumitelným a snadno čitelným způsobem. Navigační systém používá 7“ dotykový displej na středové konzole.

Velkorysá výbava nové generace i30 se zaměřuje také na ostatní cestující. Dvouzónová automatická klimatizace zajistí příjemné prostředí pro všechny cestující na dlouhých cestách a panoramatické střešní okno vpustí do interiéru více přirozeného světla. Panoramatické střešní okno lze otevřít celé nebo ho jen vyklopit.

Nová generace i30 poskytne zákazníkům prostornější interiér než dosavadní model. Zatímco výška karoserie je nižší (1470 mm), celková délka (4300 mm) a šířka (1780 mm) vzrostly. Vznikly tak sportovnější vnější proporce bez kompromisů z hlediska funkčnosti. Objem zavazadlového prostoru 378 litrů v pětimístné konfiguraci znamená u nové generace i30 zvýšení o 10 % v porovnání s původním modelem.

Nová generace i30 se bude dodávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Oba druhy motorů hrají v segmentu C evropského trhu významnou roli. Vznětové motory představují 52 % celkových prodejů, zážehové motory 43 %. Hyundai očekává, že podíl mezi modely i30 se zážehovými a vznětovými motory bude 50:50 %.

Podle předpokladů značky Hyundai bude nejoblíbenějším motorem vysoce hospodárný vznětový motor „U-II“ 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VGT). Modernizovaný motor vyladěný na nejvyšší výkon 94 kW (128 k) při 4000 min-1 umožní nové generaci i30 zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,9 sekundy a jízdu rychlostí až 197 km/h.

Také zážehové motory nabízejí rovnováhu mezi výkonem a hospodárností. Pro novou generaci i30 bude například k dispozici motor „Gamma“ GDI (Gasoline Direct Injection) se zdvihovým objemem 1591 cm3 a přímým vstřikováním benzinu, který dosahuje nejvyššího výkonu 99 kW (135 k) a točivého momentu 164 N.m.

Vznětové motory:

1,4 litru 90 k

Typ        U-II, WGT, čtyřválec, DOHC 16 ventilů

Objem: 1396 cm33

Výkon: 90 k (66,0 kW) @ 4000 min-1

Točivý moment: 220 N.m @1500-2750 min-1

1,6 litru 110 k

Typ        U-II, VGT, čtyřválec, DOHC 16 ventilů

Objem: 1582 cm3

Výkon: 110 k (81,0 kW) @ 4000 min-1

Točivý moment: 260 N.m @ 1900-2750 min-1

Novinka: 1,6 litru 128 k

Typ        U-II, VGT, čtyřválec, DOHC 16 ventilů

Objem: 1582 cm3

Výkon: 128 k (94,0 kW) @ 4000 min-1

Točivý moment: 260 N.m @ 1900-2750 min-1

Zážehové motory:

1,4 litru 100 k

Typ        Gamma 1.4, čtyřválec, DOHC 16 ventilů

Objem: 1396 cm33

Výkon: 100 k (73,2 kW) @ 5500 min-1

Točivý moment: 137 N.m @ 4200 min-1

1,6 litru 120 k

Typ        Gamma 1.6 MPI, čtyřválec, DOHC 16 ventilů

Objem: 1591 cm3

Výkon: 110 k (81,0 kW) @ 4000 min-1

Točivý moment: 120 k (88 kW) @ 6300 min-1

1,6 litru 135 k

Typ        Gamma GDI, čtyřválec, DOHC 16 ventilů

Objem: 1591 cm3

Výkon: 135 k (99 kW) @ 6300 min-1

Točivý moment: 164 N.m @ 4850 min-1

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz