p4kj9

Michael Schumacher oslaví 3.ledna 50 let. Připomeňme si sbírku jeho automobilů

2. 1. 2019 • Novinky, Zajímavosti

Jedna z největších řidičských legend historie, o které jsme mimochodem nedávno v souvislosti se spekulacemi ohledně zlepšujícího se zdravotního stavu psali, oslaví už 50. narozeniny. Podívejme se proto, jakými auty Schumi v minulosti jezdil! Jen málokterá sbírka aut dosahuje takových kvalit a rozměrů…

Začněme sbírkou, který je Schumacherově srdci nejblíž. Můžete se na ni v Kolíně nad Rýnem zdarma podívat v návštěvních hodinách a čítá hned 12 závodních speciálů Formule 1 a čtyři speciály, se kterými Michael jezdil ještě před počátkem své nejslavnější závodní kariéry.

Patří sem Formule Ford 1988, Formule 3 Reynard 1989, slavný Mercedes-Benz C291 1991, a Formule Jordan 191 1991. Následuje už trojice monopostů F1 Benetton. Model B191B z roku 1992, Benetton B194 1994, a B195 z roku 1995.

A v roce 1996 se to definitivně zlomilo. Schumacher totiž poprvé v sezóně 1996 nastoupil za stáj Ferrari, u které vydržel až do svého prvního odchodu v roce 2006. Ve sbírce speciálů F1 od Ferrari se tak ukrývají monoposty jako F310 1996, F300 1998, F399 1999, nebo F1-2000. Následuje F2001, F2002, F2003-GA a posledním monopostem ze sbírky je F2004. Schumacherův návrat do kolbiště seriálu Formule 1 je pak ve sbírce symbolizován jeho monopostem z roku 2010 s názvem Mercedes MGP W01.

Jenomže pouze závodnímy vozy člověk není živ, a Schumacher miluje i běžnější, silniční a polozávodní auta. Proto se nyní podíváme na pětici nejzajímavějších kousků z jeho garáže.

Ferrari FXX v černé barvě

Vylepšené Enzo určené pouze k závodnímu použití při vybraných eventech a navíc pro úzkou skupinu majitelů. Ne však v případě Schumachera. Ten dvanáctiválcové FXX ze striktně limitované edice 30 kusů dostal k soukromému užívání od samotného Ferrari jako dárek a poděkování, přičemž šlo o 30., tedy poslední vyrobený kus. Mohli jsme jej v minulosti vídat na dnech otevřených dvěří nejrůznějších okruhů. Od belgického Spa-Francorchamps až po italskou Monzu. Automobil je poháněn 6,3litrovým motorem V12 s výkonem 800 koní a využívá systému KERS.

ferrari-fxx-155_29

Žluté Bugatti EB 110 SS

V devadesátých letech, tedy době nástupu největší slávy se Schumacher rozhodl objednat kanárkově žluté Bugatti. Že šlo o nejrychlejšího majitele jednoho z nejrychlejších supersportů světa není pochyb. Vůz je poháněn přeplňovaným dvanáctiválcovým motorem do V s objemem 3,5 litru. Maximální výkon verze SuperSports činí 611 koní.

screen-shot-2016-02-26-at-14-33-35

Mercedes 560 SL 6.0 AMG

Tento vůz by vlastně ani nemusel být po Michaelu Schumacherovi a už tak by byl velmi vzácným sám o sobě. Vznikl totiž jen ve třech kusech. Jedná se o speciální model z roku 1986. Je vybaven 6,0litrovým osmiválcem od AMG a jde vlastně o absolutní vrchol, který vám Mercedes koncem 80.let mohl nabídnout. Auto totiž nebylo sériově vyráběno, ale jde o jakousi obdobu továřního tuningu pro ty nejvíce vyvolené. Jeho motor nabídne výkon 335 koní.

_dsc6953

Fiat Croma

Ano, čtete správně. Schumacher, když už chtěl být s rodinou, opravdu neměl rád zbytečnou publicitu, a tak usedal do velmi nenápadného a pravděpodobně také jednoho z nejošklivějších kombi střední třídy, jaké bylo na přelomu minulé dekády na trhu. Jeho Croma měla motor 1.9 JTD s výkonem 140 koní a na počest nejslavnějšího z majitelů vznikla i limitovaná série s názvem Fiat Croma Michael Schumacher Edition se stejným motorem.

fiat-croma-l-01

Ferrari 612 Scaglietti

Dvoudveřové GT s dvanáctiválcovou atmosférou, perfektním odhlučněním a jedním z nejúžasnějších interiérů bylo Schumacherovým nejoblíbenějším vozem. Bylo prý dokonce tak dobré, že se stalo předmětem dohadů, i když už Schumacher jezdil za Mercedes. Stále s ním totiž objížděl podniky Formule 1 v případě, že se konaly po Evropě. Maximální výkon 5,7litrového motoru V12 činí 540 koní.

56336b29034f3e81793afba7cc2cc182b2788215

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz